11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    aukem

MacBook Pro scherm zwart

Beste OMT’ers,

De macbook van mijn vader heeft altijd trouw gewerkt en nu niet meer.

Van de een op de andere dag (gister werkte ie prima) doet het scherm het niet meer en wordt die alleen zwart.

Bij het opstarten zie ik het appeltje, en wanneer het appeltje weggaat en de mac zou moeten inloggen wordt het scherm zwart.
    Ik heb de macbook al proberen op te starten met alt ingedrukt en toen ben ik even naar de ‘herstel’ schijf gegaan. ->
    Hier doet het scherm het gewoon, dit betekend dat de backligtht + het scherm zelf gewoon werkt.

Geen idee hoe dit komt, de mac maakt een of andere fout bij het opstarten.

PRAM reset geprobeerd -> werkte niet

Iemand ideen voor dit probleem?

Bijdrager
    Rickje

druk es op F2

Bijdrager
    aukem

zoals ik zei: scherm werkt prima, ik ben niet dom…

Bijdrager
    Rickje

Ik zeg ook beslist niet dat je dom bent, maar ik kan nergens uit je verhaal opmaken dat je op F2 hebt gedrukt wanneer je je in het inlogscherm bevindt.

Bijdrager
    aukem

Ik heb gezegd dat get scherm wel werkt dus dat heb ik buitengesloten, toch bedankt

Anoniem

Start eens op met Shift ingedrukt (safe-mode) en kijk eens of je dan wel kan inloggen

Bijdrager
    Haike

Klinkt alsof de harde schijf niet meer echt wil. Als het een machine is die destijds nog geleverd is met de grijze opstart DVD zou ik eens kijken of je daar wel van kan opstarten, als dat vlot verloopt, is de kans dat er iets mis is met de interne HD wel groot.

Bijdrager
    aukem

‘veilig opstarten’ werkte ook niet, al geprobeerd:|

Lijkt niet aan HD te liggen, hij kon de HDD van z’n macbook op min macboook draaien…:(

Mijn pa heeft hem werkgereleateerd nodig en gaat naar Apple Store bij een genius kijken, na belgesprek met apple was er eventueel iets met de versie mactype met meerdere problemen van het moederbord.

Toch bedankt mensen!

Bijdrager
    Haike

Daar was je ook achter gekomen als je had geprobeerd van DVD op te starten, wil dat namelijk niet, is er een grote kans dat je moederbord niet in orde is.

Goed dat de HD het doet, maar ook jammer, want een nieuwe HD is aanzienlijk goedkoper dan een nieuw moederbord, hopen dat apple de kosten op zich neemt…

Bijdrager
    aukem

Als ie het zelf moet betalen wordt het inderdaad een dure grap:(

Bijdrager
    064harry

Wat is eigenlijk nu de uitkomst van dit topic?
    Zelfde problemen hier.
    Scherm uit sluimerstand op zwart (vaak)
    Opnieuw opstarten wil soms helpen.
    Nu durf ik ‘m niet meer dicht te klappen.

Snel effe de belangrijke gegevens kopiĆ«ren…….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.