8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MarijnG

Macbook Pro Retina 13" met barst/LCD lek

Hallo allemaal,

Ik wou gisteren m’n Macbook op m’n bureau neerzetten met 2 handen, met één hand aan de zijkant van het scherm, maar vinger drukte tegen het scherm met als gevolg een zwart dood plekje en horizontale en verticale lijnen (LCD dood).

Zonet bij Switch langs geweest en dit valt uiteraard niet onder garantie (druk op scherm > schuld gebruiker).
    Zijn er nog mensen hier die gemerkt hebben dat het Retina scherm dus heel gevoelig is en een heel dunne glasleeg heeft?

LCD is wel gebroken (kleine barst) maar de glaslaag is nog volledig intact.

De verkoper vertelde me dat aangezien alles zo compact aan mekaar is gelijmd, het onmogelijk is om alleen de LCD te vervangen.
    De volledige bovenkant wordt dus vervangen en dit kost me €480 excl. plaatsingskosten (van €70 / u)

Iemand enig idee of dit ergens goedkoper kan? of ik beter kan wachten? of..

Bedankt!

Bijdrager

Voor dat geld, kun je beter je Macbook verkopen een een nieuwe of goede tweedehands kopen.
    Maar hoe oud is je Mac?

Bijdrager
    Niels

Ja, want voor 480 euro heb je zo een nieuwe… Ik zou eerst even met Apple zelf contact opnemen en vragen wat hun reparatiekosten zijn.

Bijdrager
    MarijnG

5 maanden oud!

Bijdrager
    Matanza

De retina heeft geen echte glasplaat vandaar dat ze gevoeligere zijn dan de gewone MBP.
    Vergeet niet dat niet officiele herstelling de garantie van het toestel doet vervallen ….

Bijdrager
    NielsDam op 22 mei 2014

Ja, want voor 480 euro heb je zo een nieuwe… Ik zou eerst even met Apple zelf contact opnemen en vragen wat hun reparatiekosten zijn.

Eeuhm misschien dat zijn eigen MacBook nog wat opleverd? Of was je vergeten dat hij die ook nog kan verkopen.

Bijdrager
    Dydefox

Ook meegemaakt….scherm ingeklapt terwijl er een randje van de Speck-beschermhoes tussen zat….meteen je scherm kapot en 550 euro lichter.
    En natuurlijk het rottige gevoel dat je nu een gerepareerde, lees: tweedehands, MacBook pro hebt…en bijna angstig het apparaat meeneemt om onderweg te kunnen werken. Met de MacBook air en de vorige Pro kun je zowat gaan voetballen zonder schade, deze Retina gaat in een dubbele beschermhoes en ik sla iedereen zijn handen weg van het scherm. Zonde.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.