18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Denief

Macbook Pro Retina update

Zijn er geruchten dat hiervan binnenkort een update komt?

Bijdrager
    Buzz

Nee. Waarschijnlijk niet voor het eind van de zomer of de herfst, als je naar de CPU plannen van Intel kijkt.

http://www.macrumors.com/2014/02/21/intel-chip-roadmap-2014/

De MacBook Pros hebben sinds vorig jaar ook al Thunderbolt 2, dus ze zijn klaar voor de nieuwe generatie externe schermen die er misschien wel aan zit te komen.

Bijdrager
    koen
    Bijdrager
    Denief

OK, niet op wachten dus.:)

Bijdrager
    Martijnisfijn

Ik heb toevallig afgelopen weekend de macbook pro 15 inch retina 2.0 ghz gekocht en draait echt super super snel en heb ff een proef gedaan met renderen en dat ging verbazingwekkend snel.
    In de winkel had ik de vraag gesteld of ze in juni nieuwe modellen verwachten, maar ze zeiden tegen me van niet.

Bijdrager
    Afroman

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe MacBook pro Retina ter vervanging voor mijn Mid 2010 MacBook pro.

Ik ga hem pas in februari aanschaffen. Maar ik zie dat je ook een 1Tb SSD functie heb. Hoe werkt dit? Is dit een fusiondrive-configuratie? Of echt puur 1 Tb flash? Dat zou wel top zijn namelijk.

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, klopt, is puur flashopslag.

Voor een Fusion Drive heb je ten minste een harddisk nodig, maar die past niet meer in deze MacBook Pro’s, omdat die zo dun zijn.

Bijdrager
    Afroman

Relaxed. Hopelijk hebben ze volgend jaar 2 Tb flash. Kan ik weer zoals vanouds lekker snel werken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Er was wel een gerucht over een nieuw design dingetje: a new keyboard that incorporaties a large-format Magic Trackpad (ook nog iets over ARM processors maar dat hoeft niet van mij..). Ik weet niet wat ik mij erbij moet voorstellen, maar het schept wel enige hoop op een grote verandering in de layout die inmiddels al weer decennia meegaat.

Maar goed, dat is wel heel vaag allemaal. Het liefst heb ik een batterij in die 15″ modellen die vergelijkbaar is met de Airs (12 uur). Misschien nog wat extra dunner en lichter? De kans dat het alleen om een processor upgrade gaat is ook groot, hoewel ze dat al doen sinds de lancering van het Retina model.. Ik wacht nog tot de herfst..

Bijdrager
    Afroman

Nee ik heb ook geen idee en ik kan me ook geen nieuwe handige lay-out voorstellen.

Ik wil gewoon weer een snellere Mac (bleutooth 4.0, USB 3.0, thunderbolt, sdxc aansluiting, SSD, heel veel RAM heel veel SSD ruimte, Retinascherm) voor de dingen die ik doe.
    -After Effects
    -Premiere
    -Photoshop
    -inDesign
    -Illustrator
    -Lightroom
    -Aperture
    -Photoshop
    -Huis, tuin en keukendingetjes (films kijken, muziek luisteren,internetten, downloaden mailen, financieën, adresboek, kalender, backups etc)
    -tekstverwerken/presentaties
    -Gamen

Maar ik koop de mijne sowieso in 2015.

Bijdrager
    SunKeeper

Daarvoor hoef je niet op een nieuwe MBP te wachten.:wink:

Bijdrager
    IOS dude

@afroman
    Als je ze naast elkaar wil hebben draaien zal het eerder een high end mac mini of mac pro worden lijkt me. Zeker voor het renderen van 2,7/4k beelden. Eer de macbooks dit kunnen zitten we echt al wel 2 jaar verder lijkt me.

Vind persoonlijk wel dat apple wat achterloopt met de hardware van de macbooks, als je kijkt naar bijvoorbeeld alienware: de 17 inch modellen hebben tegenwoordig een nvidia geforce 780 aan boord naast de geïterugeerde haswell graphics. Dit komt echt wel van pas bij het renderen van video in premiere of after effects (CUDA)
    Maar ja, ze zijn natuurlijk wel lelijk in vergelijking met de huidige macbooks;)

Bijdrager
    Afroman

Daarvoor hoef je niet op een nieuwe MBP te wachten.:wink:

Top! zodra de volgende lichting komt gaan we maar de spaarrekening plunderen!

@afroman
    Als je ze naast elkaar wil hebben draaien zal het eerder een high end mac mini of mac pro worden lijkt me. Zeker voor het renderen van 2,7/4k beelden. Eer de macbooks dit kunnen zitten we echt al wel 2 jaar verder lijkt me.

Wat naast elkaar? Ik wil een high-end state of the art hardcore supersnelle MacBook pro(want ik vind MacBooks ideaal want ze zijn supersterk en ik neem graag altijd mijn Mac overal mee naartoe). En ik krijg meer hardware met de MacBook dan bij de Mac Mini/Mac Pro. In principe heb ik alles zo ingericht dat ik thuis een desktop-versie heb. (dus ik sluit mijn MAcBook aan op mijn muis/toetsenbord, extern scherm en externe harddisks.) Dus ik ben heel tevreden met die MacBooks!

En qua hardware achterlopen… Mwa. Ik heb gezien hoe snel ze Premiere opstarten en renderen en 3D modellen renderen. Nou ik ben jaloers hoor.:)

Bijdrager
    IOS dude

Ik bedoelde om premiere en after effect naast elkaar te draaien, dat is eerder desktop werk maar als ik het zo hoor kan ik me inderdaad voorstellen dat een desktop niet nodig is met een setup zoals jij;)

Bijdrager
    IOS dude

En ik kraak de macbooks absoluut niet af, integendeel! Fantastische computers! Alleen wat duur, maarja, het is en het blijft apple he;)
    Alienware blijft natuurlijk een gaming pc he, kan gebruikt worden voor video editing maar is lang niet zo goed als een high-end macbook. Hoewel mijn intussen 2 jaar oud model nog steeds premiere en after effecte naast elkaar draait.

Bijdrager
    Afroman

Ik bedoelde om premiere en after effect naast elkaar te draaien, dat is eerder desktop werk maar als ik het zo hoor kan ik me inderdaad voorstellen dat een desktop niet nodig is met een setup zoals jij;)

Ja dat is ook zo, maar op zich is het 13 inch scherm daar wel voldoende voor ook hoor.:)

En ik kraak de macbooks absoluut niet af, integendeel! Fantastische computers! Alleen wat duur, maarja, het is en het blijft apple he;)

haha nee zo bedoelde ik het ook niet. Bedoelde meer van dat ik niet blij wordt van een desktop. Nou ja het is wel net wat fijner werken maar ja, die mobiliteit krijg je gewoon niet. Dan maar 2 minuten langer renderen haha. Ja en ik heb een dure smaak helaas dus dan moet je wel he haha.

Bijdrager
    IOS dude

13 inch voor video editing? Ik zou dan eerder een 15 inch kopen (jammer dat 17inch niet meer gemaakt wordt) En het is echt wel een groter verschil dan 2min maarja, voor iedereen wat wils zeker he haha

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.