30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    tjolluf

MacBook Pro scherm kromgetrokken.. *zie foto’s*

Hij is al even uit de doos, een maandje ofzo, maar hij is nog maar een paar keer gebruikt. Meestal staat die open, maar wat zag ik tot mijn schrik toen ik hem van de week dicht wilde doen om mee te nemen. Een “gigantische kier”. Alsof de linkerkant van de deksel is kromgetrokken. Door de warmte misschien? Ik bedoel de MacBook kan aardig warm worden… Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik ga er zaterdag mee langs een servicecentre. Baal er goed van. Zie foto’s.

Gast
    Anoniem

:cry: wat erg, hoe kan dat!! Ik zou echt even naar apple bellen als ik jou was!

Bijdrager
    Almerrrrr

Niets echt ergs aan de hand de alu behuizing heeft hier al veel langer last van ook de powerbooks hadden hier last van gebruik de zoekfunctie even er zijn al heel veel topics over kromgetrokken powerbooks. Maar voor de werking heeft het geen nadelen is alleen optisch niet echt strak.

Zie de topics hieronder

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=777060
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=697800
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=520580
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=366185
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=697134

Bijdrager
    JWB

Dit lijkt me toch garantiewerk?

Bijdrager
    JWB
    ”Almerrrrr”

Niets echt ergs aan de hand de alu behuizing heeft hier al veel langer last van ook de powerbooks hadden hier last van gebruik de zoekfunctie even er zijn al heel veel topics over kromgetrokken powerbooks. Maar voor de werking heeft het geen nadelen is alleen optisch niet echt strak.

Nee, gelukkig is een MacBook Pro ook niet zo duur….:?

Bijdrager
    Esquare

Ze hebben het allemaal. Sommige wat meer, sommige wat minder.

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”JWB”

Nee, gelukkig is een MacBook Pro ook niet zo duur….:?

Tuurlijk zijn ze wel duur en is het erg zonde er zijn alleen niet echt oplossingen voor
    je zou het kunnen neerleggen bij apple of je verkooppunt maar ik heb niet veel positieve reacties daarop gehoord.

ik ben voorheen met mijn 17″ powerbook ook wel eens bezig geweest deze had er ook last van ze zeggen dat dit komt door warmte en temperatuurverschil het is( was bij mij iig) de ene keer erger als de andere.

Bijdrager
    QriZ24
    ”JWB”

meestal wordt dit gegooid op ‘esthetische tekortkomingen’, maar daar zou ik in dit geval geen genoegen mee nemen; er komt op deze manier erg veel vuil op je scherm en als je het zo verkoopt dan maak je denk ik wel een kans.

dit is overigens wel een extreme kromtrekker..

Inactief
    Anoniem

Tuurlijk is dit garantie. Het is duidelijk dat je hier niet tevreden mee hoeft te zijn. Je koopt een product in veronderstelling dat het goed geleverd wordt. Dat is hierbij duidelijk niet het geval, hier wil je niet mee beginnen.

Bijdrager
    maxunamax
    ”QriZ24″
    ”JWB”

meestal wordt dit gegooid op ‘esthetische tekortkomingen’, maar daar zou ik in dit geval geen genoegen mee nemen; er komt op deze manier erg veel vuil op je scherm en als je het zo verkoopt dan maak je denk ik wel een kans.

dit is overigens wel een extreme kromtrekker..

heb al een jaar of 3 een wat kromgetrokken powerbook G4 17″ eerste generatie…

qua vuil valt het wel mee hoor… én ook nooit directe problemen met mijn scherm gehad…

alles werkt prima, alleen het ziet er niet zo mooi uit natuurlijk :P

teruggaan!

;-) m.

Bijdrager
    The – DDD

Oorzaak van dit probleem is over het elgemeen de gebruiker zelf.

Waar pak je het ding als je hem uit de sleeve trekt? Juistum, in het midden. Daar moet je soms best hard voor knijpen om te voorkomen dat ie uit je hand valt. Resultaat, kromgetrokken screen.

Aan de hoek beetpakken om je scherm wat te kantelen, helaas krom getrokken scherm. Klinkt lomp, maar beste kun je gewoon de boel terug buigen door een zacht maar stevig materiaal (paar bierviltjes, 2 of 3 stuks) in het midden te leggen, maar niet bij het sluit mechaniek. En dan weer in zijn fatsoen werken.

Aluminium staat er niet bepaald bekend om dat het vormvast is. Gelukkig wordt het ook niet zo snel moe als ijzer of staal.

Denk dat een gemiddelde Apple Store je hier niet mee kan helpen.

Bijdrager
    The – DDD
    ”imathijs”

Tuurlijk is dit garantie. Het is duidelijk dat je hier niet tevreden mee hoeft te zijn. Je koopt een product in veronderstelling dat het goed geleverd wordt. Dat is hierbij duidelijk niet het geval, hier wil je niet mee beginnen.

Ehr het product was goed toen hij het kocht.
    Als ik een auto koop en er een deuk in maak dan zal de garage er ook niet wakker van liggen.
    Heb hier zelf een 15″ alu PB en heb dit probleem nog nooit gehad.

Bijdrager
    kluivers

kleine aanvulling op bovenstaande. Voorzichtigheid geboden. Een kennis van mij heeft ondervonden dat zijn 17 inch scherm breekbaar was. En dan is hij wel echt stuk.

Bijdrager
    tjolluf

Ik heb vanochtend contact gehad met Apple. Ik moet ermee naar een Service Centre. De man aan de telefoon kon me niet garanderen dat ze er iets aan gaan doen, maar schatte de kans wel groot. Ik heb een iBook en een PowerBook gehad en ook bij is er in de loop der jaren wel speling ontstaan, maar dit is gewoon too much.

Ik ben het met The-DDD eens dat het in veel gevallen aan de gebruiker zelf ligt, maar geloof me: in dit geval is dat niet zo… Bovendien is de “kier” ook wel erg groot vind is. En terugbuigen daar begin ik niet aan. De behuizing is niet flexibel en dan ik mijn garantie echt wel shaken… bij voorbaat al.

Ik ga er zaterdag mee weg. Ik zal daarna nog even posten over het vervolg. Ik ben ieder geval blij dat er meer zijn die het niet normaal vinden.

Grt!

Bijdrager
    fritsdebeer.com

Bij Ikea metalen rekje halen (pannenonderzetter) en je laptop daar op zetten.
    Kan hij koelen ook van onder af.,

Apple sucks in koeling..

Ik heb er zelfs koelelementen onder (bij XENOS mooie dunne platte van 12″)

Bijdrager
    Esquare
    ”fritsdebeer.com”

Apple sucks in koeling..

Leg mij dan maar eens uit welke fysische wetten Apple negeert. :?

Bijdrager
    bommels

Snel, koel, slank.

Kies 2 van de 3 (of, streep er 1 door)

grtz bart

…en dan laat ik de batterijduur nog buiten beschouwing.

Bijdrager
    Esquare
    ”bommels”

Snel, koel, slank. Kies 2 van de 3 (of, streep er 1 door)

Precies: snel en koel is mogelijk, als je hem niet te dun maakt; koel en slank is mogelijk, als je hem niet te snel maakt; en snel en slank is mogelijk, als je de koelte opoffert. Maar het probleem is nu juist dat men alle drie wil. En dat is fysisch onmogelijk.

Bijdrager
    Petje
    ”The

Oorzaak van dit probleem is over het elgemeen de gebruiker zelf.

Aluminium staat er niet bepaald bekend om dat het vormvast is. Gelukkig wordt het ook niet zo snel moe als ijzer of staal.

Denk dat een gemiddelde Apple Store je hier niet mee kan helpen.

Aluminium? was toch een titanium powerbook?
    Heb je toch teveel betaald.

Bijdrager
    Esquare
    ”Petje”

Aluminium? was toch een titanium powerbook?

Nee joh, titanium is zóóó 2003. :wink:

Bijdrager
    tjolluf

Gisteren mijn MacBook Pro naar een Apple Service Centre gebracht. Ze namen mijn klacht gelukkig vrij serieus. Hij is nu ingenomen en met een beetje geluk wordt mijn scherm vervangen. Ik hoop het zo.. Ik houd jullie op de hoogte.

Bijdrager
    dre brettel

Titanium is nog duurder, en ja: 2003. De algemene regel is toch: hoe lichter, hoe duurder… en dan kan je je scherm wrs in een hoek van 90 graden plooien!

En ligt het aan mij of is notebook-koeling een steeds groter probleem aan heet worden?? Hoe warm gaan we he dan binnen 5 jaar krijgen?

Bijdrager
    Esquare
    ”dre

En ligt het aan mij of is notebook-koeling een steeds groter probleem aan heet worden??

Nee, dat ligt aan de gebruikte processors. :wink:
    En tenzij iemand een briljante manier bedenkt om ettelijke watts door ultradunne draadjes te persen zonder dat de boel heet wordt, zul je ermee moeten leven.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”tjolluf”

Gisteren mijn MacBook Pro naar een Apple Service Centre gebracht. Ze namen mijn klacht gelukkig vrij serieus. Hij is nu ingenomen en met een beetje geluk wordt mijn scherm vervangen. Ik hoop het zo.. Ik houd jullie op de hoogte.

Hehe, ze buigen hem even recht op de manier hier eerder in het draadje beschreven en dan krijg je een telefoontje dat je scherm vervangen is.

Ik vind het ook wel meevallen hoor, als het apparaat het maar goed doet, da’s het belangrijkste. Het scherm ziet er op de foto trouwens niet ‘krom’ uit, maar scheluw, dus scheef. Terug recht buigen (voorzichtig of met de bierviltjestruc) geeft je 99% kans op volledig herstel. Daarom denk ik dat ze die manier ook in de shop toepassen. Het lijkt me echt zwaar overdreven om hiervoor een nieuw scherm te plaatsen.

Bijdrager
    CaDoc
    ”The

Mmm – ik weet niet of dat werkelijk zo is. Aluminium heeft in tegenstelling tot staal geen ondergrens voor wat betreft materiaalmoeheid, zo heeft een materiaaldeskundige me eens uitgelegd. Als je staal voldoende dik maakt, zal er nooit metaalmoeheid optreden, hoe lang je het ook wisselend belast. Bij aluminium is hiervoor geen ondergrens, na kortere of langere tijd (afhankelijk van de belasting) zal aluminium altijd materiaalmoeheidsverschijnselen gaan vertonen.

Bijdrager
    Cenobyte

Daar heeft The – DDD inderdaad gelijk in. Staal of ijzer heeft nog een bepaalde flexibiliteit, (dun) aluminium niet. Als je dat ook maar een klein beetje buigt, blijft het in die stand staan. Natuurlijk zit er in zo’n scherm nog wat meer als alleen de alu buitenzijde, maar ik denk dat deze eigenschap toch nadelig werkt in het geval van dit probleem.

Bijdrager
    dre brettel

Ja, een colablikje is ook van aluminium en zeer goed vervormbaar. 8)

Bijdrager
    Walkingfingers

Wat voor materiaal ook gebruikt is: de producent moet een goed produkt leveren per saldo betaal je daarvoor, een krom getrokken mac-, i- of powerbook gaat bij mij terug!

Bijdrager
    appletjesfris

Hozman schrijft
    Ik heb sinds begin Juni 2006 een witte MACBOOK.
    Sinds 2 weken begint de lijst die rondom mijn MACBOOK scherm zit los te geraken
    nabij de camera en beneden bij waar het MacBook logo zit. Daarnaast
    is de bovenkant van het scherm aan het kromtrekken
    Ook aan de zijkant waar alle poorten zit begint ruimte te zitten.
    Is er iemand anders die dit ook is opgevallen?

Ik heb in ieder geval mijn reseller waar ik hem gekocht heb ingelicht en die
    zal eerst Apple gaan informeren betreffende deze probleempjes.

Ik heb hier ook last van vooral de bovenkant is wat krom aan het trekken.
    En de zijkant van de poorten heb ik ook wat speling.
    Laat even wat weten wat jou apple reseller er mee doet. b.v.d

Bijdrager
    Hozman

zal ik doen….duurt nog wel even 2 weken want mijn reseller gaat tot 13 aug op vakantie

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.