17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    msjonathan

Macbook Pro ombouwen?

hoi

Ik was een paar weken geleden gevallen op mijn macbook pro. gevolg case volledig schuin, HDD kapot,…
    Maar aan electronica is niet geraakt. En ik heb een nieuwe van verzekering gekregen. Maar nu dacht ik
    laat mij alles uit mijn MBP halen en het in een andere behuizing steken (eventueel zelf gemaakt) om bv
    een mediacenter te maken.

Hebben jullie tips, of eventueel sites die zulke dingen al gedaan hebben?

Alle voorstellen zijn welkom:D

Bijdrager
    Sunneh

Um.. je hoeft dus niet je oude MBP terug te sturen naar Apple? Dat is de eerste keer dat ik dit hoor..

Het is jouw macbook pro.. Ik ben nog geen eerdere guides tegen gekomen.

Bijdrager
    msjonathan
    ”Sunneh”

Um.. je hoeft dus niet je oude MBP terug te sturen naar Apple? Dat is de eerste keer dat ik dit hoor..

Het was geen verzekering van Apple, maar een verzekering van mijn eigen makelaar (een optie van de brandverzekering)

Bijdrager
    Sunneh
    ”msjonathan”
    ”Sunneh”

Het was geen verzekering van Apple, maar een verzekering van mijn eigen makelaar (een optie van de brandverzekering)

Ik zou zeggen hou de parts allemaal als reserve. Je weet maar nooit wat er met je MBP kan gebeuren.

Bijdrager
    Nick Nack

Is hij nog functioneel?

Zo ja, is dat makkelijk te doen.

Bijdrager
    msjonathan

ja hij is nog functioneel, normaal alleen de hdd vervangen en mischien dat ik tv tuner zou wllen inbouwen, ….

Bijdrager
    stijn23

Ik zou proberen om toch de onderkant te behouden (eventueel wat terug in de goede vorm plooien).
    Dit om een goede luchtcirculatie te behouden. Daarover is echt wel nagedacht, en als je alles dan in een nieuwe behuizing gaat bouwen, gaat de circulatie volledig veranderen, waardoor bepaalde componenten misschien niet meer genoeg gekoeld raken.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik zou zegge, verpatsen die handel, er zijn mensen genoeg die zulke stukken nodig hebben , een moederbord kost enkele honderde euros bij apple :money: , voor je batterij kan je ook wat geld krijgen

En koop dan met dat geld een apple tv, of blu ray speler of zo :)

Bijdrager
    msjonathan

ja aan verkopen had ik ook al gedacht zeker omdat het scherm nog intact is.
    Maar daar is zo weinig uitdaging aan :D

Bijdrager
    Gastonw

HD zou ik houden, de rest inderdaad verkopen!

Bijdrager
    Soulshaker

De hdd is kapot volgens de TS

Bijdrager
    MacBoot

daarom kun je die ook niet verkopen… :innocent:

Bijdrager
    Soulshaker

maar ook niet echt houden , zoiets moet je weggooien :P

Bijdrager
    chilli dude
    Bijdrager
    jamm

de mijne is ook gevallen maar helaas geen verzekering;( dokken dus.
    wat is dat dan voor een brandverzekering die een val van een laptop vergoed??

Bijdrager
    Soulshaker

Zozo , blijkbaar ga je hem toch niet ombouwen :P

http://macwereld.nl/tweedehands/kapotte_macbook_pro

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.