3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    WinterBase

MacBook Pro sluit niet af, blauw scherm

Hoi,

Sinds enige tijd ervaar ik mijn eerste ‘probleem’ met m’n MacBook Pro sinds ik deze vorig jaar heb aangeschaft.

Bij het afsluiten wil de MacBook niet uitgaan. Hij blijft ‘hangen’ op een blauw scherm met een draaiend symbooltje onderin. Het enigste wat ik kan doen is ‘m uitzetten door de on/off switch in te houden.

Met het schijfhulpprogramma heb ik de schijf gecontroleerd en die is in orde. Ook heb ik het schijfhulpprogramma op de bijgeleverde DVD gedraaid, zelfde resultaat. Ook een Apple Hardware Test leverde niets op.

Iemand die mij kan helpen?:)

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je misschien iets aan deze link?
    Omgekeerd evenredig aan jouw probleem, maar wie weet…..

Bijdrager
    SunKeeper

Meestal worden deze problemen opgelost door 1 keer veilig op te starten.

Houd Shift ingedrukt, vanaf het BOINNGGG-geluid, en blijf deze ingedrukt houden totdat je van het grijze naar het blauwe scherm gaat. Neem er wel even de tijd voor, want het kan een behoorlijke tijd duren. (max. een kwartier) In geen geval onderbreken!
    Eenmaal opgestart kun je weer via het Apple-menu herstarten, want de veilige modus werkt niet zo prettig, en de meeste onderdelen zijn uitgeschakeld. Door tijdens het herstarten geen toetsen meer in te drukken start de Mac weer normaal op.

Mocht dat niet helpen, kun je ook een PRAM-reset doen, en als dat ook niet helpt nog een SMC-reset.

Maar kijk eerst maar of de safe-boot helpt.:smile:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.