10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

macbook pro ontvangt netwerk steeds slechter?

hallo allemaal!

ik heb een macbook pro en deze heeft de laatste tijd steeds meer moeite met het draadloos netwerk te behouden. ik heb eigenlijk altijd een goede verbinding gehad, zowel met een oude router en een nieuwe router. het probleem doet zich eigenlijk alleen voor als er meerdere personen in de kamer zijn… de macbook van mijn vriendin heeft hier geen last van. ik zit dan zo ongeveer 5 meter van de router af en deze staat in dezelfde kamer.

ligt dit aan het netwerk of is mijn macbook pro airport antenne gewoon langzaam aan het sterven?!

Bijdrager
    Hansi2124
    Strifer op 05 augustus 2010

het probleem doet zich eigenlijk alleen voor als er meerdere personen in de kamer zijn…

Dan is-ie allergisch voor die personen;-)
    Nee, zonder gekheid: misschien hebben die mensen allemaal een mobieltje bij zich en verstoort dat de communicatie tussen jouw Mac en de router.
    Heb je ook al geprobeerd om de router op een ander kanaal te zetten? Voor kanalen die bij jouw in de buurt gebruikt worden, kan je kijken met Systeemprofiel – Netwerk – Airport. Blijf zo ver mogelijk bij die kanalen weg.

Moderator
    Strifer

aye, alles in de buurt zit op 11 voor zover ik kan zien. ikzelf heb het netwerk op kanaal 5. op het moment dat mijn vriendinnetje de kamer inkomt (met iPhone en MacBook) beginnen de problemen. het gekke is dat ik hiervoor nooit last van had in dezelfde situatie.

wellicht moet ik het kanaal veranderd dat ie makkelijker ontvangt? moet ik dan omlaag of omhoog?

Bijdrager
    Hansi2124

Mag je zelf weten;-) Probeer gewoon wat uit. Het kan ook zo zijn dat de snelheid omlaag gaat doordat de iPhone en/of Macbook van je vriendin geen n-netwerk ondersteunt, maar slechts een g. In dat geval kan jouw Macbook Pro ook in snelheid terugvallen volgens wat ik hier zo weleens lees.
    Kijk ook eens wat er gebeurt als alleen de Macbook draadloos is en de iPhone uit.

Moderator
    Strifer

het is nog allemaal een G netwerk hier. de mb en de mbp zijn alweer wat ouder en hebben geen n netwerk, de router overigens ook niet.

overigens is ze nu uit de kamer en wordt het niet veel beter.. wellicht ligt het aan de iPhones – die zijn nu natuurlijk naar iOS4, maar kan me niet herinneren dat het toenis begonnen. Voor mijn idee is dit ongeveer een week nu. en het gekke is: alleen de mbp heeft er last van, de mb niet (de mb is wel nieuwer)

Bijdrager
    Hansi2124

De instellingen op beide Macs zijn precies hetzelfde in Netwerk?
    Als dat zo is, kan ik niet meer verzinnen dan dat het zou kunnen liggen aan de soort behuizing. De MBP schijnt dan in het nadeel te zijn t.o.v. de Macbook.

Moderator
    Strifer

aye, allemaal hetzelfde. en voorheen was er ook nooit een probleem. we wonen hierzo twee jaar en er is geen probleem geweest. het is echt slechter geworden op de mbp.

Bijdrager
    Vodka

gewoon vriendin niet meer in de kamer toelaten ….:smile:

Modem al eens gereset?

Moderator
    Strifer

ik heb een los modem en router. je zou denken dat het alleen aan mijn mbp of mijn router kan liggen. of aan een andere stoorfactor (vriendin+macbook+iphone).

nu is de verbinding weer perfect.
    rssi: -54
    snelheid: 54

eerder vandaag:
    rssi: -90
    snelheid: 1 tot 5 tot 12 tot 24 en weer terug naar 1

Bijdrager
    Hansi2124

Wanneer eerder vandaag had je die slechte resultaten? M.a.w.: wat was er veranderd voor wat betreft de omgeving van je MBP na die slechte resultaten?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.