5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    saimens

MacBook Pro Snow Leopard installatie dvd error

Hallo,

Ik heb een macbook pro A1260 waarop ik momenteel mac os x 10.5.8 draaien.
    Na wat issues met programma’s (onverwacht afsluiten, haperende flash player en browser) besloot ik snow leopard te kopen om het systeem te updaten. De officiële dvd is binnen. Ik run geen clean install maar gewoon vanuit de huidige os x.

Echter krijg ik nu telkens na een minuut of 5 a 10 de melding “There is a problem reading the mac os x install dvd, carefull clean the disc and try installing again” Ik heb dit ongeveer 7x geprobeerd.
    Een duplicate van de dvd maken naar mijn desktop lukt wel, dus ik denk niet dat het aan mijn dvd en dvd-speler ligt.

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn RAM geheugen een probleem is. Nu wil ik er wel nieuwe RAM in stoppen maar ik wou eerst een jullie ervaringen horen, om eventuele andere oorzaken uit te sluiten.

Hartelijk bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan dan natuurlijk een RAM-module eruit halen en kijken of het dan opgelost is. Zo niet, dan de andere eruit (ervan uitgaande dat je 2 modules hebt geïnstalleerd).

Waarom installeer je SL niet schoon als je in het verleden al onverwachte problemen hebt met software?
    Over het in een eerder stadium achterhalen van de problemen hebben we het maar niet nu…..

Bijdrager
    Furbz

Kun je proberen om een Remote install te doen? Dan kun je zien of het aan de dvd ligt
    of aan de dvd.

Furbz

Bijdrager
    Furbz

Ik bedoelde natuurlijk aan de dvd of aan iets anders..

Bijdrager
    saimens

@hansi2124 : Dit had ik inderdaad ook al in gedachten, maar ik zoek eigenlijk naar andere mogelijke oorzaken. Ik kan eigenlijk alleen maar aan de RAM denken en dan is het natuurlijk vrij simpel op te lossen:-)

@Furbz. Dit kan ik morgen eens proberen met de imac op het werk. Ik hou je op de hoogte..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.