23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    schrambal

Macbook Pro Retina: prijswijzigingen?

Hi Allen!

Ik heb een kort (en geef ik toe, lichtelijk paranoïde) vraagje met betrekking tot de retina macbook pro.

Wegens omstandigheden moet ik snel een bestelling voor een retina macbook plaatsen.
    Dit wordt zeer waarschijnlijk een ‘maxed out’ model met 768gb opslag, en 16gb ram.

Een lekker pittig totaalbedrag dus.

Nu heb ik wat geruchten gelezen over de Iphone aankondiging de 12e.
    Deze zou wel eens samen kunnen gaan met de aankondiging van de 13″ retina macbook.

Als ik Apple’s geschiedenis er op na sla, komt het nogal eens voor dat de lancering van
    een nieuw model in een lijn tot prijsverlagingen bij bestaande machines kan leiden.

Weet iemand hoe het zit met Apple’s policy m.b.t. prijsverlagingen kort na aankoop?
    Ik weet dat in de US er een 10 dagen garantie is op prijsverlagingen (je krijgt dan het teveel terug gestort).

Of heb ik valse hoop op een eventuele prijsverlaging?

Bijdrager
    Moriarty

Valse hoop vrees ik, machine’s zijn nog relatief nieuw.

Bijdrager
    SanderTreur

Lijkt me onwaarschijnlijk dat er een 13″ komt en al helemaal dat de 15″ dan goedkoper zou worden. De presentatie zal hoogstwaarschijnlijk gericht zjin op de iPhone 5 en iOS 6.

Bijdrager
    CedricH

Prijzen van Macs veranderen over het algemeen niet tot er een nieuw model aankomt, dus ik vrees dat je inderdaad vals hoopt op een prijsverlaging. Het Apple-event op 12 september gaat naar alle waarschijnlijkheid over de iPhone dus de kans dat ze daar een prijsverlaging voor Macs aankondigen is miniem/onbestaand.

Bijdrager
    h4a

Ik denk dat alles sowieso in het teken van Iphone en eventueel Ipad of iOS zal gaan. Apple is sowieso in europa niet gelijk zoals in de US. Dus een prijsverlaging is volgens mij een illusie.

Bijdrager
    Loek1991

Ik denk dat je dan geen geld terug krijgt, helaas.. Maar ik denk ook niet dat ze de twaalfde een 13″ MacBook Pro Retina gaan presenteren.

Ik heb misschien wel nog een handige tip voor je:
    Een vriend van me heeft laatst ook een nieuwe MacBook Pro gekocht. Echter niet bij de Apple Store, maar bij een Apple-medewerker in de mediamarkt. Als je daar je MacBook Pro koopt en er vervolgens zelf een andere harde schijf (bijvoorbeeld een ssd) of ram-geheugen bij koopt (deze kan je ook gewoon bij mediamarkt kopen), zetten zij het er voor je in. En omdat het dan door een Apple-medewerker gebeurt blijf je je garantie behouden. Dit scheelt je echt een gigantische hoeveelheid geld, aangezien de prijzen van Apple gigantisch veel hoger zijn op dingen als ram-geheugen en ssd schijven dan bijvoorbeeld winkels als de mediamarkt.

Bijdrager
    makasa

In een retina mbp is, helaas, achteraf niets te muteren.

Bijdrager
    nebilem

Als je via de site besteld mag je bij sowieso binnen een week terugsturen.

Bijdrager
    FotoDirk

De prijs van de oude Mac zakt soms als er een nieuwe zelfde model wordt gelanceerd. Die verlaging is dan om de voorraad van het oudere model weg te werken.

Maar die Mac Pro Retina 15 inch is pas nieuw, daar wordt nog geen vervanger van verwacht.
    Als er inderdaad een 13 inch uitkomt dan zal die goedkoper zijn, maar de 15 inch blijft aan dezelfde prijs als vandaag.

Bijdrager
    den elias
    schrambal op 05 september 2012

Hi Allen!

Ik heb een kort (en geef ik toe, lichtelijk paranoïde) vraagje met betrekking tot de retina macbook pro.

Wegens omstandigheden moet ik snel een bestelling voor een retina macbook plaatsen.

Dit wordt zeer waarschijnlijk een \’maxed out\’ model met 768gb opslag, en 16gb ram.

Een lekker pittig totaalbedrag dus.

Nu heb ik wat geruchten gelezen over de Iphone aankondiging de 12e.

Deze zou wel eens samen kunnen gaan met de aankondiging van de 13″ retina macbook.

Als ik Apple\’s geschiedenis er op na sla, komt het nogal eens voor dat de lancering van

een nieuw model in een lijn tot prijsverlagingen bij bestaande machines kan leiden.

Weet iemand hoe het zit met Apple\’s policy m.b.t. prijsverlagingen kort na aankoop?

Ik weet dat in de US er een 10 dagen garantie is op prijsverlagingen (je krijgt dan het teveel terug gestort).

Of heb ik valse hoop op een eventuele prijsverlaging?

3.629,00 € in totaal dus.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Is dat relevante informatie voor dit topic? :slant:

@Dirk En zelfs als er een 13″ MBP Retina komt zal de 13″ MBP niet verlagen in prijs. De 15″ MBP en 15″ MBP Retina worden beiden nog verkocht, dus ze willen niet van de voorraad af. Dit zal bij de 13″ hetzelfde geval zijn.

Bijdrager
    den elias
    JeroenJK op 05 september 2012

Relevante info?

@Dirk En zelfs als er een 13″ MBP Retina komt zal de 13″ MBP niet verlagen in prijs. De 15″ MBP en 15″ MBP Retina worden beiden nog verkocht, dus ze willen niet van de voorraad af. Dit zal bij de 13″ hetzelfde geval zijn.

Hier!

Bijdrager
    sytrusze

Als je een student bent (of als je stiekem een student kent), kun je studentenkorting krijgen bij Apple. ‘T is wel een gedoe, maar het heeft mij 2 a 3 honderd euro bespaard op mijn Macbook Pro (3 jaar geleden), weet niet of ze dat tot op de dag van vandaag nog doen trouwens..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ja, studentenkorting doen ze zeker nog! Ik heb via iemand anders ook studentenkorting gekregen. (6%, gekocht bij een APR.)

Bijdrager
    youp

als ik hem via mijn school bestel bij icentre krijg ik 12% korting. dat scheelt bij jouw dan meer dan 400 euro..

Bijdrager
    gsmaster

Ik weet niet waar je ergens woont maar de lab9 winkels (Brugge, Roeselare,…) in België dus is er een speciale actie lopende voor studenten… Ze geven nu 10% korting op je mac en korting op apple care en office moest je die nodig hebben…
    Dit is al eens leuk natuurlijk…

Bijdrager
    verwijderd-profiel

En mijn RAM zou ook nog eens gratis verdubbeld worden als ik AppleCare nam. Toch ben ik goedkoper uit als ik het zelf upgrade. (Tenzij mijn MacBook Pro buiten de garantie defect raakt natuurlijk.)

Bijdrager
    schrambal

Wow, hoop reacties!

Thanks iedereen. Wat ik vermoedde is dus inderdaad zo.
    Diep in de buidel tasten is de enige optie.

Helaas is studentenkorting niet mogelijk ben ik bang: de BTW wordt afgedragen via
    mijn bedrijf, en ik studeer gelukkig al een tijdje niet meer ;).

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Zonder BTW is het natuurlijk een nóg mooier bedrag!

Bijdrager
    jan jansen

De 13″ Retina zal in november voor 1650 euro te koop komen. (gerucht)

Bijdrager
    Yggdrasil
    jan op 05 september 2012

De 13″ Retina zal in november voor 1650 euro te koop komen. (gerucht)

En de bron van dat bericht is…?

Bijdrager
    jan jansen

Ik.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Lekker betrouwbaar dus.:grin:

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.