17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ludacious

Macbook pro of Imac?

Beste mensen,

Al een paar jaar ben ik in bezit van een early edition Imac uit het jaar 2009. (256MB Nvidea geforce 120 GT). Met al die nieuwe krachtige games en videobewerking programma’s ben ik aan het twijfelen of mijn vervolg computer een Macbook pro 15 inch moet worden of een 27 inch Imac. Jullie advies kan bepalend zijn voor mijn keuze:

Over mij:

Ik ben een student die momenteel een MBO niveau 4 opleiding volgt. De richting die ik gekozen heb is niveau 4 administrateur. In mijn vrije tijd speel ik graag games als World of Warcraft en Swtor (bootcamp). Verder besteed ik mijn tijd graag aan applicaties als Final cut pro x en motion 5

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    TheBigZ

Als snelheid de prioriteit heeft: iMac.
    http://www.macworld.com/article/162129/article.html

Bijdrager
    Maverick9898

Als je een MBO-opleiding volgt, ben je eigenlijk geen student, maar dat terzijde.

De iMac is een stuk beter natuurlijk, maar als je mobiel moet zijn heb je eigenlijk niet zoveel te kiezen. Aangezien je al een iMac had is het kennelijk niet enorm belangrijk dat je mobiel bent, dus is een nieuwe iMac een uitstekende keus.

Bijdrager
    Maverick9898 op 22 februari 2012

Als je een MBO-opleiding volgt, ben je eigenlijk geen student, maar dat terzijde.

Pardon? Volgens mij ben je wel degelijk een student, je studeert immers aan een studie? Bijv. Marketing

Maar goed, OT.
    Het zijn 2 hele snelle machines. Maar het ligt eraan of je mobiel wilt zijn of niet. Ik weet niet of je nog een echte student wordt en HBO gaat doen:sarcastic:, maar dan is een laptop in de meeste gevallen zeer makkelijk!

Bijdrager
    Maverick9898

Pardon? Volgens mij ben je wel degelijk een student, je studeert immers aan een studie? Bijv. Marketing

Studeren doe je aan het hoger onderwijs. Het MBO is geen studie, maar gewoon een opleiding. Je kan ook niet afstuderen voor kapster of voor soldaat of iets dergelijks.

Bijdrager
    ipieter01

@maverick9898: Het gebrip ‘student’ wordt vaak gebruikt waar het eigenlijk niet hoort. Je hoort het alleen te gebruiken voor hoger onderwijs, maar het wordt ook vaak gebruikt voor meer dingen. Zo heb ik enkele jaren geleden bij Adobe als student een pakket kunnen bestellen met studentenkorting, maar ik zat toen in het 3e middelbaar (België). Ik had dus wel een leerlingenkaart, maar geen studentenkaart.

OT: Als je de mac niet mobiel wilt gebruiken zou ik voor de iMac gaan. Die is meestal sneller en je hebt een groter scherm. Als je echter de mac ook wilt meenemen, is een macbook pro de juiste keuze. Ga zelf eens na of je dat momenteel mist. Zoja, koop een macbook pro. Zoniet, een imac.

Bijdrager
    hokkie

Maverick:

Soldaat is een rang, geen beroep. Waar gaat het over.

Bijdrager
    Afroman
    Maverick9898 op 22 februari 2012

Studeren doe je aan het hoger onderwijs. Het MBO is geen studie, maar gewoon een opleiding. Je kan ook niet afstuderen voor kapster of voor soldaat of iets dergelijks.

Flikker toch op man.

Een studie is sowieso een opleiding na de middelbare. MBO of master, maakt echt geen reet uit.

Bijdrager
    Maverick9898

Soldaat is een rang, geen beroep. Waar gaat het over.

Soldaat is een stand, maar dat terzijde;). Ook opleiding tot militair is geen studie.

Flikker toch op man.

Je kan het ook normaal verwoorden;)? Je doet net alsof ik iemand beledig. Ik leg alleen de feiten voor.
    Een studie is gewoon alleen hoger onderwijs, punt. Dat het vaak verkeerd gebruikt wordt is wat anders, maar desalniettemin fout. Probeer gewoon een algemeen, en verkeerde, vooronderstelling uit de weg te halen.

Bijdrager
    menu

Bijdrager
    mymac

Feit is dat hij iets leert en dus op school zit. De vraag hier is of hij een iMac of MacBook Pro moet aanschaffen. Dat hij dan te horen krijgt dat hij geen student is, klinkt ten eerste bot en is ten tweede irrelevant…

Ben je van plan je iMac te verkopen om dat bedrag bij je nieuwe Mac te stoppen of hou je je iMac? Zo niet, misschien loont het dan om een MBP aan te schaffen zodat je zowel een vast werkstation als een mobiele Mac hebt. Ik zou niet zonder één van de twee kunnen, maar een laptop is toch wel erg praktisch. Altijd al je spullen bij je heeft gewoon voordelen.
    Je zou bijvoorbeeld ook eerst voor een MBP kunnen gaan en dan daarna sparen voor het vervangen van je iMac.

Om nog even op het woord ‘student’ in te haken: stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool

Let op de afkorting ‘met name’. Dit duidt er mijns inziens op dat een student niet alleen op HBO of universitair niveau een student genoemd mag worden.

Bijdrager
    hokkie

@marverick:

Je snapt het echt niet. Soldaat is een rang, soldaat der eerste klasse (sld1) is een stand!

En wel zeker dat je als militair kunt studeren, er bestaat namelijk de Koninklijke Militaire Academie (KMA).

Jammer dat een student geschiedenis dit niet weet.

Bijdrager
    Maverick9898

@marverick:
    Je snapt het echt niet. Soldaat is een rang, soldaat der eerste klasse (sld1) is een stand!
    En wel zeker dat je als militair kunt studeren, er bestaat namelijk de Koninklijke Militaire Academie (KMA).
    Jammer dat een student geschiedenis dit niet weet.

Dat hebben ze me bij mijn AMO anders geleerd, maar goed;).

Ik ken de KMA prima, hoor;). Dan heb je nog wel een punt in de zin dat het officieel hoger onderwijs geeft, dus dat klopt. Ik refereerde in mijn eerste stuk naar de soldaat, maar omdat dat niet duidelijk was maakte ik er militair van en daar maakte jij, terecht, van dat ik alle militairen onder één hoedje plaatste;). Dat was niet mijn bedoeling.

Dan nog, als je een geschiedenisles wilt, is het HBO en de KMA ook, in historisch perspectief, geen goede plek om jezelf student te noemen. De grap is namelijk dat student zijn echt universiteit-eigen is. Je moest namelijk lid zijn van de universiteit, als ware een soort gilde. Je genoot ook voorkeuren, zelfs in de rechtspraak. Een HBO is iets moderns, wat geen enkele link met het verleden heeft. Daar hebben ze nu titels als bachelor ingevoerd om het internationaal meer allure te geven, maar het niveau blijft hetzelfde natuurlijk en het krijgt niet automatisch een verleden. Als ik mezelf vergelijk met mensen die vroeger wetenschappers waren, kan ik me daar haast niet aan meten. Dus wat dat betreft is de vraag of ik studeer (en dus mezelf student mag noemen) ook een goede. Dat is meer de schuld van het waardeloze onderwijs in Nederland, dan dat dat iets is van de gemiddelde Nederlander, maar toch;).

Door de egalitaire samenleving van tegenwoordig meet iedereen zichzelf de term ‘student’ aan, terwijl vroeger dat met hoogste uitzondering gebeurde voor mensen die daadwerkelijk studeerden. Nu vind ik dat an sich niet erg, maar een lijn moet wel ergens getrokken worden. Als we MBO gaan meetellen is dat echt niet juist: een kapster (bij wijze van) studeert gewoonweg niet af. Of het HBO er dan bijhoort is een kwestie van debat (ik vind van niet overigens, zie het historisch perspectief), maar daar hadden we het nu niet over;).

Bijdrager
    hokkie

Ik ben een militair en voel mij dan ook sneller (helaas vaak in negatieve zin) aangesproken. Verder ben ik het met je eens. Het onderwijs is hier in NL helaas niet altijd even duidelijk.

OT:

Ik zou voor een mbp gaan en eventueel (later) een extern scherm.

Bijdrager
    Maverick9898

@hokkie: geeft niet, begrijp ik. Zo bedoelde ik het helemaal niet. Als er iemand pro-Defensie is, dan ben ik het wel. Ik spreek mij binnen mijn politieke activiteiten altijd uit voor meer geld naar Defensie (in ieder geval naar de 2 procent-eis van de NAVO). Mijn punt was alleen dat bij elk beestje een naam hoort, zonder een waardeoordeel uit te spreken of het beroep of opleiding van die persoon.

Bijdrager
    strigoi

Als games echt belangrijk zijn ga dan voor een 27″ iMac met een 6970M, deze videokaart is aanzienlijk sneller dan de 6770M. Bekijk anders eens wat charts op barefeats. Succes met je keuze!

Bijdrager
    LeonDemeijer

Ik heb beiden, waar ik eerst 1,5 jaar op een 15″ MBP heb gewerkt, heb ik 2 maanden terug ook een iMac 27″ aangeschaft. Ik gebruik de MBP eigenlijk alleen nog maar onderweg.

Als je veel reist, dan zou ik voor de MBP gaan. Heb je een vast basisstation waar je je werk/studie/games kunt doen, dan zou ik voor de iMac gaan.

Of natuurlijk wat hokkie zegt, een MBP met een extern scherm..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.