9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Aldert1987

Macbook Pro plus NAS

Beste forum leden,

Vandaag voor het eerst aangemeld maar lees al even een tijdje mee, erg fijn en goed forum !!

Ik zit met het volgende probleem, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Allereerst wil ik vermelden dat ik nog beginner apple gebruiker ben en veel dingen nieuw zijn.

Sinds ik ben overgestapt van windows naar apple, zie ik mijn Nas, een netgear RND 200 serie niet meer.
    Aangezien ik met het sonos systeem werk, is dit zeer vervelend aangezien die hem ook niet meer ziet.
    Heel af en toe verschijnt hij ineens in Finder, erg vreemd.

Wie o wie kan mij verder helpen

Alvast bedankt

Bijdrager
    Cyrus The Virus

Via cmd+K toets connecten met het ip van je nas, inlog gegevens intypen en klaar is klara………..opgelost:P

Bijdrager
    TheBigZ

Hoi Aldert, welke OS X versie gebruik je?

Als dat Lion (10.7) is, er is een en ander gewijzigd mbt SMB en AFP support.

Bijdrager
    vinylmasterz

Hoi Albert,

Op de os x computer heb ik dat ook thuis. Ik moet elke keer naar “go” in finder en dan handmatig op “connect to server” klikken.
    Ik vind dat niet heel erg, want alleen als de nas in sluimerstand is moet ik dat doen.

@Cyrus the Virus: bedankt voor de snelkoppeling! Scheelt me weer een paar vegen en klikken.:)

Bijdrager
    Aldert1987

Bedankt hiervoor, nu nog het IP adres zien te herleiden..Iemand idee hoe ik dit doe?

Bijdrager
    Aldert1987

Ik heb trouwens de versie 10.7.1 Lion…

Bijdrager
    vinylmasterz

Hoi Albert,

Op dit forum heeft forumlid KdO een tip gegeven hoe je ervoor kunt zorgen dat je server/netwerk hardeschijven automatisch op je bureablad komen te staan bij t opnieuw opstarten van je mac.

zie: http://www.macosx.nl/community/topic/bij-opstarten-automatisch-verbinding-maken-met-gedeelde-schijven-in-windows

In de instellingen van mijn server kan ik het IPadres van de server zien, maar ook in mijn router. Op de mac zou ik het niet weten. sorry.

gr.

Bijdrager
    vinylmasterz

Oja, het topic waar ik naar refereer gaat over Windows, maar het werkt ook voor mij (osx lion).:)

Bijdrager
    TheBigZ

Gebruik je de laatste software van Netgear?

ReadyNAS and Apple OS X Lion

http://www.readynas.com/?cat=41

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.