8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    LightPhoenix

Macbook Pro Retina geen geluid

Dag allemaal,

Ik heb sinds eind week 1 van dit jaar een MacbookPro Retina 15 inch (late 2013 hasswell 2.6ghz quadcore 16gb ram 512gb ssd).
    Nu heb ik sinds vandaag dat mijn geluid het spontaan niet meer doet. Tot nu toe helpt alleen een reboot maar om die elke dag 10x te doen vind ik ook niks. Het heeft binnen 4 uur 3x plaatsgevonden.

Kan iemand mij helpen? ik word helemaal gek hier.

Ps. volgensmij komt het door mavericks in combinatie met hasswell.

Bijdrager
    pim939

Staan wel de interne luidsprekers als geluidsuitvoer ingesteld? (Systeemvoorkeuren -> Geluid -> Uitvoer)

Bijdrager
    LightPhoenix

Yup, ik heb de AppleHDA.kext van OS X 10.8.5 erop gezet overigens stond er geen versie van 10.9 in de map, ik heb vernomen van andere mensen dat die hetzelfde probleem hebben, volgensmij heeft apple gefaald.

Bijdrager
    klonic

Gefaald? Ze hebben wellicht een fout gemaakt maar niet gefaald.

Ik heb het probleem niet. Alleen als ik m’n oordopjes uit m’n Macbook Pro haal zodra die is dichtgeklapt. Dan moet ik herstarten of mn oordopjes weer aansluiten en er weer uithalen. Het lijkt mij geen softwarefout want dan zou iedereen het moeten hebben. Hoe dan ook, als dit werkelijk een fout is zou ik terug naar de winkel gaan.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je misschien OSXFUSE (of een oude versie van MacFuse) geïnstalleerd? Ik heb dezelfde config als jij (2.6 i7/500/16/GT750) en ondervind dit probleem ook. Zoals ik hier postte was het probleem een tijdje absent maar sinds gisterochtend heb ik er weer last van. Na een tijdje bedacht ik me ineens dat ik rond de tijd dat het probleem zichzelf leek te hebben opgelost een nieuwe versie van OSXFUSE had geïnstalleerd.

Dit is wel degelijk een softwarefout (Console logt het event ook), dus wellicht biedt 10.9.2 uitkomst.

Bijdrager
    LightPhoenix

Het probleem is enige tijd weggebleven maar helaas heb ik er weer last van. Ik krijg nu op geen enkele manier geluid meer. Iemand een oplossing? plzzz

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik zou ten eerste het standaard regiment doorlopen:

1.  > Systeemvoorkeuren > Geluid. Staat de juiste uitvoer geselecteerd? Staat het volume aan?
    2. Brand er een rood lampje in de koptelefoon poort?
    3. Systeem al herstart?
    4. Staat er iets aparts in Console?
    5. PRAM al gereset?

Bijdrager
    LightPhoenix

Hoi Waffle,

Bedankt voor je reactie.

1. Er staan geen apparaten de interne boxen zijn verdwenen.
    2. Er brand geen lampje.
    3. Inmiddels 75 keer, ook in save modus
    4. Zie niets vreemds alleen chrome helper
    5. al meerdere malen ook SMC reset geprobeerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.