10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    shaartje

Macbook Pro of Air?

Ik sta op het punt een nieuwe macbook te kopen. Ik twijfel echter nog tussen de nieuwe pro 13″ met retina, of de air 13″.
    Momenteel heb ik een Macbook pro 13″ eind 2011.

Ik gebruik ‘m vooral voor tekstverwerken, excel, powerpoint, internetten, e-mailen etc.
    Regelmatig photoshop en indesign om foto’s te bewerken maar ik ben geen grafisch expert ofzo. Videobewerking ben ik niet van plan te gaan doen.

Heeft de Air dan voor mijn activiteiten voldoende capaciteit?

En kan ik niet beter wachten op nieuwe versies?

Bijdrager
    TheBigZ

Voor de MacBook Pro kun je sowieso beter nog even wachten.

Bijdrager
    Shmoo

Geen van beide op dit moment wanneer het niet echt nodig is.

Ik heb op dit moment even tijdelijk een Intel Core i5 DELL Windows laptopje gekocht voor 100,- tot het moment komt dat de iPad Pro komt of Apple nieuwe specs in de MacBook Pro stopt.

De MacBook Pro moet nieuwe specs krijgen en de MacBook Air zal waarschijnlijk sowieso aflopende zaak zijn. Ik verwacht niet dat er nog nieuwe modellen van de Air komen. Tegen de tijd dat de iPad Pro op de markt komt en de MacBook Pro een update krijgt zullen we ook wel toe zijn aan generatie nummer 2 van de ‘nieuwe’ MacBook. Deze heeft al Retina, en als Apple daar 2 keuzemogelijkheden qua modellen bij plaatst is de Air totaal overbodig.

Bijdrager
    shaartje

Meestal komen er toch nieuwe dingen van apple rond de maand oktober/november ieder jaar?

Bijdrager
    Kevin

Ik ben zelf ook in de markt voor een Macbook. Heb de keuze al gemaakt voor de Pro ivm retina-display, maar twijfel erg of ik moet wachten met kopen of niet. Ik ga eind januari voor een half jaar naar het buitenland en wil daarvoor een nieuwe laptop omdat mn huidige te groot en te zwaar is om mee te slepen. Voor die tijd wil ik dus de MBP gekocht hebben, want als ik ‘m in het buitenland koop zit ik volgens mij weer met een gaar toetsenbord en is de garantie waarschijnlijk een probleem.

Ik hoop daarom dat Apple ‘m volgende maand update, maar ben bang dat het wel weer februari zal worden.. December en januari zullen ze in ieder geval sowieso geen nieuwe producten uitbrengen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Kevin.

Bijdrager
    Shmoo

Denk eerder dat het maart/april/mei zal worden want tegen die tijd zijn de airs en MacBook ook aan vervanging toe.

Bijdrager
    iAngeloJoel

Ik weet niet wanneer er nieuwe aangekondigd worden. Maar ik kan je sowieso een aantal tips geven:)

Waarom zou je de Macbook air kopen? Prijs vanaf €999 11 inch en €1099 13 inch

Als je een Lichte, Dunne laptop wilt met een extreem lange accuduur en een snelle SSD. Handig voor alle dagelijkse taken en af en toe photoshoppen.

Plus punten:

1: Lange accuduur tot wel 12 uur.
    2: Strak Aluminium design.
    3: Extreem Licht en Dun.
    4: Prijs is aan de goede kant!

Min Punten:

1: Het scherm is aan de lage kant. Geen Retina. Amper HD.

Wanneer zou je de Macbook Pro kopen? Prijs vanaf €1449,99

Als je een Dunne laptop wilt die ook een goede batterijduur heeft en professioneel wilt gaan werken zoals Photoshop, Video bewerking. Etc..

Pluspunten:

1: Prachtig Retina scherm.
    2: Lange accuduur tot 9 uur. (De meeste laptops halen dat niet met goede specs)
    3: Goede specificaties.

Minpunten:

1: Prijs aan de hoge kant. (1449,99)
    2: Batterij duur is minder dan de 13 inch variant van de Air. (Logisch aangezien het RETINA scherm)

Simpel gezegd. Raad ik je de Macbook Air aan. De specificaties zijn geschikt voor jou taken. De prijs is ook aantrekkelijk! Alleen als je professionele dingen gaat doen raad ik je de Pro aan. Maar de Air lijkt me de beste keus. Lokaal heeft hij geen Retina is hij toch wel goed vergeleken andere schermen.

BTW: Heeft Apple haar Macbook line niet aan het begin van het jaar al geüpdatet?

Bijdrager
    shaartje

AngeloJoel, wat bedoel je precies met professioneel werken met Photoshop en Indesign?
    Het is maar net wat je onder af en toe een beetje photoshoppen verstaat.

Ik ben eerder bang als ik een air heb gekocht ik erachter kom dat ie bijv straks niet meerdere lagen in photoshop aan kan.
    Maar ik weet natuurlijk niet of dat zo is. Als ik dit tegen een verkoper zeg in de apple store raden ze me meteen de pro aan…

Bijdrager
    iAngeloJoel

Je kan eigenlijk alles doen op je Macbook Air als het op Photoshop aankomt. Over layers hoef je je echt geen zorgen te maken!8-) Ik ken zelfs mensen die voor hun fotografische opleiding ene Macbook Air gebruiken omdat hij krachtig genoeg is en een lange batterij duur heeft. Het design is zo ontwikkelt dat hij extreem licht is. Makkelijk als je hem wilt meenemen etc..:)

Succes met je aankoop en maat je weten wat het word?(y)

Bijdrager
    TheBigZ
    shaartje op 22 oktober 2015

Ik gebruik ‘m vooral voor tekstverwerken, excel, powerpoint, internetten, e-mailen etc. Heeft de Air dan voor mijn activiteiten voldoende capaciteit?

Ja hoor dat gaat zeker lukken. Wel een tip: kies een MacBook Air met 8GB geheugen (ipv 4GB).
    http://tweakers.net/pricewatch/455930/apple-macbook-air-2015-13-komma-3-inch-8gb-128gb.html

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.