1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    frapo

Opgelost! MBP software-/firmware-update duurt erg lang

Ik heb mijn MacBook Pro (13″, mid.2012, i7 2,9 GHz, 8GB), via software-update, willen updaten met de aanvullende 10.8.5 update, iTunes 11.1.1 en de MBP-firmware-update 1.8. Alles verliep zoals gebruikelijk, downloaden, verzoek om te herstarten en toen bleef ie hangen op het canvasscherm met het draaiende tandwieltje (geen strandbal) en dat doet ie nu al meer dan een uur. Hij is dus nog niet opnieuw opgestart en ik heb dus ook nog geen grijze voortgangsbalk gezien mbt. de firmware-update.
    Is het normaal dat het zolang duurt (lijkt mij niet)? Het lijkt erop dat de MBP niet af kan sluiten. Kan ik dit nu onderbreken door ‘m geforceerd af te sluiten met de powerknop? Ik ben er een beetje huiverig voor omdat het ook een firmware-update betreft en die onderbreken is meestal desastreus heb ik hier en daar al gelezen. Of geldt dat pas na het opnieuw opstarten?
    Ik hoop op jullie deskundigheid met eventuele tips.
    Alvast bedankt.

Edit:
    aangezien er na drie uur nog geen reactie was, heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en ‘m met de powerknop afgesloten. Hierna weer opgestart. De grijze voortgangsbalk was heel even zichtbaar en de MBP startte op of er niets aan de hand was. De updates zijn gewoon ge├»nstalleerd zoals het hoort.
    Vooralsnog functioneert alles naar behoren.
    Geen idee wat de oorzaak van het niet willen afsluiten was, maar het lijkt opgelost.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.