30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 79)
  • Q:
    Bijdrager
    Armand

MacBook Pro of MacBook Air???

Hallo mede macgebruikers,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe mac te kopen. Nu twijfel ik tussen de MacBook Pro en de MacBook Air. De MacBook Pro is qua wat er in zit beter maar ik heb niet de kennis om te beoordelen hoeveel beter en tegelijkertijd is die goedkoper ook. De MacBook Air is heel mooi.

Kan iemand mij vertellen of het kwalitatief veel scheelt, als dit het geval is heb ik liever de MacBook Pro en anders kies ik toch voor schoonheid:)

Het gaat hierbij om de MacBook Pro van 1149 euro en de Air van 1399 euro.

Alvast bedankt

Bijdrager
    iPrincess

Pro, want de Airs hebben geen cd-gleuf

Bijdrager
    Vassilli

De Macbook Air heeft geen superdrive..
    Dan moet je er een apart bij kopen.
    En (ik vind) dat de Macbook Pro een beter scherm heeft.
    En als je de 13″ Macbook Pro neemt, is het verschil niet heel erg groot (behalve natuurlijk de dikte)

Bijdrager
    iJoost

Als je nog geen andere Mac hebt dan de MacBook Pro. De MacBook Air moet je meer zien als een mobiel verlengstuk van je desktop Mac. Er zit bijvoorbeeld geen CD/DvD-speler in.

Bijdrager
    syltheboy

Ik zou sowieso voor een MacBook Pro gaan, omdat die goedkoper is dan een MacBook Air en veel meer kan. Ik bedoel, zo’n cd-gleuf is toch wel erg handig om programma’s te installeren en dvd’s af te spelen.:wink:

Bijdrager
    Xserve

ook heeft de Air maar één USB-poort.

Bijdrager
    bhaenraets

Propropro! Voor het echte werk. Als je nog eens geld over hebt kun je er altijd nog een Air bij kopen. Voor het leuk.

Bijdrager
    ob1mac

Gaat het je om mobiliteit dan kan ik de MBA aanraden. Is enorm makkelijk mee te nemen, neemt weinig ruimte in en is licht en geeft toch behoorlijke functionaliteit. Als je de Mac vooral op één plaats gebruikt (als desktop vervanger) dan zou ik voor de MBP gaan, om de redenen die anderen al genoemd hebben.

Bijdrager
    J-P-H

Verschil in gewicht en afmetingen tussen Air en Pro zijn minimaal.
    Met pro heb je alles aan boord en veel meer power.
    Dus PRO.
    (Air is langzamerhand achterhaald)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Armand”

Kan iemand mij vertellen of het kwalitatief veel scheelt, als dit het geval is heb ik liever de MacBook Pro en anders kies ik toch voor schoonheid.

Schoonheid is ook een kwaliteit (die iets kost)!

Er gaan hier vast nog 300 mensen roepen dat je de Pro moet kiezen, waardoor ik me bijna geroepen voel om Air te gaan roepen. Maar eigenlijk ben ik het eens met iJoost: is het je enige Mac, kies dan de Pro. Is het een notebook voor erbij, dan is de Air natuurlijk een erg leuk ding.

Bijdrager
    madcat

of je wacht nog even een maand om de tablet te kopen:)

Bijdrager
    Appleseed

MBA voor mobiel gebruik!

Bijdrager
    KR1275

MBP is ook een schoonheid, dus die keuze wordt daarmee al weer lastiger…

Bijdrager
    bedhead

Wat wil je ermee gaan doen?

Wil je monteren, audio mixen, foto’s bewerken en dergelijke, koop dan een MPB

Wil je beetje msn, internet, Pages, Word en dergelijke dus de kantoortoepassingen die niet echt veel van je computer vragen, koop dan een MBA als je het mij vraagt.

Bijdrager
    Becks

En, ok de Air is onlangs geupdate intern, maar volgens mij komt er “binnenkort” een nieuwe versie aan.
    Dus misschien nog even wachten, en dan zien wat de volgende generatie brengt;)

Bijdrager
    ob1mac
    ”J-P-H”

Dus PRO.

Minimaal? You’re kidding me???

Bijdrager
    Vassilli

Het scheelt een cm ofzo.. (qua dikte)
    Het gewicht scheelt wel enorm.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”ob1mac”
    ”J-P-H”

Dus PRO.

Minimaal? You’re kidding me???

Inderderdaad , het verschil is maar een paar honderd gram.
    Moet je daarvoor een paar honderd euro extra neertellen?
    En dat voor een toestel dat op veel vlakken beperkt is (aansluitmogelijkheden , upgrademogelijkheden , prestaties)

MBA is volledig overbodig geworden , zeker na de introductie met de unibody macbook (de afwerking van beide is even mooi)
    Het was eigenlijk meer een prestigeproject geweest voor apple , “how low can you go” (maar dan in gram he ;P)

@TS , gewoon een 13″ MBP kopen , de beste keuze

Bijdrager
    bedhead

Ik zou ook echt voor de MBP gaan eerlijk gezegd.

Bijdrager

Kan iemand mij vertellen of het kwalitatief veel scheelt, als dit het geval is heb ik liever de MacBook Pro en anders kies ik toch voor schoonheid

Qua kwaliteit heeft de MBP meer te bieden (hardware technisch en extra mogelijkheden).
    Maar als je voor jouw gevoel met de MBP een “lelijke” notebook koopt dan moet je direct voor een Air gaan natuurlijk;)

Ik heb sinds kort de nieuwe MBP 13 inch unibody en het is hier in huis toch echt een “schoonheid” die ook nog eens krachtige prestaties levert en op iedere mobiele plek zn mannetje staat :apple: :mrgreen:

Bijdrager
    rdesign

Ik vind dat je wel erg veel geld moet betalen voor de MBA, die alleen mooi is. Ik betaal liever minder, en dan ook nog eens betere prestaties. En dat ene centimetertje in je tas kan er ook nog wel bij hoor.:?

Bijdrager
    dspiers

Een MBP is niet ‘beter’ dan een Air of andersom. Ze zijn gewoon anders. Kwaliteit is ook niet beter of slechter.

De Air is een hele goede machine, en heerlijk mobiel. De MBP is een hele goede machine en alles zit er op. Ik had een MBP and nu de Air. Moet zeggen dat ik mijn drive heel weinig of nooit mis. Maar dat verschilt voor iedereen.

Alleen jij weet wat belangrijker is voor je: een drive of mobiliteit? Alleen jij weet wat voor programma’s je draait. Als je voornamelijk licht computer werk doet dan is the Air meer dan genoeg.

Maar beide machines doen niet voor elkaar onder. De een is niet beter dan de ander. Ze zijn gewoon anders. Alleen jij weet wat je er op wil doen, dus zo kan je je keuze maken.

Succes

Dirk

Bijdrager
    J-P-H

Air MBP 13″

Hoogte: 1,94 cm 2,41 cm
    Breedte: 32,5 cm 32,5 cm
    Diepte: 22,7 cm 22,7 cm
    Gewicht: 1,36 kg 2,04 kg

Dus wat is 0,47cm en 0,68kg je waard t.o.v. meer opties en rekenkracht en €250,-?

Bijdrager
    Soulshaker

Ja, ik begrijp ook niet dat men die verkocht krijgt.

De kopers zijn waarschijnlijk gewoon “anders” , zoals de macbook Air

Bijdrager
    ”Soulshaker”

Niet iedereen gaat af op alleen maar spec’s maar gaan voor de looks of de uitstraling/gemak van zo’n ding.

Dat JIJ het niet begrijpt zegt misschien meer over jou dan over de mensen die een Air aanschaffen. Voor mij persoonlijk is het ook niets maar ik begrijp wel waarom mensen hem kopen.

Bijdrager
    iJoost

Er is helemaal niets mis met de MacBook Air. Sterker nog als m’n MacBook Pro aan vervanging toe is, dan zou ik er best eens voor kunnen kiezen om er zelf eentje te nemen. Het gaat er maar om wat je er mee wilt doen, zoals ik hierboven al aangaf. Voor sommige soorten gebruik is de Pro beter, voor andere de Air. So what?

Brein in de versnelling zetten en gewoon je eigen keuze maken.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”Soulshaker”

Niet iedereen gaat af op alleen maar spec’s maar gaan voor de looks of de uitstraling/gemak van zo’n ding.

Dat JIJ het niet begrijpt zegt misschien meer over jou dan over de mensen die een Air aanschaffen. Voor mij persoonlijk is het ook niets maar ik begrijp wel waarom mensen hem kopen.

Je praat alsof de 13″ MBP een lelijk ding is. :roll:
    De looks van de 2 zijn even goed . Net zoals de afwerking

En het zegt dat IK het een gewoon een hype vind , niet meer als dat.
    En dat zo van de hoogte doen kan je ook best laten makker !

Bijdrager
    ”Soulshaker”
    ”Soulshaker”

Je praat alsof de 13″ MBP een lelijk ding is. :roll:
    De looks van de 2 zijn even goed . Net zoals de afwerking

En het zegt dat IK het een gewoon een hype vind , niet meer als dat.
    En dat zo van de hoogte doen kan je ook best laten makker !

Uit de hoogte…? Dat vond ik eerder van jou aangezien je de kopers van een Air “anders” vind… Ik probeerde je alleen uit te leggen dat je sommigen dingen niet vanuit je eigen visie moet bekijken….
    Maar goed, als je jou mening als feit wil proberen te verkopen, be my guest.

Bijdrager
    Soulshaker

Met anders heb ik niks slechts bedoeld hoor :o

Maar nu ontopic, heeft de TS iets beslist ?

:)

Bijdrager
    juliantomoriati

Ook ik heb voor de keuze gestaan. Een Air of een Pro? Qua specs doet die niet echt veel onder in vergelijking met de Pro instapmodel. Met openen van programma’s, opstarten en afsluiten moet je misschien 5 sec langer wachten bij de Air… so be it.

Het gewicht en dikte, tja… het staat heel kek zo’n Air, maar waar gaat het uiteindelijk om? Ik gebruik namelijk redelijk veel mijn dvd drive. Bij de Air moet je een extra drive kopen van 89 euro. Ik heb thuis geen draadloos internet dus een internetpoortje is ook wel handig. Nu kun je daarvoor een kabeltje kopen voor 19 euro, maar dan ben je je USB aansluiting weer kwijt.

Ik werk veel met Garageband en sluit via USB mijn gitaar op aan en ook een keyboard. Dus mocht jij redelijk wat USB apparaten hebben dan kies je toch al gauw weer voor een Pro.

Als je moet kiezen tussen de Air en de Pro dan moet je op voorhand goed weten welke randapparatuur je er bij wilt gebruiken en hoeveel (tegelijk). Beide zijn het erg mooie machines en ik snap dat de keuze moeilijk is.

Uiteindelijk ben ik voor de Pro gegaan, omdat je meer krijgt voor minder geld. De Pro is net ze draagvriendelijk als de Air vind ik. En uiteindelijk ben ik erg blij met mijn keuze, maar het was een lastige keuze.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 79)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.