3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    DBLCreations

Macbook Pro retina (mid 2012) Problemen

Hoi iedereen,

Bij deze vroeg ik me af of jullie me zouden kunnen helpen met volgende situatie. Mijn Macbook Pro doet al enige tijd raar.

Met raar bedoel ik, als ik de Macbook Pro heropstart heb ik soms een ander achtergrond schermafbeelding dan die dat ik gekozen had. Hoewel deze gewoon in dezelfde map staan. Ook mail stopt regelmatig zonder boe of ba. En sinds vandaag, toen ik terug thuis kwam met mijn laptop en hem terug op mijn cinema display and thunderbolt display had aangesloten, vertoonde die enkel nog een donkergrijs/zwart beeld zonder enige andere indicatie dat hij opstart behalve het “Dong” geluidje. Wat ik nu doe is de Macbook Pro opstarten zonder er iets op aan te sluiten en dan wanneer hij opgestart is alles aansluiten. Wat wel omslachtig is maar gelukkig werkt het zo nog want eerst wou dat ook niet meteen lukken. Uiteindelijk wel aan de praat gekregen. Toen ik hem daarnet dan uit slaapstand hield wou mijn wacom tablet niet meer werken, ook niet na het in of uit halen van de kabel. Dus terug een “hard reset” moeten doen met opnieuw dezelfde omslachtigheid om eerst alles op te starten en dan pas alles aansluiten. Heb mijn harde schijf al getest van mijn Macbook maar die geeft geen enkele fouten aan. Zou dit eventueel aan slecht werkend ram geheugen kunnen liggen? Of nog iets anders? Ik begin toch wel wat bang te worden want als ik een nieuwe Macbook Pro moet kopen is dat weer een hele hap uit het budget en ik ben nu net aan het sparen voor een Mac Pro…:(

Ik hoop dat iemand mij hier wat kan helpen of advies kan geven. Alvast heel erg bedankt iedereen!:-)

Edit Ik heb intussen “Memtest” uitgevoerd om het ram na te kijken maar de test blijkt in orde te zijn:-)

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  DBLCreations.

Bijdrager
    rogiervd

Het kan een software of een hardware probleem zijn. Wat wel eens wil helpen is een NVRAM reset.
    Zie hier: http://www.macworld.com/article/2881177/how-to-reset-your-macs-nvram-pram-and-smc.html

Bijdrager
    DennisX

Of een reset van de “System Management Controller”
    https://support.apple.com/en-us/HT201295

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.