13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    jaydubbelu

macbook pro op wifi netwerk

Hallo dierbare,

Ik zit met het volgende, kort geleden heb ik me powerbook gewisseld voor een mbp, nu is tie dus in de post net verschenen en ik krijg um na 2 dagen friemelen nogsteeds niet op de wifi van thuis. Ik heb het volgende gegeven;
    – systeem: Dlink acces point via speedtouch router (DHCPserver)
    – spool adres definities gecontroleerd

– Met directe kabelkabel verbinding aan de router geeft mac aan dat er verbinding is (netwerk en internet) maar in zo’n geval blijft safari voor altijd laden en komt nooit werkelijk tot een webpage.

netwerk is niet mijn sterkste punt, please help; hoe krijg ik me mac op het netwerk?

a thousand thank you’s

p.s. 2 andere imacs staan prima verbonden aan de wifi en werken goed

Bijdrager
    Schimmeltje

Wat voor een ip adres krijgt je mac als je hem met kabel aansluit?

Bijdrager
    jaydubbelu

Als ik alles automatisch opzet krijg ik het bericht dat mijn buit-in ethernet verbonden is, maar een ‘self asigned IP’ heeft en mogelijk niet kan verbinden met internet..

Zodoende, als ik een manual IP instel (10.0.0.150), lukt het me wel om deze verbinding te krijgen, maar dan dus met het probleem dat safari alsmaar laadt.

please help:(

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”jaydubbelu”

Als ik alles automatisch opzet krijg ik het bericht dat mijn buit-in ethernet verbonden is, maar een ‘self asigned IP’ heeft en mogelijk niet kan verbinden met internet..

Zodoende, als ik een manual IP instel (10.0.0.150), lukt het me wel om deze verbinding te krijgen, maar dan dus met het probleem dat safari alsmaar laadt.

please help:(

Als hij zelf zijn IP toewijst betekend dat hij niets krijgt van je DHCP server, en dus geen verbinding heeft met de speedtouch
    Sommige Speedtouch routers werken met een MAC adres filter (het MAC adres is een indentificatie van je netwerkkaart)
    Heb je een speedtouch met een rood knopje achterop? zo ja, deze even indrukken.
    Welke type speedtouch is het?

Bijdrager
    jaydubbelu

he, bedankt voor je hulp Justin.

Ik heb dat knopje ingedrukt, niks gebeurd.

mijn speedtouch is een 510. met software: 4.0.2.0.0. service name is een router modem.

Wat me ook opvalt, is dat het me niet lukt op mijn Dlink te kunnen kijken, lijkt me erg handig uiteraard. Maar ik heb dit nog nooit geprobeert op de mac. Als ik vanaf de verbonden imac het standaard adres intik van de dlink access point krijg ik weer dat hij voortdurend laad, enig idee hoe ik deze kan bekijken? ….hij schijnt webbased te zijn (DWL 900AP+)

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”jaydubbelu”

he, bedankt voor je hulp Justin.

Ik heb dat knopje ingedrukt, niks gebeurd.

mijn speedtouch is een 510. met software: 4.0.2.0.0. service name is een router modem.

Wat me ook opvalt, is dat het me niet lukt op mijn Dlink te kunnen kijken, lijkt me erg handig uiteraard. Maar ik heb dit nog nooit geprobeert op de mac. Als ik vanaf de verbonden imac het standaard adres intik van de dlink access point krijg ik weer dat hij voortdurend laad, enig idee hoe ik deze kan bekijken? ….hij schijnt webbased te zijn (DWL 900AP+)

Als je je mac met kabel direct op het modem aansluit, en je mac het vaste ip adres van 10.0.0.50 geeft. Kan je dan in safari verbinding maken met 10.0.0.138 ?

Om verbinding te maken met je d-link moet je je ip adres op 192.168.0.100 zetten en dan met safari naar 192.168.0.50 surfen
    (heb je meteen de mogelijkheid om hem op 10.0.0.254 te zetten zodat je later direct erin kan)

Bijdrager
    jaydubbelu

he justin,

Ik heb redelijk wat succes, ik heb ondervonden dat de firmware vande Dlink geudate moest worden en zo te zien heeft dat geholpen. Maar nu zit ik met het probleem dat het internet zo problematisch traag is (kan ook zijn dat hij voortdurent aan en uit schakelt) dat het niet echt mag gelden als internet.

enige suggesties?

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”jaydubbelu”

he justin,

Ik heb redelijk wat succes, ik heb ondervonden dat de firmware vande Dlink geudate moest worden en zo te zien heeft dat geholpen. Maar nu zit ik met het probleem dat het internet zo problematisch traag is (kan ook zijn dat hij voortdurent aan en uit schakelt) dat het niet echt mag gelden als internet.

enige suggesties?

Wat bedoel je met: “kan ook zijn dat hij voortdurent aan en uit schakelt” ?

Even een opsomming:
    Je krijgt nu een IP adres van de router via DHCP door?
    En je hebt nu wel verbinding met het internet?

Is internet via directe kabel verbinding ook zo traag?
    Hebben de andere computers ook last van traagheid?

Bijdrager
    jaydubbelu

hoi, excuseer; met ‘aan en uit schakelen’ bedoel ik dat ik niet specifiek kan zien of het internet zo extreem traag is of dat het komt doordat de verbinding met internet voortdurend wegvalt.

– krijg prima Ip via router(dhcp)
    -verbinding is er met internet
    -directe kabel aan router geeft goede snelheid (snel) internet.
    – andere computer werkt via WiFI en werkt wel op goeie snelheid.

nogmaals dankje voor je kostbare tijd.

Bijdrager
    Schimmeltje

Ok, dan hebben we het probleem geisoleerd.
    Het ligt aan je macbook.
    Heb je alle updates geinstalleerd?
    Heb je alle streepjes bereik?

Heb je CoconutWiFi geinstalleerd? zo ja, zet die uit

Bijdrager
    jaydubbelu

-updates geinstalleerd
    – alle streepjes

-geen wificoconut

Bijdrager
    Schimmeltje

Heb je de mogelijkheid om op een onbeveiligd netwerk in de buurt te komen?
    om te kijken of het airport-dlink issue of een brakke netwerkkaart is?

Bijdrager
    jaydubbelu

hoi justin, problem resolved,

Ik heb zojuist even getest door bij de buurman het wifi te proberen. werkte prima met alles erop en eraan. Daarna een nieuwe router gekocht, alles werkt perfect nu. Misschien was het niet de meest eerlijke oplossing, maar misschien was er een incompatibilty tussen de airport en de leeftijd van de router, die al wat jaren oud is. nu de draft Dlink 635 met N support enzo …. leuk ding, en tot nu speedy access.

hartelijk dank voor je tijd, heeft een hoop inzicht geboden en tijd bespaard. dankjewel

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.