7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mista FraggadeliX

MacBook Pro opstarten duurt soms langer dan gewoonlijk

Mijn MacBook Pro 17″ is soms wat aan de luie kant.

Wanneer ik de power-knop indruk hoor ik dat de schijven gaan draaien en gat het witte ledje aan de voorzijde branden, maar soms duurt het enige seconden voordat ik de opstart-boing te horen krijg. Andere keren gebeurt het gewoon onmiddelijk.

Het lijkt verder niets te maken te hebben met automatische updates die al dan niet geinstalleerd zijn, bij de vorige keer dat hij aan stond.

Zijn dit onheilspellende voortekenen van het een of ander, of hoort dit er gewoon bij.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb ’t met m’n MacBook (niet-Pro) soms ook. Tot nu toe verder nog niks verontrustend kunnen vinden, dus volgens mij loopt het wel los.

Bijdrager
    The JM

Had ik met mijn MacBook Pro ook..Hij starte steeds langzamer op en toen later bleek dat de batterij kapot was.

Wordt er misschien een kleine hardwaretest uitgevoerd bij het opstarten ofzo? Meen ik ooit gelezen te hebben..?

Bijdrager
    Rapatski

Ik heb ook iets dergelijks.

Wanneer ik mijn MacBook aanzet hoor ik wel direct een boing en krijg ik een wit scherm, het duurt vervolgens vrij lang voordat het apple logootje in beeld komt in dit witte scherm. Vanaf dit punt start hij normaal op (zelfs een stuk sneller sinds ik naar 2GB ram ging).
    Maar ik begin me ook af te vragen hoe dit komt. Vroeger deed hij dat niet; ik moest verdomd snel zijn als ik wilde Bootcampen. Nu heb ik de partities weer gemerged, maar ik blijf buitensporig lang naar een wit scherm kijken.

Bijdrager
    G-Force

Is een raar probleempje als je Boot Camp partities weer samenvoegt met de Mac OS X partitie, maar de opstartschijf is dan niet meer goed ingesteld. Oplossing: opnieuw de opstartschijf instellen in de systeemvoorkeuren en de computer start weer lekker snel op.;)

Deze oplossing wil ook wel eens werken als je geen Boot Camp gebruikt of hebt gebruikt.

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Hmmm,

Ik heb inderdaad wel een bootcamp partite. In het verleden heb ik de partitie opnieuw samengevoegd en weer opnieuw gedeeld. Dat was de enigi manier waarop ik Windows weer geinstalleerd kreeg na een wel héél spectaculaire crash. :mrgreen:

Maar aan de andere kant, mijn batterij vertoont ook vreemd gedrag sinds enkele weken. Wanneer hij rond de 40% is valt mijn MacBook soms spontaan uit. Ik ga vandaag eens bellen met x-alt, want ik heb gelezen dat er meer mensen met dit probleem waren en dat zij een nieuwe batterij kregen aangeboden.

Bijdrager
    Rapatski

Geniaal G-Force; het werkt inderdaad.

Het voelt alsof je niets gedaan hebt, maar blijkbaar wel, dus.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.