11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    sjoerdrei

MacBook Pro "raar" langzaam.

Hallo lezers,

Ik heb een raar probleem.

Mijn MacBook stottert tussen het “swipen” van de verschillende bureaubladen. En safari is langzaam verder is de MacBook gewoon snel.
    Wat kan het probleem zijn? Waar kan ik zien of er rare programma’s zijn ge├»nstalleerd?

MacBook Pro 2011 13″ i5 8GB 128GB ssd 500GB hdd

Alles staat op de SSD alleen staat mijn itunes bibliotheek op de hdd en nog wat filmpjes.

Wie kan mij helpen?

Groet,
    Sjoerd

Bijdrager
    milann

Ik denk dat je SSD vol is.

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik denk niet dat dat het is.

Het rare is dat hij niet overal langzaam is.

Maar bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Matanza

Het klinkt raar, maar doe het gewoon eens even.

Download de Autocad free trail en installeer.
    http://www.autodesk.nl/products/autodesk-autocad/free-trial

Start het programma op.

En kijk of je het probleem nog steeds hebt.

Zo normaal opgelost moeten zijn (je kan autocad ook gewoon weer verwijderen).

Ik ken dat probleem.

Bijdrager
    ivokik

Heb afgelopen week drie van die MacBooks gehad voor reparatie waarbij eentje op net moment terug bij Apple is om moederbord te vervangen… Chip probleem! Lees/schijf snelheid van 50/50 Mb/s op een normale HDD lijk mij niet snel genoeg voor zo een macbook pro. Mijn Hackintosh ( custommademac.nl) haalt met het zelfde 2,5″ HDD 100/350 Mb/s -:)

Bijdrager
    Matanza

Logicboard vervangen verhelpt het probleem niet. Hebben we hier al genoeg gezien … Klanten waarbij 3x tot 5x vervangen is geweest. Steeds hetzelfde probleem … Wij vermoeden een GFX (driver) probleem.

Bijdrager
    sjoerdrei

@matanza Heel toevallig deze problemen zijn ontstaan bij het installeren van Autocad.

Bijdrager
    ivokik

Als dit een gfx probleem is, dan zal je de ooslrongelijke osx kunnen installeren nadat de mobo vervangen is, en dan ben je klaar. Maar 3 tot 5 KEER mobo vervangen …. Dat doet Apple niet…. Sorry! Als dat zo is, dan leveren ze na de tweede keer andere macbook. Als de mobo een keer vervangen is heeft toch geen zin meer om nog 4 keer het zelfde oplossing toe te passen!
    En als het probleem zich alleen voordoet bij bet swipen van verschillenden betroubladeren, dan is idd een GFX issue. Dan zal ik toch adviseren om eens Lion of Mountain Lion erop te zetten – schone installatie dan!

Bijdrager
    sjoerdrei

Oke bedankt.

Wat is precies een GFX? En wat is er aan te doen?

Bijdrager
    ivokik

GFX is graphics. Dat betekend dat je videokaart driver het niet aankan of niet goed geladen is of dergelijke. Dit gebeurt niet vaak op een Apple omdat de drivers voor de GFX in het algemeen beter zijn dat voor een windows GFX – net zo als de OS:-) Ik neem aan dat jij dit probleem hebt nadat jij Mavericks ge├»nstalleerd hebt. Dus, eventuele downgrade naar Lion of ML ( Mountain Lion) is dan de moeite waard om te proberen.

Antwoord powered bij – http://www.applesupport.me en http://www.custommademac.nl

mvg. Ivo

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik heb Mavericks al een tijd goed lopend gehad. Voel er ook niet veel voor om te gaan downgraden.

Morgen Apple Care even bellen vragen wat zij voor mij kunnen betekenen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.