10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Marijn van roosendaal

MacBook pro retina 8 of 16 GB RAM?

Ik heb lang gepaard voor een MacBook maar dan wil ik wel de goede keuze maken, ik wil graag video’s exoten, programmeren, en 3d modellen zoals in sketchup of maya. Maar is 8 GB genoeg om het allemaal te trekken of is het handiger om 16 te nemen?

Bijdrager
    Shmoo

16GB nemen..

Bijdrager
    Afroman

8 Gb is voldoende, 16 is heel fijn en je hebt nooit te kort. En beter voor de toekomst. Lekker de 16 nemen.

Bijdrager
    GoeieDag

Voorlopig ben je nog een kind (van 13) en is het onzin te denken dat je de zwaarste pro/pro-spec’s nodig hebt. Dus 8 GB is meer dan genoeg.

En wat de ‘toekomst’ betreft (en veel verder als een jaar of 3 tot 5 vooruit kijken heeft geen zin): Apple zet in z’n nieuwste modellen MBA nog steeds 4 GB RAM. Daarmee committeert Apple zich aan het gegeven dat de komende versies van OS X ook onder 4 GB soepel moeten kunnen draaien.

Geblokkeerd
    Humain

Toen ik 13 was editen ik al foto’s en dergelijke, beetje kortzichtig om over die leeftijd zo denigrerend te spreken.
    Als je zo een duur product koopt op die leeftijd wil je er lang mee doen, juist dan is 16Gig geen rare optie Goeiedag.

Geblokkeerd
    Anoniem

16GB, je kan het niet later upgraden. Zou toch kut zijn als je er spijt van krijgt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik doe absoluut niet denigrerend over leeftijd Humain. Je moet geen dingen lezen die er niet staan.

Tegen de tijd dat 8 GB aan de krappe kant is om lekker (zware app’s) te draaien, wil je toch allang een nieuwe Mac.
    Die + 8 GB moet nu wel betaald worden…

Bijdrager
    Brombeer

13 en dan al lang gepaard…:)

Bijdrager
    The Jesus

16 GB is een een betere keuze.
    MAAR…
    Geef je geld toch niet uit aan een nieuwe MacBook. Zodra je hem uit de winkel draagt is ie al minder waard, net als een auto.
    13 en hard gespaard: Ga voor een goede tweedehandse en hou minstens 600 euro in je zak.
    Je merkt er niks van of je op een nieuwe of 2e-handse werkt. Het is een hulpmiddel.

Bijdrager
    Marijn van roosendaal

Bedankt voor de reacties ik denk dat ik inderdaad genoeg heb aan 8 en aangezien de prijs omgegaan is ga ik niet voor de 16

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.