9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jur010

Macbook Pro – ontplofte pixels

Hallo allemaal,

in augustus heb ik een Macbook Pro 13″ Retina I5 gekocht (laat 2012).
    Sinds een paar maanden heb ik last van ontplofte pixels (net zoals dode pixels maar je kunt ze ook voelen en zien).
    Ik ben er mee naar een Apple Reseller geweest en zij hebben mij verteld dat de Macbook wordt opgestuurd naar het reparatiecentrum. Dit kan tot wel 2 weken duren! Ik gebruik de macbook voor school (aantekeningen, huiswerk) (heb hem ook met studentenkorting gekregen) en ik kan dus echt geen 2 weken zonder! Nu is mijn vraag: Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!

Jur

Bijdrager
    SunKeeper

Naar de Apple Store in Haarlem of Amsterdam (helaas wel een eindje vanuit Deventer) en bij de Genius Bar hopen dat ze hem voor je kunnen omruilen.

Mocht dit gebeuren, zorg voor een recente backup voordat je daar naartoe gaat.

Bijdrager
    Jur010

Ik ga waarschijnlijk zaterdag naar Amsterdam. Is er nog iets wat ik moet voorbereiden buiten het back uppen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou wel een foto willen zien:angel:

Bijdrager
    Sam Rijver

Ik ga waarschijnlijk zaterdag naar Amsterdam. Is er nog iets wat ik moet voorbereiden buiten het back uppen?

Ja een afspraak inplannen want ze helpen je niet zomaar. Soms kan je mazzel hebben natuurlijk, maar afspraak > gokken

Bijdrager
    Niels

Afspraak maken, maar ik verwacht niet dat er zaterdag nog iets vrij zal zijn. Als je zonder afspraak gaat, kun je soms mazzel hebben dat er een opening valt, maar verwacht dit maar niet.

Time machine back-up draaien op een externe schijf voordat je gaat is ook wel handig.

Bijdrager
    SunKeeper

De ervaring leert wel dat wanneer je kort nadat de winkel open is meteen naar de Genius Bar gaat en aangeeft waarom je er bent, je sowieso voor die dag wel ingepland kan worden en inderdaad als het rustig is er mogelijk meteen tijd is.

Niet iedereen verschijnt namelijk altijd op tijd bij de Genius Bar, daarom zijn er een soort ‘reserve-Geniussen’ voor wanneer een afspraak verlaat is en dus samenvalt met een volgende afspraak.
    Dus als alle andere afspraken een beetje op tijd willen zijn, bestaat er meer kans dat er tijd voor jou is.

Het hangt ook van het soort probleem af. ”Mijn Wi-Fi valt af en toe weg” is een stuk tijdrovender dan ”er zitten vlekken, putjes en bubbels op mijn scherm”. Dat laatste is meteen zichtbaar en er kan vrijwel direct beslist worden.

Bijdrager
    Imade

Toch is het raadzaam om een afspraak te maken, want dan heb je echte zekerheid.
    Heb toen ik laatst bij Apple Store was wel gezien dat als je probleem echt hardware matig is… er wel geruild word.

Bijdrager
    jgmkoster

Heb mijn Macbook pro afgelopen februari op de laatste dag van de garantie naar de apple store in Haarlem gebracht; was meteen duidelijk dat dit onder garantie gerepareerd ging worden. De onderdelen moesten alleen nog besteld worden de volgende dag (het was een zondag). Uiteindelijke heb ik mijn macbook op donderdag weer kunnen ophalen. Dat ging dus vrij vlot.

Had find my mac aan staan, dus kon prima volgen waneer ze er mee aan de slag waren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.