14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Nicholas

MacBook Pro sluit af ipv sluimerstand wanneer batterij op is

Zoals de titel al zegt, valt mijn MacBook Pro 5 min. na de waarschuwing dat de batterij bijna op is uit en gaat niet in sluimerstand.
    Is dit een hardwarematig probleem bij de batterij of komt dit door een instelling?

Hij is een weekje oud ofzoiets, maar heb wel een time machine backup teruggezet, dus misschien dat dit de instellingen fout gezet heeft?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    Ian83

Zou kunnen, heb je in het verleden via de terminal aan je hibernation instelling zitten sleutelen?

Bijdrager
    Pieterr

Draagbare Apple computers: de batterij van uw computer kalibreren voor de beste prestaties.

De batterij heeft een interne microprocessor die een schatting maakt van de resterende energie van de batterij wanneer deze wordt opgeladen en gebruikt. De batterij moet af en toe opnieuw worden gekalibreerd zodat de resterende tijd en het resterende percentage nauwkeurig op het scherm worden weergegeven en de batterij zo efficiënt mogelijk werkt. U voert deze procedure uit de eerste keer dat u uw computer gebruikt en vervolgens om de paar maanden.

Bijdrager
    Nicholas

De batterij heb ik al een paar keer gekalibreerd. Doe ik altijd in het begin als ik een nieuwe batterij heb.
    En ik heb niet bezig gezeten in de terminal aan de hibernation settings. Ik heb enkel in de Terminal gezeten om met iTunes IPCC files te kunnen laden op mijn iPhone.

Bijdrager
    Ian83

I’m out. :|

Bijdrager
    Nicholas

Ik hoop echt dat het zo op te lossen is, want heb geen zin mijn MBP voor een tijdje kwijt te zijn…
    Heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar een Apple Reseller, maar laat dit je zeker niet weerhouden om te reageren als je een mogelijke oplossing hebt!

Bijdrager
    Ian83

Ik een oplossing, niet leeg laten lopen? En kijk even hier, waarschijnlijk moet je de hibernate modus aanpassen via de terminal of een tooltje: http://branders.name/archives/2009/06/20/hibernate-je-macbook-pro of http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=mac+hibernation+mode&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bijdrager
    sypie

Wat versta je onder “uit gaan” in plaats van slaapstand? Die van mij gaat ook uit, maar dat is een “deep sleep”. Op het moment dat ik de adapter aansluit en de MacBook aan druk zie je een X aantal punten/balkjes op het zwart/witte/grijze scherm die gaan laden. Als dit klaar is kan ik weer verder gaan waar ik gebleven was. Zo beschermt je Mac je tegen het kwijtraken van bestanden die nog niet opgeslagen zijn.

Bijdrager
    Nicholas

Ik weet welk dat je bedoelt, maar dat gebeurt dus niet.
    Hij valt gewoon helemaal uit omdat de batterij niets stroom meer heeft en ik ben dus ook alles kwijt…

Bijdrager
    Nicholas

Ik vind niet meteen een progje waarmee is die deep sleep aan kan zetten wanneer de batterij laag is…
    Iemand anders die zo’n progje weet?

Bijdrager
    Ian83

Zie mijn eerdere post; progjes a plenty;)

Bijdrager
    Geert_iv

Ik gebruik hiervoor SmartSleep

Bijdrager
    Nicholas

Bedankt allemaal! Ik ga die Smartsleep gebruiken en ga volgende week langs S&S. Ze willen eerst een batterijtest doen, wat ongeveer 10 min duurt. Kan ik dit zelf ook doen met hardwaretest?

Bijdrager
    Nicholas

Vandaag ging hij opeens wel in diepe slaap wanneer de batterij op was. Ik ga niet te vroeg juichen, maar misschien is het opgelost? Heb nu 5 cycli achter de rug denk ik.

Ik ga straks mijn batterij weer proberen op gebruiken (7u laptoppen nadat je thuis komt van je werk om 18u is niet simpel) en hopen dat hij weer in sluimerstand valt.

Wat ik heb gedaan, is de instellingen van energiestand ofzoiets in de systeemvoorkeuren hersteld. Misschien dat het hierdoor komt?

Ik heb die Smartsleep nog niet in gebruik en ook nog niet gedownload, voor de duidelijkheid.

PS: Raar, ik bevind mij op het werk opeens in de US :P

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.