9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ree

Macbook Pro RAM upgrade

Hallo allen.

Ik heb een Macbook pro 17″, 2008 model (non-unibody)
    Ik heb zelf vlak na aanschaf mijn geheugen van 2 naar 4 GB geupgrade en dat is goed bevallen.

Nu ben ik aan het denken om dat nog verder te upgraden, maar;
    Volgens Apple kan er max 4 GB in, volgens een aantal geheugenboeren kan er 6 GB in, en zelf denk ik dan, waarom niet gewoon 8 GB? er zijn immers stripjes van 4 GB op DDR2 667 MHz te koop. Het apparaat heeft een 64 bit EFI, waarom zou die dan geen 8 GB kunnen adresseren…

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op de vraag; wat gebeurt er als ik er 2×4 in prop; werkt de machine dan niet, of ziet hij een hele module niet, of werkt het dan als 6 GB?
    En ook natuurlijk; heeft iemand dit gewoon als eens geprobeerd?

Bijdrager
    1984

Waarom zou je er 8GB inbouwen…?

Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM but third-parties have been able to upgrade the system to 6 GB of RAM using one 2 GB and one 4 GB memory module.

Bijdrager
    Ree
    1984 op 11 november 2010

Waarom zou je er 8GB inbouwen…?

Nou, omdat ik er 8 in wil hebben:)

Ik snap dat de kans groot is dat dat niet werkt, maar als er een kans is wil ik die benutten. Ik kan op safe spelen en er 1 module van 4 in proppen ipv 1 van 2, en dan weet ik dat het werkt. Maar stel nou he, stel, hij kan wel 8 GB …..

Seriously; dat is dus mijn vraag; heeft iemand dat al eens geprobeerd. gewoon, omdat het kan (het proberen wel te verstaan).

En waarom ik er 8 in wil hebben?

Hoe leg ik dat uit,

Mijn kerstbonus is in aantocht. En ik twijfel tussen een Macbook Air 13″/256GB voor bij mijn MBP 17″, of een nieuwe MBP 17″.
    Probleem is dat ik er enkel op kloksnelheid en geheugen op vooruit zou gaan bij de nieuwe MBP. Ik heb al een halve T erin hangen en als ik het verschjil in CPU negeer is enkel de 8 GB nog een issue. Als ik mijn MBP 17″ kan upgraden naar 8 GB heb ik geen reden om de nieuwe MBP te kopen en dus zou het dan een MBA worden ….

Ik weet het, een luxe probleem …

Bijdrager
    bouncer

Mactracker zegt dat je Macbook 6Gb aankan. Officieel zegt Apple dat 4GB het maximum is.

http://www.mactracker.ca/

Bijdrager
    Hansi2124

Ook waard om te lezen:

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    Pieterr
    Ree op 11 november 2010

Seriously; dat is dus mijn vraag; heeft iemand dat al eens geprobeerd. gewoon, omdat het kan (het proberen wel te verstaan).

Waarom probeer je het zelf niet?:smile:

(Om erachter te komen dat er maar maximaal 6GB gebruikt wordt zoals al door meerdere mensen is aangegeven.)

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook-pro-core-2-duo-2.5-17-early-2008-penryn-specs.html

Bijdrager
    Elbertox

Volgens mactracker kan mijn MBP15 (late 2008) Model: A2186 2.4GHz maximaal 6GB bevatten.

Er zit al reeds 2x2GB in, nu zou ik graag 1 module willen upgraden naar 4GB.

Ik draai in virtualbox windows 7, VS2010 voor school (redelijk zwaar programma), en als ik een ram upgrade zou doen, kan ik een stuk meer geheugen toekennen voor het virtuele systeem. Bootcamp is geen optie.

Wie heeft hier goede ervaringen mee?
    Wat zijn de voor & nadelen?
    Welk geheugen raden jullie dan aan?

Bijdrager
    Pieterr

@Elbertox: Je bedoelt waarschijnlijk de A1286. (Je kunt overigens beter het MC nummer gebruiken. Dat is meer uniek.)

Bijvoorbeeld deze: Kingston KTA-MB1066/4G.

Bijdrager
    dolfke

Hallo Ree,

Je kan er perfekt 2x4GB in stoppen, MAAR je zal ondervinden dat je MacBookPro in plaats van sneller te werken net trager gaat worden, véél trager, tot ie uiteindelijk vastloopt.

Niet doen dus, 6 GB is, helaas, de grens voor dit type van toestel.
    Overigens, dit werkt zowel voor een late 2007 als voor een early 2008 17″.

Wil je échte snelheid, stop er dan een (snelle, er is véél verschil in) SSD in.
    Groetjes,

Dolfke.

[email protected]

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.