-
InactiefAnoniem13 juli 2016 om 21:19
Hmmm… dat is wel gek.
de batterij health is nog best goedik zou een bezoekje apple store / genius bar gaan doen en beroep doen op consumenten recht!
Nou het grote geluk, ontdek ik net dat hij nog in de Apple care zit.
Een batterij vervangen is geen kleinigheid lees ik op het web.
Kan zomaar 700 euro kosten, omdat het geen alleenstaand onderdeel is.
Hoe klantonvriendelijk kun je iets bouwen? Apple krijgt z’n eigen rekening!
Vroeger haalde je gewoon de batterij eruit, maar men wil wegwerpartikelen bouwen.guus op 13 juli 2016batterij kun je uit deze machine naar ik weet niet zelf uithalen.
vlgs mij verlijmd.Snel op locatie een batterij kunnen verwisselen lijkt mij juist de essentie van een laptop.
@brombeer,
Geloof niet dat je de kennis bezit om over deze topic mee te praten, laat staan advies te geven.makoe op 14 juli 2016al eens een SMC reset gedaan? wellicht even wat parameters resetten. De combinatie van batterij status en oplaadbaarheid spreekt elkaar tegen.
Ga ik straks proberen, heel niet aan gedacht.
Thnx@Shmoo: toch heeft Apple jaaaren lang dergelijke Powerbooks/iBooks/MacBooks(Pro) gehad hoor….
nou de uitslag van de TD:
vocht bij de ingang connector.
sta met stomheid geslagen, want heb hem nooit in vochtige omgeving gehad en er is 100% nooit iets overheen gevallen.
Dit kon men ook wel zien, dat er geen vloeistof overheen was gevallen.
maar hoe is dit dan gekomen?
ben verbijsterd.
fotootje bijgevoegd
resultaat: reparatiekosten 2000 euro, valt niet onder AppleCare.resultaat: reparatiekosten 2000 euro, valt niet onder AppleCare.
WTF hebben ze een hele nieuwe onderkant eronder geplaatst of wat?
Waar is dat vocht dan op die foto, of is dit al de foto van het nieuwe onderdeel.. ??
Voor zo’n bedrag zou ik hem nooit meer laten maken maar over twee maanden een nieuwmodel kopen en deze die zogenaamd stuk is aan de verzekeringsmaatschappij geven.
Daar ben je dan mooi klaar mee..
Wel fijn (not) om te zien dat je gewoon een nieuwe batterij moet betalen, top case en display terwijl mogelijk alleen het moederbord (600) stuk blijkt te zijn. Je batterij lijkt gewoon prima in conditie te zijn voor de leeftijd van de machine, zie tests hierboven. Het display? Die is natuurlijk bang geworden van al dat water in je MacBook, dus die moet eruit want die gaat nooit meer fatsoenlijk functioneren na vandaag.
En dan gaan wij er vanuit dat de bankiers de criminelen zijn…
InactiefAnoniem19 juli 2016 om 19:38Daar sta je dan mooi met je drie jaar AppleCare. Ook leuk dat ze je enkel een foto met die verkleurde indicatoren geven, terwijl er op het eerste zicht idd. nergens vochtschade is.
InactiefAnoniem19 juli 2016 om 19:53Het heeft weinig zin om dat ding voor zo’n absurd bedrag nog te laten repareren, maar ik zou vragen waar de vochtschade zich dan wel mag bevinden, want dergelijke shit is altijd extreem zichtbaar.
macbook weer terug van de TD retailer
onderzoekkosten 85 euro!Apple nogmaals gebeld en verteld dat er geen vloeistof over gegaan was volgens de TD en dat ik me vocht totaal niet kan voorstellen.
woensdag moet ik me melden bij de Store in Amsterdam.
Daar gaan ze kijken of het inderdaad vocht is of misschien wel een storing van de indicatoren.duimen maar, is me de rit van 130km wel waard.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.