10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    gandalf

Macbook Pro op extern scherm niet altijd scherp

Hallo allemaal,

Ik ben nu helemaal overgestapt naar mijn Macbook Pro. Ik merk dat ik op de externe Dell monitor op mijn merk niet altijd een heel scherp beeld heb met Mac OS X. Met Vista heb ik dat wel altijd. Is dit een probleem van de Macbook Pro, Mac OS X of misschien het tussenstukje (van DVI naar VGA).

Nogmaals; met de Dell monitor is in combinatie met XP / Vista geen probleem. Alleen bij Mac OS X lijkt het allemaal wat wazig.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Bijdrager
    gandalf

Een kleine update;

Het lijkt “iets” beter te zijn als ik bij de monitor instellingen de kleur instel op “Adobe RGB (1998)” ipv “Dell 1907FP”. Maar optimaal is het nog niet…. hmmm:(

Bijdrager
    bartje

Gebruik je MacBook ook wel de native resolutie van je extern scherm?

Bijdrager
    gandalf
    ”bartje”

Gebruik je MacBook ook wel de native resolutie van je extern scherm?

Yep, 1280×1024, 75Hz, Miljoenen

Bijdrager
    figini

Ik gebruik zelfde Dell monitor als extern scherm op mijn MBP DualCore via DVI en geen enkel probleem.
    Lijkt dus meer richting DVI-VGA te gaan.

Moderator
    unSOUND

Hoe staat de anti-aliassing ingesteld ? Ikzelf heb hem altijd op “Licht” staan.

( Systeemvoorkeuren > Weergave > Anti aliassing niveau )

Na het veranderen van deze instelling moet je even herstarten.

Bijdrager
    bartje

Misschien dat het in Windows scherper lijkt door het gebruik van ClearType™…

Bijdrager
    gandalf
    ”unSOUND”

Hoe staat de anti-aliassing ingesteld ? Ikzelf heb hem altijd op “Licht” staan.

( Systeemvoorkeuren > Weergave > Anti aliassing niveau )

Na het veranderen van deze instelling moet je even herstarten.

Thanx, ik heb het aangepast, even gereboot en lijkt nu een stuk beter!

Moderator
    unSOUND
    ”bartje”

Misschien dat het in Windows scherper lijkt door het gebruik van ClearType™…

Windows heeft inderdaad een andere manier van Anti-aliassing, maar dat merk je eigenlijk alleen als je ze naast elkaar zet. Als je een weekje alleen met OS X gewerkt hebt zie je dat niet meer… Komt nog eens bij dat Apple’s manier van letters tonen rustiger is voor de ogen.

Bijdrager
    ollebolle

waar zitten dan de grote verschillen? en zou het ook niet met de afstellingen kunnen zijn van het scherm? want aqls je via vga gaat moet het scherm toch nog altijd hoogte en breedte precies instellen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.