12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneeJ

MacBook Pro oplader doorgebeten

He Mensen,

Vannacht heeft mijn kat mijn MBP Oplader doorgebeten. Het gaat hierbij om het dunne gedeelte wat naar de laptop toeloopt.
    Nu dacht ik dat ik het tijdelijk even opnieuw kon aansluiten door het door te knippen en weer aan elkaar te koppelen.

Maar toen ik het openknipte zag ik niet de normale draadjes. Het zijn alleen maar hele kleine draadjes. Hierin zit weer een beschermingslaag. En daarin zitten weer van die kleine draadjes.

Weten jullie of het mogelijk is om het weer aan de praat te krijgen tot ik een nieuwe heb? En zo ja, hoe doe ik dit dan?

Groeten René

Bijdrager
    Vaio

Ik denk dat dat al moeilijker is en dat je best een nieuwe koopt. Wil je het toch proberen, kijk dan is hier. Succes!

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou geen risico nemen met dit defect.
    Vandaag zullen er in jouw omgeving toch wel wat APR’s open zijn?

Moderator
    Poezenbeest

Gewoon behandelen als een coax-kabel en zowel de binnenste, als de buitenste draadjes verbinden…

Geheel op eigen risico uiteraard…

Bijdrager
    Mono1

Zerk heeft gelijk, het lijkt inderdaad op een coax kabel. Ik heb zo’n “reparatie” al meerdere malen gedaan. Links en rechts om de breuk netjes wegknippen, buitenste beschermlaag strippen, de gevlochte buitenkabel ongeveer 2,5 cm losmaken en tot een kabeltje rollen, daarna de binnenkabel 1,5cm strippen en ook dat oprollen tot een hanteerbare draad. Datzelfde nog eens doen aan de andere kant van de doorgeknipte kabel. De twee identieke uiteinden met een kroonsteentje aan elkaar verbinden. Leg een knoop op de kabel zodat het kroonsteentje in het midden zit (trekontlasting). Doe over de knoop en het kroonsteentje een stevig stuk tape (b.v. gaffertape). KLaar! Niet erg mooi, maar scheelt je ongeveer €79,00 !!!!

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je een mooie MBP, zit je trots te zijn, hangt er een kroonsteentje met zwarte of andere kleur tape aan om het prachtapparaat van stroom te voorzien:confused:

Bijdrager
    Mono1

Ik zeg toch: niet mooi, maar scheelt je ongeveer €79,00. De keuze is aan de TS (waar is de TS eigenlijk gebleven in dit draadje?).
    Bovendien zegt de TS:
    “Weten jullie of het mogelijk is om het weer aan de praat te krijgen tot ik een nieuwe heb? En zo ja, hoe doe ik dit dan?”
    Dus dit lijkt me aardige tijdelijke oplossing.

Bijdrager
    Hansi2124

Die heeft geen stroom meer met z’n MBP;-)

Bijdrager
    Pivni Pes

Is die kat nu een soort van punk kat geworden, of stond er op dat moment geen spanning op?

Bijdrager
    Mono1

De kat is waarschijnlijk nu een Witte Kat Batterij: http://www.witte-kat-batterijen.nl/

Bijdrager
    ReneeJ

Hehe de kat heeft van mij een opdonder gekregen :sarcastic:
    En ik kon inderdaad niet meer reageren, want mijn Macbook was leeg. Toch wel lastig dan. Heb besloten vandaag maar gewoon een nieuwe te kopen. Inderdaad wel zonde van de 79 euro, maar helaas

Bijdrager
    Hansi2124

Goede keus.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.