24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    woutersinke

Macbook Pro of Imac ???

ik zit te twijfelen tussen een macbook pro 13’3 en een imac, 21’5 allebei van 1150 euro.
    is het scherm niet erg klein om op te werken van de pro ?, en iets wat ook erg belangrijk is
    welke video-kaart is beter ?, (ik ben weliswaar niet van plan er games op te spelen.)
    maar ja.. mobiliteit is ook erg belangrijk, wie heeft er ervaring ???

Bijdrager
    Hansi2124

Als mobiliteit belangrijk is: wat is je dilemma dan?:confused:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wat wil je ermee gaan doen?
    Ik heb een aantal weken geleden mijn eerste Mac gekocht: een MacBook Pro 15″, en is erg fijn!!!
    Ik zal nooit meer (vrijwillig) teruggaan naar windows!!
    Ik gebruik hem voor Xcode, surfen, downloaden, spelletjes uit App Store (niet veel) en beetje verslagen maken voor school, maar volgens mij zit er niet erg veel verschil in grootte, maar als je photoshop o.i.d. gaat gebruiken, is het wel te klein (vind ik)

EDIT// Precies wat hamsi zegt, want je gaat niet met je iMac in de trein zitten met een aggregaatje ernaast;)

Bijdrager
    woutersinke

de grote van het scherm, en welke video kaart is beter ?

Bijdrager
    woutersinke

wat wil ik er mee gaan doen, school werk, en af en toe films kijken…

Bijdrager
    ramrod

De vraag stellen is hem ook beantwoorden … zeker als je “mobiliteit is ook erg belangrijk” schijnt te vinden .

Of vind je een IMac nog mobiel genoeg …:crazy:

Bijdrager
    iMad

Films kijken 27 inch perfect ietsje duurder dan 21,5, maar wel leuker……..

Bijdrager
    nebilem

Ik zou ook voor imac 27 inch gaan. Voor films is dat perfect.

Bijdrager
    1984
    nebilem op 01 mei 2012

Ja goed idee en dan er nog een MBAir bij voor de mobiliteit. Enfin ik ga er van uit dat het budget niet over de 1200 moet gaan..??
    Als je mobiel moet zijn dan is de keuze snel gemaakt, MBP en eventueel later er een scherm bij kopen.

http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/

Bijdrager
    Vandevijverke

Ikzelf zou gaan voor een 13′ pro, omdat je zelf aangeeft dat mobiliteit belangrijk is. En op termijn een extern scherm erbij kopen. Als je op de tweedehandsmarkt een beetje goed kijkt dan vind je heel goedkoop degelijke schermen.

Bijdrager
    Apple4life

Ik heb alle twee de apparaten

voor de betere graphics en krachtere apps zou ik voor de Imac gaan
    voor de mobiliteit en voor school of werk zou ik de Macbook pro nemen

Bijdrager
    woutersinke

oke bedankt voor jullie reacties het word een imac, en een macbook air, alleen * een hele domme vraag wellicht* wat werkt lekkerder een magic mouse of een magic trackpad ?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

ligt aan jezelf.
    Ik vind de Magic Trackpad fijner

En wat je nou met mobiliteit bedoelt??!

Bijdrager
    segher

voor photoshop is een magic mouse fijner,
    voor een beetje surfen is de trackpad een stuk fijner

Bijdrager
    CedricH

Ik heb zelf beide apparaten (al is mijn iMac van de eerste generatie 21.5″) en moest ik opnieuw de keuze maken zou ik toch de MacBook Pro nemen en dan later een extern scherm kopen. De iMac is een schitterende machine maar als je mobiliteit belangrijker vindt zoals je in je eerste post zet zou ik dat afraden. De iMac is een schitterende machine en films kijken op dat scherm is een droom maar die mobiliteit kan ik niet missen en overal kunnen werken vind ik persoonlijk fijner.

Voor schoolwerk en wat films kijken zijn beide apparaten snel genoeg. De iMac van vandaag is natuurlijk een stuk krachtiger dan de MacBook Pro (quad-core en krachtigere grafische kaart) maar met de MacBook Pro kan je ook prima overweg.

Bijdrager
    computer space
    nebilem op 01 mei 2012

Een tv van 250€ is hiervoor ook perfect, en als ie smart moet is een rapberry pi 2b van 35€ ook perfect.

Bijdrager
    computer space
    Dr. op 01 mei 2012

Ik heb een aantal weken geleden mijn eerste Mac gekocht: een MacBook Pro 15″, en is erg fijn!!!
    Ik zal nooit meer (vrijwillig) teruggaan naar windows!!

Je vergelijkt hardware met software…… De Macbookpro is een fantastische computer, ook voor windows en linux.
    Windows 8 is een fantastisch os, alleen in 90% van de gevallen op bagger hardware verkocht.
    Maar als 25 jaar Apple gebruiker moet ik zeggen dat ik de Surface Pro 3 met win 8.momenteel de beste mobiele computer/os combi vindt.

Bijdrager
    Jeddes

Ik heb een MacBook en gebruik al tijden een extern scherm op kantoor. Wat iedereen hier ook zegt, dan blijf je mobiel en kan je films ed checken als je thuis bent. Schermen zijn niet duur meer tegenwoordig dus daar hoef je het niet om te laten.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

…dit topic komt uit 2012. Reageren is eigenlijk niet meer relevant.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou sowieso niet voor hardware uit 2012 gaan, dat is al drie jaar oud! Oh, wacht..

Bijdrager
    Jeddes

Hahaha, lekker scheel idd

Bijdrager
    computer space

HALLO OMT, WANNEER GAAN JULLIE NOU EENS DIE RECENT TOPIC BUG FIXEN?

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat doen ze iedere dag wel een keer hoor…:wink:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik blijf deze reactie geweldig vinden:

Die “we gaan er niet meer aan werken”-melding hebben we al gehad, dus het aftellen tot dat jaar om is is begonnen.:-D

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.