9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    iPhone no_Ob

MacBook Pro Retina Late 2013

Beste mac-liefhebbers,

Ik heb in maart mijn nieuwe MacBook Pro Retina late 2013 gekocht en deze bevalt zeer goed! Echter heb ik een vraag over mijn batterij, ik krijg geen meldingen dat mijn batterij bijna leeg is en hierdoor is mijn macbook al meerdere malen uitgegaan tijdens het werken (omdat ik het balkje niet continu in de gaten houd).

Ik heb al wat op dit forum en andere websites gezocht maar het schijnt meestal te komen door oudere macbooks met oude batterij, mijn Macbook is alleen splinternieuw!

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit waarschuwingsvenster binnen mac os x mavericks kan krijgen!

mvg

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Je moet je Macbook regelmatig opladen.

Bijdrager
    magsafe

Heb je het batterij icoontje ook rechtsboven in de menubalk staan? Volgens mij geeft OSx enkel meldingen als dit icoon ook in de menubalk staat.

Bijdrager
    Buzz

Je kan deze stappen eens proberen:
    Batterij calibreren: http://support.apple.com/kb/ht1490
    SMC reset: http://support.apple.com/kb/ht3964

Bijdrager
    iPhone no_Ob

Ik laad mijn macbook regelmatig op, het gaat erom dat ik niet altijd mijn batterij balkje in de gaten houd en een waarschuwing fijn vind. Ik heb het batterij balkje bovenin staan. @buzz_d, ik zal deze stappen vanavond proberen alvast bedankt!

Bijdrager
    Buzz

Ik lees net in mijn eigen link dat het calibreren bij een ingebouwde batterij niet nodig zou moeten zijn. Als een SMC reset niet helpt zou je hem dus misschien moeten wegbrengen ter reparatie.

Je zou eerst nog een keer kunnen opletten of de indicatie wel de lage waarde haalt. Dat hij dus niet van bijvoorbeeld 20% ineens uitgaat, maar dat hij ook op 1% of 2% komt. Normaal gesproken zou je dan dus de waarschuwing moeten krijgen. Als hij al eerder uitvalt dan is het duidelijk een probleem met de calibratie van de batterij en moet je er naar laten kijken. Als hij wel naar 1% gaat, maar je krijgt geen waarschuwing, dan zou het nog een gek probleem in de software kunnen zijn.

Bijdrager
    iPhone no_Ob

De batterij gaat tot 1% en valt vervolgens na enige tijd uit. Het is inderdaad een vreemd probleem, op zich niet heel hinderlijk maar wanneer ik een film kijken mijn macbook niet aan de stroom heb zit ik er niet op te wachten dat mijn macbook uit het niets uitgaat. Misschien wachten tot mac os x 10.1 of toch maar even bij iCentre langs? Ik kan mijn macbook echter niet weken missen….

Bijdrager
    michaeltjeh1

Hoeveel cycles heeft de Macbook inmiddels gehad?

Bijdrager
    Niels

Eerst een aantal vragen:
    – Welke versie van OSX mavericks draai je?
    – Heb je OSX notifications uitgeschakeld?
    Schakel notifications in via Instellingen of voer dit commando in om notifications weer in te schakelen:
    launchctl load -w /System/Library/LaunchAgents/com.apple.notificationcenterui.plist
    – Draai je third-party software gerelateerd aan je accu?

Mocht dit nu niet helpen kun je het volgende doen:
    – Maak tijdelijk een tweede gebruiker aan op je Mac en test binnen deze gebruiker of je nu wel de accu meldingen krijgt. Zo ja, dan is er dus iets mis met je instellingen op je normale gebruikersaccount.
    – Gebruik schijfhulprogramma en controleer en herstel de schijfbevoegdheden.
    – Doe een SMC en PRAM reset.

Als bovenstaande niet werkt, kun je OSX veilig opnieuw installeren.
    – Maak eerst een Time Machine back-up op een externe schijf alvorens je hier aan begint!
    – Start je Mac op in recovery modus door ‘command + R’ ingedrukt te houden direct na het aanzetten.
    – Kies hier voor de optie ‘OSX opnieuw installeren’ en volg de instructies.
    – OSX wordt nu opnieuw geĂ¯nstalleerd zonder dat je bestanden of instellingen worden aangepast. Is er dus een probleem met OSX zelf, dan wordt dit nu verholpen.

Mocht het opnieuw installeren van OSX alsnog geen oplossing bieden, dan wordt het (helaas) tijd dat je langs de Apple store of een APR gaat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.