8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonas89

MacBook Pro op HDTV, wat nodig?

Hallo,

Ik heb een MBP 13 inch van dit jaar, en zou graag deze aansluiten op mijn Samsung HDTV via de HDMI-poort.

Wat heb ik nodig om dit te doen ? (ook geluid inbegrepen)

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Hansi2124

Tik hdmi in het zoekvenster en je komt talloze topics tegen met jouw benodigdheden, waaronder dit topic……

Bijdrager
    Jonas89
    Bijdrager
    Pieterr

Zoals Hans al aangaf…

Bijdrager
    Nick Nack

Heb jij een DisplayPort of DVI uitgang?

Aangezien hij van dit jaar is denk ik dat je een DisplayPort hebt op je MacBook, met een beetje geluk voert zo’n ding ook geluid uit (dacht ik niet), voor het beeld heb je in ieder geval dan de DisplayPort naar HDMI nodig en voila, beeld.

Voor geluid kun je altijd (bij Samsung tenminste) een optisch kabeltje tussen de MacBook en de TV hangen.

Bijdrager
    iFemke

Ik heb een MacBook Pro en zocht 2 maanden geleden ook naar zn kabeltje. Die je zelf aangeeft kan wel maar dan heb je geen geluid, er is er echter wel een die een USB audio kabeltje erbij heeft zitten. Ik heb hem hier besteld: http://www.mailamac.nl/kanex-mini-display-port-met-usb-audio-naar-hdmi

Ik heb toevallig ook een Samsung HDTV en bij mij werkt het perfect! Je moet wel even als hij aangesloten zit je geluid van je mac naar de tv verzetten, dat doet hij niet automatisch. Je kunt dit doen door met alt op de luidsprekers te klikken in je menubalk en dan een andere optie aanklikken (weet zo niet meer hoe dat heette, maar dan staat er nog een optie bij uitvoerapparaat).

Maar misschien doet hij het bij jou wel automatisch, maar dan weet je dat in ieder geval:smile:

Bijdrager
    Hansi2124

Graag in één van de nader genoemde topics verder om alles enigszins centraal te houden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.