4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    igorlionx

Macbook Pro Retina kantel tik geluid probleem

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn Retina Macbook Pro, en ik hoop dat iemand mij misschien zou kunnen helpen.

Ik heb deze laptop in november 2013 gekocht in de Apple Store in Amsterdam (het is 2 uur rijden vanaf waar ik woon, dus ik kan er niet makkelijk even langs, om ze er naar te laten kijken).

Het probleem is dat als ik mijn scherm kantel, de linkerkant van het ‘scharnier’ altijd een soort van tikgeluid maakt. Het voelt aan alsof hij door een weerstand heen moet. Alsof ‘het schroefje’ (als dat er zit) aan de linkerkant te strak zit vastgeschroefd.
    In het filmpje dat heb ik gemaakt (zie hieronder), kun je horen wat voor geluid hij maakt.

http://www.youtube.com/embed/9JWMEcQrHEs

Het probleem is alleen dat als ik het aan iemand wil laten horen (in een winkel bijvoorbeeld) is het altijd wat rumourig waardoor het geluid eigenlijk amper opvalt. Maar zoals je kunt horen in het filmpje, is het in een stille ruimte duidelijk te horen.
    Het geluid is echter niet altijd zo opvallend, soms is het er ook niet, maar ik heb er geen patroon in kunnen ontdekken.

Ik heb Apple gebeld, en zij zeiden mij naar een Apple Store of ‘Premium Reseller’ te gaan. Dat laatste heb ik gedaan, maar die sturen hem naar hun eigen reparatieafdeling en ben ik mijn laptop een week kwijt (wat niet handig is, want ik gebruik hem elke dag voor mijn werk). En, als ze vinden dat het niet binnen de garantie valt, kost het me 85 euro (en misschien is het geluid er dan weer net niet als zij hem daar openen).

Dus, mijn vraag is eigenlijk: wat zal ik nu doen? Moet ik het maar laten zitten (alhoewel ik het wel erg irritant vindt voor een laptop die me 3299 euro heeft gekost!), of zal ik toch maar naar Amsterdam rijden, in de hoop dat ze er daar ter plekke naar zullen kijken en hopelijk kunnen repareren? Of zouden ze hem misschien vervangen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Igor.

Bijdrager
    Rickje

Zelf contact opnemen met een Apple Service Provider, zoals bijv. Card (http://www.cardservices.nl).
    Afhankelijk van waar je woont is het dichterbij en de meeste premium resellers moeten ‘m opsturen. Card kan er wellicht direct zelf naar kijken, moet je zelf maar even de mogelijkheden qua afspraak bekijken of gewoon even bellen voor informatie!

Bijdrager
    MacKeessie

Ik heb mijn Macbook Retina 15 al 1,5 jaar en inderdaad nu je het zegt maakt hij ook zo’n geluid, maar het heeft mij nooit gestoord, nu ook niet. Het scherm staat mooi stabiel, zakt niet weg, wat je wel eens bij andere laptop’s ziet.
    Ik vraag mij af ook af of het anders kan/moet.
    Als je scherm staat kan je er toch prima mee werken?
    De kijkhoek is zoveel beter dan andere laptop schermen dat je weinig van stand hoeft te veranderen, is mijn ervaring.
    Als het inderdaad een te vast aangedraaide schroef is, loop je het risico, bij aanpassing, dat het scherm uit zichzelf gaat zakken.
    Ben benieuwd of Apple er iets aan wil/ doen.

Bijdrager
    Moriarty

Je kunt de hinge niet aandraaien en er zit daar geen schroef waarmee je hem aan kan passen…

Ze zullen de hinge moeten vervangen als je dit probleem op wil lossen.
    Deze hinges zijn echter niet los te bestellen, dus zullen ze de hele display assembly moeten vervangen om je probleem op te lossen.

Het geluid wat je hoort is simpelweg het overwinnen van de weerstand in het scharnier die ervoor zorgt dat je scherm in elke stand blijft stand zonder te gaan bewegen.
    Als het je stoort zullen ze het ongetwijfeld op jouw verzoek vervangen, maar er is een kans aanwezig dat het vervangen scharnier hetzelfde doet.

Ter illustratie even 2 plaatjes van het scharnier (bron: ifixit)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.