6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tuur.smeets

MacBook Pro of MacBook Air + iMac?

Beste OMT’ers,

Ik zit erom te denken om in de toekomst over te gaan stappen op een Mac. Maar nu ben ik er nog niet uit of ik een MacBook Pro Retina of een iMac in combinatie met een MacBook Air moet kopen. Om het even te verduidelijken, het gaat om de duurste standaarduitvoering van de MacBook Pro (16GB werkgeheugen, 512GB SSD) of de goedkoopste 13 inch MacBook Air met opnieuw de duurste standaarduitvoering van de 27 inch iMac (1TB hardeschijf, GTX 775M). Ik gebruik zowel simpele apps als tekstverwerkingsprogramma’s als krachteisende programma’s zoals foto- en videobewerking en af en toe wat gamen. Zoals uit mijn selectie al is gebleken is mobiliteit een belangrijke factor. Natuurlijk zou het fijn zijn als ik de kracht van de iMac ook mee zou kunnen nemen, maar nu hoor ik verschillende verhalen over de mobiliteit van de MacBook Pro met Retina Display (de ene vindt het ideaal, de ander vindt hem weer net iets te lomp). De iMac en MacBook Pro zijn dus in ieder geval voor de echte power-usage, en is de MacBook Air er voor de mobiliteit naast de kracht van de iMac. Nu is dus voornamelijk mijn vraag: Komt de kracht van de MacBook Pro overeen met die van de iMac (door mobiele processor en videokaart)? En is de MacBook Pro Retina mobiel genoeg om regelmatig mee naar school te nemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Bryan Ly

Dus voor wat wil je de Macbook Air of Pro nu gebruiken? De kracht van de Pro komt zeker niet overeen met die van je iMac..
    Qua draagbaarheid tja de Air is toch nog een stukje lichter of dit zoveel verschil maakt betwijfel ik. De keuze zal vooral zijn wat ga ik ermee doen..

Bijdrager
    koen

Een MacBookPro met zoveel mogelijk geheugen. En eventueel een extern scherm. Lijkt me meer dan genoeg voor school. Laat je vooral niet gekmaken door allerlei specificaties.

Bijdrager
    RafKe

Toch al snel een paar honderd euro verschil.

MB Pro 2629€ <—> MB air 1029€ + iMac 2029€ = 3058€

Dan zou ik ervoor kiezen om alles op 1 plaats te hebben (MB pro) en er een NAS of wat andere accessoires bij kopen.

Bijdrager
    Vluggie

Ik heb destijds ook zitten twijfelen, maar heb toch de MB Pro Retina gekocht.

Omdat hij zo licht is gebruik ik hem net zo makkelijk als een tablet. Oppakken openklappen en schitterend scherm. op 15 inch formaat.

Op vakantie meenemen is wat lastiger, maar daar heb ik mijn Iphone 5 voor.

Bijdrager
    Janjans

iMac in combinatie met een 11″ MBA. Thuis de luxe van de 27″, onderweg wel de kracht van de Air doch extreem draagbaar. Verder zit je op deze manier nooit zonder computer, mocht er eens iets mis gaan met een van beide. Verder een 1TB externe HD waarop je al je bestanden hebt staan, ku. Je op beide co puters met dezelfde bestanden werken. Ik zou ze alleen niet tegelijkertijd aanschaffen, maar met een jaar of twee ertussen, dat is ook in de toekomst makkelijk met vervangen en je blijft lekker bij met de techtniek zonder telkens alles te moeten vervangen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.