7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

Macbook Pro probleem met OSX en andere installaties

Vorige week een 2e hands macbook pro gekocht, in perfecte staat. Nu wilde ik vandaag een paar software pakketjes installeren maar dat blijkt allemaal problemen op te leveren. Pro Tools zegt ineens dat mijn HD geen Audio volume is, Korg Legacy pakketje komt alleen stand alone tevoorschijn maar niet als vst of au… dus ik denk, dan maar OSX opnieuw installeren. Nu had ik tegen die verkoper van deze macbook gezegd;” laat die osx maar zitten, ik heb hier die osx nog van mijn macbook nog.”

Nu wil ik die OSX van mijn oude macbook installeren maar als ik de CD erin stop en op install klik, dan zegt ie ‘restart’.. maar na restarten komt ie gewoon weer terug in normale stand.

Kan iemand mij helpen hoe verder te komen want ik heb hem morgen eigenlijk dringend nodig.

dit is mijn serie nummer mocht dat helpen:

Modelnaam: MacBook Pro
    Modelaanduiding: MacBookPro3,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2.2 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache (per processor): 4 MB
    Geheugen: 2 GB
    Bussnelheid: 800 MHz
    Opstart-ROM-versie: MBP31.0070.B00
    SMC-versie: 1.16f8
    Serienummer: W8722565X91
    Sudden Motion Sensor:
    Status: Ingeschakeld

Bijdrager
    francisp

dat zal niet werken die cd’s zijn mac-gebonden. als je een andere mac hebt met os x kan je de macbook pro opstarten in target mode. en zo van die andere mac de macbook pro installeren

Bijdrager
    Jaimie

oja dat heb ik wel eens gedaan, tenminste, de ene mac als HD gebruiken..

hoe doe ik dit ook alweer? mijn pro installeren met de macbook van mijn vriendin?
    ik heb een firewire kabel en de macbook OSX

Bijdrager
    Pieterr

En hier heb je waarschijnlijk al gekeken?

Moderator
    Poezenbeest

Al geprobeerd om met de C ingedrukt op te starten? Hiermee forceer je een opstart vanaf cd/dvd.
    Anders is het een optie om eens op te starten met de opt./alt-toets ingedrukt, op een gegeven moment krijg je een blauw scherm met een paar pijlen er in. Na verloop van tijd (max. 1 min.) verschijnt ook de installatie-dvd, selecteer deze zodat de ‘knop’ donkergrijs wordt en klik op de pijl naar rechts.

Wijsheid achteraf is om bij de aanschaf van een Mac altijd de installatieschijven er bij te vragen.

Moderator
    Poezenbeest

Al geprobeerd om met de C ingedrukt op te starten? Hiermee forceer je een opstart vanaf cd/dvd.
    Anders is het een optie om eens op te starten met de opt./alt-toets ingedrukt, op een gegeven moment krijg je een blauw scherm met een paar pijlen er in. Na verloop van tijd (max. 1 min.) verschijnt ook de installatie-dvd, selecteer deze zodat de ‘knop’ donkergrijs wordt en klik op de pijl naar rechts.

Wijsheid achteraf is om bij de aanschaf van een Mac altijd de installatieschijven er bij te vragen.

Bijdrager
    Jaimie

ik heb nu mijn macbook pro geinstalleerd via de macbook van mijn vriendin met Target..

maar na voltooiing van de installatie, restart ik beide machines.. en ontkoppel de firewire kabel.. wanneer de macbook pro opstart, krijg ik een folder te zien met een vraagteken erin…>!!>>??

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.