5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Relight

Macbook Pro retina 2012 accu replacement

Hi all,

Onlangs kwam ik een newspost tegen op Macrumors. Hierdoor kwam ik erachter dat er een accu replacementprogramma gaande is/was van de Macbook Pro Retina uit 2012. Nu is het inmiddels 2018, en wil ik weten waar ik nog recht op heb qua garanties/opties. Zelf heb ik ook last van dat de Macbook uitvalt op bepaalde momenten, wanneer deze niet is aangesloten op het netstroom.

Wat ik veel lees is dat als de batterij onder de 1000 cycli zit en de melding geeft van ‘Service Battery’, welke dat bij mij doet, je recht hebt op een vervanging van de accu. Corrigeer me waar wellicht iets niet klopt.

Volgens Coconut battery:

Bijdrager
    GoeieDag

Als je bij Apple wilt aankloppen, zou ik om te beginnen de info gebruiken uit het OS zelf, Systeeminformatie>Voeding.

Maar ik zie ‘m hier niet tussen staan: http://www.apple.com/support/exchange_repair/

Alleen de MBP’s manufactured between October 2016 and October 2017.

Bijdrager
    Indomarco

Er zijn al vervangende accu’s tussen de €60 en €130 verkrijgbaar.

En wat eigen tijd erin steken, accu zit geplakt.

Bijdrager
    fnk

Zover ik weet is er nooit een vervangings programma geweest voor de Retina Macbook Pro (heb deze ook).

Ik zou hem door Apple zelf laten vervangen, niet een reseller of serviceprovider. Kost bij Apple 209€ anderen rekenen extra kosten.

https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

Correctie: Er was door een tekort aan nieuwe batterijen dat je deze gratis op een later tijdstip kon vervangen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  fnk.

Bijdrager
    Q-collective

Er is inderdaad nooit een vervangingsprogramma als zodanig geweest. Ik moest ook even nadenken, maar fnk zit inderdaad goed: het ging om een tijdelijk probleem met de toelevering van de accu’s waardoor Apple deze later kosteloos verving.

Maar ik zou het voor die 200 Euro inderdaad niet achterwege laten. Zo kun je toch weer jaren vooruit met je MacBook Pro.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.