5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Groenevespa

Macbook pro retina 13''

Ik ben van plan de nieuwe macbook pro retina te kopen. Ik wil hier voor ook grafische ontwerpen op maken zoals posters/webdesign. Nu ben ik bang dat het scherm hier te klein voor is? Of valt dit wel mee omdat het retina is?

Bijdrager
    Nic

Retina maakt je scherm niet groter, slechts scherper.
    15 inch is wel echt het minimum hoor, maar wellicht ben je een stuk beter – en goedkoper – uit als je een 13″ MBP combineert met e.g. een Dell 24″ Ultrasharp-monitor voor €250. Dan heb je het beste van twee werelden: een handzamere MacBook die je makkelijker naar bijvoorbeeld je opleiding meeneemt, alsook een groot en goed scherm voor thuis waar je je MBP op kunt aansluiten.
    De €400 die je hiermee bespaart kun je investeren in software, en natuurlijk een mooie sleeve voor je nieuwe laptop.;)

Bijdrager
    iamarjen

Als je grafisch aan de slag gaat, raad ik je zeker een 15 inch aan. van een 13 inch krijg je spijt, denk ik.

Bijdrager
    BoniMacX

scherm is te klein.
    Als grafisch ontwerpen zou je dat toch zelf kunnen weten dacht ik zo.

Bijdrager
    Livebox

Zelf kreeg ik ook altijd te horen dat 13 inch te klein is voor fotografie, maar zelf vind ik het prettig werken, aangezien de laptop veel mee gaat op pad. Heb ik liever een 13 inch dan 15, maar dit alles is persoonlijke voorkeur. En meningen heirover kun erg uiteen lopen. Je kunt volgens mij zelf erg goed inschatten of het voor jou goed genoeg is of te klein ?

Voor thuis kun je overwegen om gebruik te maken van een extern beeldscherm. Zelf heb ik weer gekozen voor een 13 inch model. Gisteravond de bestelling geplaatst.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.