7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Boaz

Macbook Pro start maar wil niet verder.

Ik heb ik een probleem waar ik niet veel wijzer over word op de Mac site of de adnere topics hier op het forum.

Als ik mijn Macbookpro opstart kom ik in het witte opstartscherm, zie ik het apple logo maar dat knippert als het ware in afwisseling met een doorgehaald rondje, aangevend dat er iets mis is.
    Ik hoor de apple tune ook niet afspelen en als ik nu de power knop ook maar heel lichtjes indruk reboot hij meteen om van voren af aan te beginnen.

Ik vond dit erg raar, sinds de macbook normaal pas na 10 seconden op de power knop te drukken uitgaat. Ik heb nog niet de mac dvd zelf geporbeerd watn die ligt thuis maar ik heb wel 10 seconden op power gedrukt toen ik hem aandeed en toen kreeg ik hetzelfde ritueel.

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    Turbanus

Hij lijkt de weg kwijt… ofwel op de een of andere manier geen opstartschijf aangewezen. Kun je opstarten met de X ingedrukt? Anders vanavond via je DVD de opstartschijf opnieuw instellen. De vraag is natuurlijk hoe is dit gekomen?

Bijdrager
    Boaz

Ik heb wel vrijdag Photoshop CS3 en Office en MSN Messenger erop gezet. Maar na die tijd heb ik hem uit en an gehad zonder iets te vereanderen of iets drastisch als iets anders installeren. Enkel internet sites bezocht.

Bijdrager
    Stadsman

Probeer eens een SMC reset:

batterij en oplader eruit,
    de uitknop 5 seconden ingedrukt houden,
    alles weer aansluiten en opnieuw starten.

Probeer anders eens op te starten met de option knop (alt) ingedrukt te houden…

Bijdrager
    Boaz

Geprobeerd met alle mogelijke single knoppen combinaties die ik bedenken kon maar hij doet nog steeds niets ><

Hoort hij iets te doen als de batterij eruit is gehaald? Want ik kan geen merkbaar verschil merken als ik de batterij eruit haal, niet anders dan dat hij normaal uit staat dan.

Bijdrager
    Turbanus

Ben benieuwd of je dan nog met je dvd kunt opstarten..

Bijdrager
    Stadsman

Hier is de help pagina van Apple voor dit soort gevallen (stap 8 is de SMC reset die ik aanraadde). Probeer alle stappen eens door te lopen, anders is stap 10 de enige oplossing.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.