19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    xhdmix

Macbook pro ram bij imac 2010 steken mogelijk?

Als ik het ram geheugen uit mijn macbook pro van 4 naar 8 gb verander, zou ik die 4 gb dan kunnen bijsteken bij mijn imac uit 2010 daar zit nu al 4 in is dat mogelijk?

Bijdrager
    jobz

Ja of nee. Hangt van je ram af:-)

Kijk hier eens;-)

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    Stirf

Of hier :sarcastic:

Bijdrager
    xhdmix

Ik heb eens gekeken en ze hebben beide het geheugenmodule 1333 Mhz DD3 dat zou dus moeten lukken om ze erbij te steken?

Bijdrager
    KarelWillem

Als het aantal pins gelijk is wel ja.

Zie Mactracker voor de juiste rams.

Bijdrager
    xhdmix
    KarelWillem op 06 augustus 2012

Als het aantal pins gelijk is wel ja.

Zie Mactracker voor de juiste rams.

Memory Slots 4 – 204-pin PC3-10600 (1333 MHz) DDR3 SO-DIMM
    Dit bedoel je?
    En bij mijn macbook staat 2 – 204-pin pc-10600 (1333 Mhz) DDR3 SO-DIMM

Bijdrager
    RobApple

iMac 2010 gebruikt PC3-8500 DDR3 SDRAM 1066MHz SO-DIMM 204-pin RAM geheugen.

MacBook Pro 2010 gebruikt hetzelfde type geheugen: 1066Mhz 204-pin.

Bijdrager
    xhdmix
    RobApple op 06 augustus 2012

iMac 2010 gebruikt PC3-8500 DDR3 SDRAM 1066MHz SO-DIMM 204-pin RAM geheugen.

MacBook Pro 2010 gebruikt hetzelfde type geheugen: 1066Mhz 204-pin.

Mijn Macbook Pro komt uit 2011 maar wss is dat hetzelfde?

Bijdrager
    RobApple

MacBook Pro vanaf 24.02.2011 gebruikt PC3-10600 DDR3 1333MHz SO-DIMM 204-pin RAM geheugen.

Niet mixen met 1066MHz, is langzamer.

Bijdrager
    puchelaar

@RobApple: Het geheugen dat van de MBP naar de imac gaat is sneller dan de banken van de iMac zelf, en gaat dus op die langzamere snelheid meedraaien. Maar daar is toch niks op tegen? Want 4GB/[email protected] + 4GB/1066 werkt uiteindelijk sneller dan alleen 4GB/1066.

In de praktijk kan je er van uitgaan dat als het geheugen fysiek past in de geheugenslots (en dat zou in dit geval zo moeten zijn), je het veilig kan uitproberen. Dan merk je vanzelf of het sneller is of niet.
    Aangezien het officieel Apple geheugen is zal het ook geen problemen op moeten leveren.
    In geval het wel problemen oplevert haal je het er gewoon weer uit.

Succes ermee!

Bijdrager
    xhdmix
    puchelaar op 07 augustus 2012

@RobApple: Het geheugen dat van de MBP naar de imac gaat is sneller dan de banken van de iMac zelf, en gaat dus op die langzamere snelheid meedraaien. Maar daar is toch niks op tegen? Want 4GB/[email protected] + 4GB/1066 werkt uiteindelijk sneller dan alleen 4GB/1066.

In de praktijk kan je er van uitgaan dat als het geheugen fysiek past in de geheugenslots (en dat zou in dit geval zo moeten zijn), je het veilig kan uitproberen. Dan merk je vanzelf of het sneller is of niet.

Aangezien het officieel Apple geheugen is zal het ook geen problemen op moeten leveren.

In geval het wel problemen oplevert haal je het er gewoon weer uit.

Succes ermee!

Bedankt voor je reactie zou dit geheugen goed zijn voor in mijn macbook? of zou dit problemen kunnen geven? http://www.forcom.be/componenten/geheugen-notebook/kingston-valueram-4gb-1333mhz-ddr3-non-ecc-cl9-sodimm.html
    En welke schroevendraaier heb ik nodig om mijn macbook open te schroeven? en waar vind ik die?

Bijdrager
    Stirf

Ik zou geen valueram nemen, maar dat wist je natuurlijk al omdat je dit draadje hebt gelezen.

Bijdrager
    xhdmix
    Stirf op 07 augustus 2012

Ik zou geen valueram nemen, maar dat wist je natuurlijk al omdat je dit draadje hebt gelezen.

Nee wist ik niet en toch heb ik het topic gelezen, is deze dan meer aan te raden? http://www.forcom.be/componenten/geheugen-notebook/corsair-cmsa4gx3m1a1333c9-geheugenmodule.html

Bijdrager
    xhdmix

niemand?

Bijdrager
    RobApple

Ja, deze 2 x 4 GB Corsair modules zijn compatibel, juiste type, is goed.

Bijdrager
    xhdmix
    RobApple op 09 augustus 2012

Ja, deze 2 x 4 GB Corsair modules zijn compatibel, juiste type, is goed.

Heel erg bedankt voor je reactie, dan kan ik ze bestellen:)

Bijdrager
    TheBigZ
    xhdmix op 09 augustus 2012

Ik zou graag mijn Macbook Pro uit eind 2011 uitbreiden van 4 naar 8 GB nu is mijn vraag of dit ram geheugen goed is en betrouwbaar?

Als je één 8GB reepje erbij plaatst heb je 10GB totaal voor hetzelfde geld. (2x8GB is nog mooier natuurlijk.)

Bijdrager
    xhdmix
    TheBigZ op 09 augustus 2012
    xhdmix op 09 augustus 2012

Ik zou graag mijn Macbook Pro uit eind 2011 uitbreiden van 4 naar 8 GB nu is mijn vraag of dit ram geheugen goed is en betrouwbaar?

Als je één 8GB reepje erbij plaatst heb je 10GB totaal voor hetzelfde geld. (2x8GB is nog mooier natuurlijk.)

Bedankt om het te melden helaas zag ik dat niet zo direct iets in de winkel dat dan ook nog Mac compatibel is

Bijdrager
    TheBigZ

Het reepje uit de gegeven link is Mac compatibel, en bij diverse shops te koop.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.