6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    notmackie

MacBook Pro retina, 13 inch, late 2013 laten herstellen of nieuwe kopen?

Hallo allemaal.

Enkele dagen geleden heeft mijn Mac het volledig begeven. Ik kon hem onmogelijk nog starten. De Apple Store in Shanghai vertelde me dat de batterij gezwollen is en dat het logic board kapot is. Het zou omgerekend op 770 euro komen om de laptop te laten herstellen.

Ik vond dit een enorm goede computer (nog altijd heel snel drie jaar en een half na aankoop) en de vele poortaansluitingen zijn een groot pluspunt voor mij (HDMI en USB).

Raden jullie me aan om deze computer te laten herstellen (loop ik het risico dat er opnieuw iets misloopt?) of koop ik toch maar best een nieuw exemplaar? Die nieuwe MacBook Pro’s zijn best wel prijzig…
    Is het mogelijk om m’n oude harde schijf over te zetten in een nieuwe Retina?
    En biedt Apple een soort ruilprogramma aan waardoor ik korting krijg bij de aankoop van een nieuwe laptop?

Graag jullie mening!
    Bedankt.

Bijdrager
    Q-collective

Bij elke reparatie heb je ook geloof ik 90 dagen reparatie-garantie. Mocht het dus weer misgaan, ga je terug naar het servicepunt. Ben je er niet meer tevreden over, verkoop je hem.

De prijs zo inschattend zit er dan sowieso een nieuwe batterij en moederbord in.

Apple heeft een recyclingprogramma. Maar daar krijg je nog maar een fractie van de waarde.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Q-collective.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Q-collective.

Moderator
    Night

Ik zou deze MBP altijd laten herstellen. Zoals je zelf al zegt, is dit de laatste generatie MBP’s die nog zo’n uitgebreide keuze aan poorten heeft. En qua snelheid zijn de nieuwere MBP’s niet echt superveel beter in dagelijks gebruik dat het nieuwkoop rechtvaardigt. Verder heb je al een retina scherm, dus ook voor een betere beeldkwaliteit hoef je de deur niet uit. En voor 770 Euro heb je echt niet een andere MBP die hetzelfde biedt of significant beter zou zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Als je zo ontzettend tevreden bent over dit model + de aansluitingen zijn belangrijk voor je en als laatste de nieuwprijs van de huidige machines is te hoog waarom kijk je niet eens naar een tweedehands vergelijkbare machines.

Mogelijk een jaartje jonger – het laatste 2015 model kan ook nog en dan weet je zeker dat je niet inlevert op je verbindingen. Je krijgt vast ook nog wel wat centjes voor je huidige machine qua onderdelen wanneer je deze verkoopt.

Je kunt dan zelf even afwegen wat verstandig en interessant is qua investering en leeftijd.

Bijdrager
    notmackie

Bedankt voor jullie reactie.

Hoeveel is hetzelfde model uit 2015 waard? Enig idee waar ik die kan kopen?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb ooit eens een tweedehandse laptop (een Powerbook) gekocht en had er geen goede ervaring mee. Ik had hem een paar uur gecontroleerd en dan gekocht. Na 2 dagen ontdekte ik toch een defect. De koper zei “verkocht is verkocht”. De herstelling van meer 400 EUR moest ik uit mijn eigen zak betalen. Er was een fout in het moederbord. En dat was in 2001. Als je het toch doet, zorg dan dat je garantie hebt. Maar dan zal je natuurlijk ook meer betalen. Ik vraag me ook af hoeveel je nog kunt krijgen voor de onderdelen van je MacBook. Bedenk ook dat veel tweedehandslaptops nogal wat gebruikssporen kunnen hebben. Niet iedereen gaat daar voorzichtig mee om. Ik zou net zoals Night hem laten herstellen, vooral omdat je ook tevreden was van je machientje.
    Ikzelf gebruik nog steeds een nieuw aangekochte MacBook uit 2007, waar ik een SSD heb ingestopt. Die tweedehandse uit 2001 was uiteindelijk toch geen lang leven beschoren.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Mac Hammer Fan.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.