13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijderen

MacBook Pro ruimte tussen scherm en body

Ik heb zojuist mijn nieuwe MacBook Pro 17 inch binnen.

Mijn vorige had problemen met de batterij, en apple heeft mij een geheel nieuwe MacBook Pro 17 inch geleverd. Dat is perfecte service!

Maar waar het me nu om gaat: Als ik het scherm dicht heb dan sluit deze perfect aan aan de voorkant, maar aan de zijkanten zit er veel meer ruimte tussen.

Aan de voorkant is de ruimte exact goed om het rubber op het scherm perfect tegen de unibody aan te sluiten.
    Aan de zijkant is er ruim 1,5 mm ruimte tussen het rubbere randje van het scherm en de unibody.

Zijn er meer mensen met deze klacht?

Ik heb gezocht, maar kon alleen iets vinden van kromme schermen bij de vorige versie van de MacBook.

Bijdrager
    Chester2

Ga even naar een APR en vergelijk het zelf even…
    Of bezoek een service center.

Bijdrager
    Verwijderen

Ik heb het nog even exact opgemeten: het gaat om rechts 2,5 mm. Terwijl voorop, het 1 mm is. Dit laatste lijkt netjes te zij zoals het hoort.

Heeft niemand anders hier last van???

Bijdrager
    dre brettel

Ja, erg lastig…

En welke negatieve invloed heeft 1,5 mm verschil op je laptop?

Bijdrager
    macqintosh

Dit valt onder het kopje mierenneuken.

Zoals dre brettel al zegt: Doet je machine het nu slechter?
    Je gaat hier zeker geen omruil voor krijgen mocht dat je doel zijn.

En ongetwijfeld zullen veel mbp’s hier ook last van hebben alleen zien mensen het niet of maakt het ze niet uit.

Bijdrager
    Verwijderen
    ”dre

Ja, erg lastig…

En welke negatieve invloed heeft 1,5 mm verschil op je laptop?

Ja, er zijn eigenlijk een aantal dingen die het beinvloed. Ik wordt erg humeurig van. Ik zit er continue naar te kijken, dus het leid me af. :)

Serieus (hoewel het ook waar is wat hierboven staat), het zou bij het transport tot gevolg kunnen hebben dat de glasplaat van het scherm extra kan buigen en breekt.
    Daarnaast weet ik niet wat voor fysieke spanningen er in de behuizing zitten door deze misvorming.

Maar los van of het van negatieve functionele invloed is (en hiermee reageer ik ook gelijk op macquarius) als er een dikke kras op je laptop zit, dan functioneert hij daar niet minder om. Zou je daar dan ook niets mee doen??

En het gaat om 1,5 meer dan zou moeten, en geloof me 1,5 mm is veel.

Bijdrager
    podiki
    ”macquarius”

Dit valt onder het kopje mierenneuken.

Zoals dre brettel al zegt: Doet je machine het nu slechter?
    Je gaat hier zeker geen omruil voor krijgen mocht dat je doel zijn.

En ongetwijfeld zullen veel mbp’s hier ook last van hebben alleen zien mensen het niet of maakt het ze niet uit.

Apple is een premium brand, geen Aldi. Je betaalt meer dan 2000 euro voor zo’n laptop. Als ze dan ook nog eens roepen dat de alu behuizing veel nauwkeuriger is, dan is dit dus geen gemiereneuk.

Je opmerking is daarentegen ronduit lomp.

Bijdrager
    Verwijderen

Ik heb inmiddels gesproken met de servicedesk van Apple (afgelopen vrijdag) en men gaat mijn MacBook vervangen. Het is inderdaad niet de bedoeling dat er ruimte zit tussen de body en het scherm.

Bijdrager
    Verwijderen

Ik heb een nieuwe binnengekregen vandaag. Echter er zit nog steeds ruimte tussen het scherm en de body. Gelukkig iets minder dan bij de vorige. Maar ik irriteer me er wel aan dat ze niet een volledig goed product kunnen produceren.

Bijdrager
    Soulshaker

Zeur zeur zeur…
    Geniet van je nieuwe macbook pro i.p.v je macbook pro met de schuifmaat te inspecteren:roll:

Met de vorige generatie was het veel erger
    En dat had je al toen die nieuw was

[size=9:167b116429](niet mijn mac)[/size:167b116429]

Bijdrager
    Verwijderen

Als je zoiets als op die foto zou accepteren dan ben je niet goed bij je hoofd. Maar dat is mijn mening. Wellicht dat ik wel een pietje precies ben. Maar dat is Apple toch ook? Althans daar adverteren ze mee.

Dit is de letterlijke tekst van hun website:

Met onze keuze voor een behuizing uit één stuk stuitten we natuurlijk wel weer op andere problemen die we moesten oplossen. Als je met meerdere onderdelen werkt die aan elkaar worden vastgemaakt, luisteren de toleranties niet zo heel nauw, want je hebt een beetje speelruimte. Als je daarentegen kiest voor één onderdeel dat meerdere functies moet vervullen, moet dat onderdeel met uiterste precisie worden vervaardigd, tot op de micron nauwkeurig. En dat moet niet één keer, maar elke keer opnieuw, miljoenen keren opnieuw. Er was maar één manier om dat voor elkaar te krijgen: de unibody door een CNC-machine (Computer Numerical Control) laten frezen uit één stuk aluminium. Dit soort machines wordt in de ruimtevaartindustrie gebruikt voor de productie van cruciale onderdelen van ruimtevaartuigen.

Tot op de micron nauwkeurig,…

Bijdrager

“1 druppeltje voor de hele vaat….”

Het is lullig maar tja, een “micron” is mijn inziens zo maar een term om aan te geven dat ze echt heeeel nauwkeurig zijn…
    Ik denk dat de space shuttle zelfs geen onderdelen heeft die op “micron” niveau functioneren…

Een micrometer (verouderde term: micron of mu) is een lengtemaat uit het SI-systeem. De maat heeft het symbool µm. Een micrometer is gelijk aan 10-6 meter, oftewel 0,000 001 meter, of een duizendste deel van een millimeter.

Grootte

Een micrometer is:

* ongeveer het kleinste detail dat onder een lichtmicroscoop kan worden waargenomen
    * ongeveer de breedte van de putjes in een CD waar de informatie in is opgeslagen
    * de lengte van een rijtje van ongeveer 5000 atomen
    * een honderdste deel van de dikte van een vel krantenpapier

http://nl.wikipedia.org/wiki/Micrometer_(lengtemaat)

Bijdrager
    Beenkens

Hey Swiftly,

Ik was net zelf op zoek naar een topic hierover totdat ik bovenstaande discussie zag. Zelf heb ik een Macbook Pro en heb ik hier ook enigszins ‘last’ van (althans, het valt mij ook op). Ik heb een 15-inch MBP waar de grotere afstand tussen scherm en body alleen aan de linkerkant zichtbaar is en ook ongeveer 1-1.5 millimeter verschil betreft. De 15-inch MBP van mijn ouders had dit echter weer niet (maar was ook amper gebruikt) en de 13-inch MB van een collega heeft dit wel weer (op exact dezelfde plek, namelijk aan de kant van alle poorten). Wellicht (of waarschijnlijk) dat dit met het gebruik te maken heeft.

Eergisteren ben ik even bij een AASP langsgegaan om het verschil te checken en het werd inderdaad ook door hen ‘bevestigd’. Omdat ik echter geen garantie meer heb, zou het grapje ongeveer uit kunnen komen op zo’n 200-300 euro (grove en onofficiele schatting). Aangezien ik er verder geen last van heb en de laptop prima draait, laat ik het er maar voorlopig even bij zitten. Maar ik ben het met je eens dat er enerzijds geadverteerd wordt met nauwkeurigheden tot op de micron en anderzijds dergelijke afwijkingen mogelijk zijn. Maar goed, er zijn ergere dingen denk ik dan maar ;).

Groet,
    Fernao

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.