13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

MacBook Pro op Curacao

Goed, ik ga van de zomer naar Curacao (vertrek: 24 juli) en ik neem mijn MacBook Pro mee. Volgens mij kan ik mijn MacBook Pro daar niet zomaar op het electriciteitsnet aansluiten. Is het een ander voltage? 110 volt? Past mijn macje daar zit automatisch op aan? En zo ja.. moet ik dan niet een ander verlengstekkertje hebben? (platte in plaats van ronde?).

Heeft iemand misschien ervaring met het gebruik van een laptop op Curacao?

Bijdrager
    rss

waar zit je precies..?? In een hotel,appartementen complex of bij mensen gewoon thuis..?

Bijdrager
    DEform

Electriciteit:
    Op Curaçao is de netspanning 110 – 130 volt/ 50 Hertz. Ter vergelijking: De Verenigde Staten heeft dezelfde netspanning maar dan met 60 Hertz. De meeste apparaten zullen goed functioneren, maar apparaten met een tijdfunctie zullen de tijd niet goed weergeven. Haardrogers en haarkrultangen dienen niet te lang achter elkaar gebruikt te worden om overhitting tevoorkomen. Europa en Zuid Amerika hebben een netspanning van 230 volt/ 50 Hertz. Electrische apparaten die geschikt zijn voor beide netspanningen, zoals de meeste scheerapparaten, kunnen gebruikt worden met behulp van een verloopstuk voor de stekker, die overal beschikbaar zijn.
    De stroomvoorziening is over het algemeen betrouwbaar maar het dient aanbeveling om gevoelige apparaten als computers te beveiligen met een spanningsbeveliger. Ook is het raadzaam om het opladen van duiklampen en video-apparatuur te laten doen bij een van de vele duikshops of fotospeciaalzaken.

Dus, 110V, je moet is op je lader kijken of dat mag.
    Soms mag het van 110 tot 230V zijn

Bijdrager
    Powerpuppy

Je kunt hem gewoon aansluiten, mijn ervaring id dat adapters universeel zijn, de mijne werkte gewoon op 110 V in de VS en Canada, de stekker zou wel anders kunnen zijn, dat kun je oplossen met een verloopstukje

succes

Bijdrager
    goofyboy1

Hallo,

je kan gewoon een eurpese adaptor gebruiken in het buitenland waar 110v 60hz is.
    Het laden duurt dan wat langer.
    Echter andersom kan niet. Dan blaas je je adaptor op.

veel plezier tijdens je vakantie

Bijdrager
    appleholic
    ”goofyboy1″

Hallo,
    je kan gewoon een Europese adaptor gebruiken in het buitenland waar 110v 60hz is.
    Het laden duurt dan wat langer.
    Echter andersom kan niet. Dan blaas je je adaptor op.
    veel plezier tijdens je vakantie

Onzin, enige wat je nodig hebt is dit

Werkt in alle landen, en schuif je op de oplader van je laptop of iPod, ipv. de Europese stekker.

Bijdrager
    spelbook

Op Curacao heb je 110V 50 Hz maar ik heb daar nooit problemen gehad met mijn (toendertijd) Dell laptop. Je kan daar trouwens ook verloopstekkers krijgen (o.a. bij de Kooyman). Ze hebben daar standaard amerikaanse stopcontacten en soms ook Nederlandse. Met die mac adapter moet het ook lukken, de specs zeggen het: 100-240V 50-60Hz. Succes in elk geval!

Moderator
    Strifer

ik begrijp dat mijn lader gewoon moet kunnen werken. ik heb het inderdaad nu ook gewoon zien staan. ik zit in een huurhuis op curacao, van vrienden.

ik heb wellicht een verloopje nodig dat van een amerikaanse een nederlandse ingang maakt zodat ik mijn macbook pro stekker erin kan doen of ik moet zo’n setje van apple kopen dat ik erop kan schuiven in plaats van die nederlandse. toch?

ik denk dat ik zo’n setje ga kopen. 39 e is niet goedkoop, maar ala. wellicht dat ik het op mijn werk met korting kan krijgen. maar ze hebben het denk ik niet op voorraad en dan ben ik niet op tijd voordat ik wegga. dan kan ik beter even langs de apple store op amster dam cs gaan.

Bijdrager
    spelbook

De kans is trouwens groot dat in het huis van die vrienden nog wel ergens zo’n verloopstekker ligt, het is daar een aardige mix van antilliaanse en nederlandse apparatuur. Je kan ook even vragen of ze 220V in dat huis hebben, dan ben je meteen klaar. Scheelt je weer 39 euro!
    En een standaard reisstekker doet het natuurlijk ook, en die kan je universeel gebruiken.

Bijdrager
    GJB
    ”Strifer”

Goed, ik ga van de zomer naar Curacao (vertrek: 24 juli) en ik neem mijn MacBook Pro mee.

off topic:
    ik ga van de zomer naar Curaçao (vertrek 12 juli) en neem mee: mijn powerbook (en andere stekkertjes) :D

veel plezier

Bijdrager
    mvdenberg
    ”goofyboy1″

…Het laden duurt dan wat langer….

Sorry hoor, maar dit klopt niet: de spanning aan de primaire zijde (110V kant) mag dan lager zijn dan in Nederland (230 V), de spanning aan de secundaire zijde (= de plug die in je laptop gaat) blijft hetzelfde. Dus je laptop blijft dezelfde spanning en stroomsterkte ontvangen waardoor alles als normaal werkt.

Bijdrager
    sawtooth

Ik denk dat je eerder een probleem krijgt met je CPU temperatuur daar op Curacao… 8)

Bijdrager
    simiban
    ”sawtooth”

Ik denk dat je eerder een probleem krijgt met je CPU temperatuur daar op Curacao… 8)

lol ja :d best ook bbq hemdje meepakken;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.