30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank Visser

macbook pro of air?

Hallo vrienden,

Een lastige keuze als je het mij vraagt, moet ik voor een air of pro gaan?
    Nu heb ik een iMac 27” late 2009, echter heb ik een opleiding als vormgever bijna achter de rug zitten en ga ik een commerciële opleiding volgen. Hiervoor heb ik een laptop nodig, ik peins er niet over om een windows pc aan te schaffen. Dus mijn iMac in de verkoop en een air of pro waar ik dan windows 8 via bootcamp op zal zetten als ik toch met windows moet werken. Het liefst wil ik een 15” maar weet niet of mijn budget dat toelaat. Daarom een 13” Want een air is heerlijk licht met een mooie batterijduur. Ik zal niet meer de hele dag vormgeven dus zware photoshop taken doen of pagina’s opmaken in Indesign. Andere kant vindt ik de pro met retina ook wel erg gruwelijk. Het verschil tussen mijn ipad 1 en 3 die ik nu heb met retina vindt ik geweldig. Ik zou dus liever voor de pro gaan. Maar, een pro met retina en wat upgrades kom ik al gauw langs de 2.000,- Dat wil ik toch liever vermeiden.

Ik zal dus minder photoshop taken gaan uitvoeren, speel verder geen zware spelletjes. Een paar lichtere spellen om af en toe een keer te spelen. Maar wil toch een laptop die niet na 3 jaar mij in de steek laat qua snelheid omdat ik toch wat zwaardere taken wil gaan uitvoeren. Wat is dan een goede keuze?

Een air geupgrade met 1,7 ghz met boost tot 3,3 en 8 gb geheugen icm 256 gb ssd. Voor 1579,-
    Een pro met 2,4 up to 2,9 icm met 256 gb pci opslag en 8 gb geheugen voor 1529,-

Er zijn hier al wat draadjes van, maar elk draadje heeft weer andere vereisten. Daarom zo, dat mag toch?

Groetjes Frank:-)

Bijdrager
    computer space

Pro. Met de nieuwste update van de Pro is de Air maar een onnozel ding geworden. Wil je licht, dan ben je beter af met een Surface Pro 2 van Microsoft. Waanzinnig mooi ding met scherpe prijs, zeker als je toch Windows gaat draaien! Kun je ook nog je grafische hobbies op botvieren met ingebouwde Wacom en zit je in de kopploeg richting de toekomst van computeren.

Bijdrager
    Frank Visser

Licht is zeker geen vereiste van mij. Dat die licht is, zou mooi zijn, maar valt ver buiten mijn eisen.
    Wil toch echt een pro of air nemen. (Apple dus) Toch bedankt voor je meedenken m.b.t. andere volwaardige pc’s.

Bijdrager
    makasa

Pro. Gewicht verschil is niet zo groot. Verder meer aansluitmogelijkheden op pro en processor snelheid.

Bijdrager
    demandiebakt

t is maar wat je zelf wilt, objectief weet je het denk ik al.
    ik ben blij dat ik een air gekocht heb, de resolutie vind ik fantastisch zeker omdat ik een 11 inch heb genomen, ik reis er heel de wereld mee over voor m’n werk en vind het mijn beste laptop ooit. Indesign kan ik er prima op draaien (volle versie i7 en alles er op en aan) en met die batterijduur vind ik n laptop dan volledig geslaagd! zeker met die ssd er in was de mac weer een nieuwe ervaring voor me!
    Voor thuis lekker een iMac en onderweg een air, voor mij de perfecte combi. hij gaat alweer ruim twee jaar mee en heb er geen seconde spijt van gehad.

Bijdrager
    Frank Visser

@makasa
    Dankjewel voor je reactie!

@ demandiebankt

Stiekem wel, maar wil natuurlijk ook jullie mening horen. Vandaar de vraag.
    Je hebt een air, en de resolutie is fantastisch, maar die heeft toch niet een veel beter scherm als de ‘normale’ apple schermen?
    Mijn 27” scherm vindt ik mooi, maar een retina zou toch zoals jij omschrijft fantastisch zijn. Als de air hetzelfde scherm als de imac heeft, zou ik het jammer vinden. Is die mooier is het, het overwegen waard.

Ik heb helaas niet de financiën om mijn imac te behouden en een air of pro ernaast te kopen.
    Mijn iMac gaat toch echt de deur uit. Zoveel eisen heb ik niet. Scherp beeld, en moet soepel lichte photoshop en indesign taken kunnen verrichten. Daarnaast alleen wat tik en browse werk. Wel moet dit over 3-4 jaar nogsteeds soepel gaan.

8gb ram met 256 gb geheugen is een vereiste, verder vindt ik het gewoon moeilijk om een juiste processor te kiezen. Ik weet daar niet veel vanaf en of de verschillen voor dat geld ook waard zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Verder vanuit hier.

Frank op 09 januari 2014

Een 13” of 15” maakt mij niet zo heel veel uit qua grootte.
    Het enige waar ik mij ‘zorgen over maak’ is dat de 13” beschikt over een processor waarvan ik twijfel of die wel op de toekomst gemaakt is?
    2,4-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,9 GHz

Dat is dan de 13” die ik zou willen nemen van 1529,-
    Als je verder kijkt naar de 15” zie ik dit staan:
    2,0-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,2 GHz

Een i7 quad-core, dat klinkt en ziet er uit alsof die gemaakt is op de toekomst en zo een stuk langer mee zal gaan dan de 13”
    is dit waar? Is deze aanzienlijk beter en het geld waard? want deze kost 2029,-

Dankjewel!

De i7 is inderdaad krachtiger, maar voor wat jij ermee gaat doen zal dat weinig verschil maken tussen de 13” en 15”. Je zult dus nog meer moeten kijken naar mobiliteit t.o.v. schermgrootte die prettig is. Qua lang meegaan ga je dat toch niet zo merken. Je koopt ze immers niet alletwee tegelijk, dus ook al zit er een half jaar verschil in, dit kun je toch niet meten.

Verder is ”toekomstbestandig” ook een vrij rekbaar begrip. Dat ligt er punt 1 aan hoe de software zich gaat ontwikkelen (OS X) en punt 2 wat jij er in de toekomst nog mee gaat doen en punt 3 of je het op dat moment met de huidige software en jouw huidige taken nog snel genoeg vindt gaan.

Bijdrager
    Frank Visser

@Nic

Ik heb me onlangs dezelfde vraag gesteld: 13″, of 15″ – met het oog op de toekomst?
    Gebruik je de 13″ bijvoorbeeld vier jaar lang voordat je deze wil vervangen, dan heeft de laptop je €1529/4 = €382,50 per jaar gekost.
    Als je per jaar ongeveer €382,50 wil afschrijven op je laptop, dan zou je de 15″ MBP 16 maanden langer moeten gebruiken wil je hier jaarlijks niet meer aan kwijt zijn. Terwijl over vier jaar de quadcore i7-processor van de 15″ MBP misschien nog helemaal in orde is, is 8GB werkgeheugen tegen die tijd wellicht het bare minimum, is de GPU verouderd of loop je er dagelijks tegenaan dat je 256GB opslag vol is. Dan moet je toch nog meer dan een jaar met de machine doen voordat je deze ‘mag’ vervangen. Je kunt dat nu al proberen te ondervangen door voor de 15″ MBP van €2600 te gaan, maar daar moet je dan eigenlijk 34 maanden – haast drie jaar – langer mee doen dan de 13″.
    Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik de rekenkracht van de 15″ MBP niet nodig heb, en dat ik de €500 tot €1000 verschil tussen de 13″ en de 15″ beter kan reserveren om over vier jaar een spiksplinternieuwe 13″ MBP te kopen, die dan ongetwijfeld stukken sneller is dan de 15″ van nu. Dat leek me een stuk toekomstbestendiger.

Zo heb ik er nooit naar gekeken, dankjewel!
    Dan is de 13” misschien een betere keuze, ben alleen bang dat een duel core zijn prestaties niet 4 jaar lang volhoud.
    Mijn iMac 27” met 3,06 up to 3,4 (of 3,6) late 2009 model is ook al een tantje trager.. ook een duel core 2 met 12 gb ram.

Bijdrager
    Frank Visser

@SunKeeper

De i7 is inderdaad krachtiger, maar voor wat jij ermee gaat doen zal dat weinig verschil maken tussen de 13” en 15”. Je zult dus nog meer moeten kijken naar mobiliteit t.o.v. schermgrootte die prettig is. Qua lang meegaan ga je dat toch niet zo merken. Je koopt ze immers niet alletwee tegelijk, dus ook al zit er een half jaar verschil in, dit kun je toch niet meten.
    Verder is ”toekomstbestandig” ook een vrij rekbaar begrip. Dat ligt er punt 1 aan hoe de software zich gaat ontwikkelen (OS X) en punt 2 wat jij er in de toekomst nog mee gaat doen en punt 3 of je het op dat moment met de huidige software en jouw huidige taken nog snel genoeg vindt gaan.

Liever 15” dan 13”, maar dat is zeker geen noodzaak voor mij.
    Mijn eisen zijn lastig, niet dat ik ze hoog heb liggen maar ik zal hem voornamelijk gebruiken voor tekstverwerking, internetten, mailen en misschien heel af en toe een licht spelletje. Wat de 13” ook met gemak aan zou kunnen. Wat mij zorgen baard is dat ik niet veel meer zal ontwerpen met de adobe suite. Dus bijvoorbeeld Photoshop. Omdat ik dat minder ga doen, maar nog wel is wil ik zeker niet dat dit een zware taak wordt voor mijn macbook, ook niet over 3-4 jaar. Wel moet ik conessies doen omdat ik het niet extreem veel meer zal gebruiken. Dat het iets langer duurt is opzich geen probleem, Maar hij moet niet traag gaan worden omdat die geen rekenkracht meer over heeft.

Is de quad-core i7, merkbaar sneller in zijn dagelijkse taken dan de duel-core2 i5?
    Waarschijnlijk wel, Maar broodnodig voor mijn eisen? Of zal de 13” voldoen?

Bijdrager
    Rickje

Ik heb zelf 1 maand geleden de keuze gehad tussen 13″ MBP Retina van of de 15″ MBP Retina.

Na zoeken op internet kwam ik het volgende tegen.
    Het topmodel 13″ Macbook Pro Retina is uit me hoofd een 2.6ghz, dus iets sneller dan de 2.4. \

Prijstechnisch is de 15″ 11% duurder dan het topmodel 13″. Wanneer er werd gekeken naar snelheid (processorkracht/Geekbech volgens mij). Dan zei hij dat de Quad Core i7 zo een 80% sneller is.

Dus, 11 procent meer betalen, en 80% snellere computer… voor mij de reden om voor 15″ van €2029 te gaan.
    Ik type hier nu ook vanaf en ik kan zeker zeggen dat het een prachtige machine is en geen langzamere 13″ zou willen hebben. Mijn vorige machine was een Macbook Air 13″ mid 2012 overigens.

Bijdrager
    SunKeeper

Tja, komt er dus eigenlijk op neer dat wanneer je het geld er voor hebt, beter de dure snelle machine kan kopen.
    Wil je dat niet betalen, moet je met iets minder doen voor misschien een relatief kortere periode.

Ik heb zelf in augustus 2011 een topmodel 15” MBP gekocht met een 2,2 GHz quad-core i7 (Sandy Bridge) en 1GB VRAM op de dedicated GPU.
    Nog geen moment spijt van gehad, al was het een hoge aanschafprijs. (± € 2250,- met 8GB RAM en onderwijskorting) Hij voldoet echter nog steeds meer dan prima, en dat zal alleen maar beter worden als één dezer dagen de SSD binnenkomt voor mijn Mac.
    Werd destijds ook nog speciaal genoemd in de review van deze machine: alles is prima, maar het is pas echt perfect als er een SSD in zit.:)

Bijdrager
    Frank Visser

@Rickje

Dank!:)

Ik zag het type processor staan, en vond dat verschil erg groot.

Dit is de duurste standaard 13” pro:
    (met onderwijskorting wat ik krijg: € 1.719,41

2,6-GHz dual-core Intel Core i5
    Turbo Boost tot 3,1 GHz

De goedkopere 15” is:
    (€ 1.867,03 met onderwijskorting)

2,0-GHz quad-core Intel Core i7
    Turbo Boost tot 3,2 GHz

een 150,- verschil voor een grotere laptop met (stuk) betere processor.
    Dan lijkt het een makkelijk keuze inderdaad.

Bijdrager
    Nic
    Frank op 09 januari 2014

@Nic
    Dan is de 13” misschien een betere keuze, ben alleen bang dat een dual core zijn prestaties niet 4 jaar lang volhoudt.
    Mijn iMac 27” met 3,06 up to 3,4 (of 3,6) late 2009 model is ook al een tandje trager.. ook een dual core 2 met 12 gb ram.

Ondanks dat zowel de i5 in de nieuwe rMBP als de Core 2 Duo in je iMac dual-core-processors zijn kun je deze natuurlijk niet zomaar met elkaar vergelijken, en al helemaal niet zeggen dat de i5 dus ook zo- en zolang meegaat. Net als dat een i7-processor sneller is dan een i5-processor met hetzelfde aantal GHz’en, die op zijn beurt sneller is dan een i3-processor, die op zijn beurt sneller is dan een i3-processor met hetzelfde aantal GHz’en, maar dan twee jaar ouder.
    Daarnaast is het zo dat processoren de laatste jaren eigenijk vlot genoeg zijn geworden om vrijwel alle taken voldoende snel uit te voeren, zeker alledaagse taken zoals internetten, emailen en tekstverwerken maar toch ook voor bijvoorbeeld het huis-tuin-en-keuken-Photoshoppen. Er is nog altijd wel veel winst te behalen in bijvoorbeeld opslag (van HDD naar SSD naar PCIe-SSD) en vooral: de grafische processor. Wellicht voelt je iMac wat slomer aan bij het openen van programma’s en bestanden doordat er nog een HDD inzit, misschien worstelt je iMac met het renderen van projecten in de Adobe Suite of baal je ervan dat je je Steam-catalogus niet op de hoogste resolutie kunt spelen met volle details en anti-aliasing.

Allerlei zaken dus die niet zozeer met de CPU te maken hebben, maar vooral met de grafische processor en in mindere mate het type opslag. Lonkt de i7-processor in de 15″ zodanig dat je bereid bent er €500 meer voor neer te leggen, dan ga je er qua opslag natuurlijk niets op vooruit: die is identiek aan die in de 13″. Voor die €500 extra krijg je er ook slechts een marginaal betere grafische processor voor terug.* Neen, je betaalt het geld enkel voor het grotere scherm en de – toegegeven – stuk snellere processor. Het is dan toch een beetje alsof je de motor van een Lamborghini in een Golf zet: tuurlijk, je hebt in potentie een hartstikke snelle auto, maar met de versnellingsbak van een Golf zul je die motor niet kunnen aansporen Ferrari’s in te halen op de Nürburgring. Daarvoor zul je dan toch een betere bak nodig hebben, of in dit geval: de betere grafische processor in de 15″ MBP van €2629.

*De HD5200 in het instapmodel 15″ is ongetwijfeld een stuk krachtiger dan de HD5100 in de 13″, maar de HD5200 wordt waarschijnlijk alweer ingehaald door de GPU in de volgende revisie van de 13″ MBP.

Bijdrager
    Nic
    Frank op 09 januari 2014

@Rickje

Dank!:)

Ik zag het type processor staan, en vond dat verschil erg groot.

Dit is de duurste standaard 13” pro:
    (met onderwijskorting wat ik krijg: € 1.719,41

2,6-GHz dual-core Intel Core i5
    Turbo Boost tot 3,1 GHz

De goedkopere 15” is:
    (€ 1.867,03 met onderwijskorting)

2,0-GHz quad-core Intel Core i7
    Turbo Boost tot 3,2 GHz

een 150,- verschil voor een grotere laptop met (stuk) betere processor.
    Dan lijkt het een makkelijk keuze inderdaad.

Nu houd je jezelf natuurlijk voor de gek. De 13″ met 8GB werkgeheugen en 256GB is, inclusief onderwijskorting, €1.437,48. Er zit dus nog steeds een prijsverschil van ruim €400 tussen de 13″ met 256GB opslag en de 15″ met 256GB opslag.

Overigens zal ik niet degene zijn om je van een 15″ te weerhouden: als je die echt, echt graag wil dan moet je ‘m natuurlijk gewoon kopen!:)

Bijdrager
    Frank Visser

@Nic

Mooi stuk tekst en dankjewel!
    Ik weet ook niet veel van computers af inderdaad. Begrijp ze wel, maar op front van specs ben ik een leek.

Ik moet toegeven mijn iMac had een 1TB 7200rpm hdd, deze ging defect, viel in het omruilprogramma van Apple (via iCentre destijds gedaan)
    Sinds die nieuwe is mijn iMac vele, vele malen slomer geworden. Miss hebben ze er wel een 5400 rpm in gezet?

Zou jij zeggen, voor lichte taken als tekstverwerking, internetten, mailen en soms wat zwaarder photoshop.
    de 13” nemen van € 1.437,48 (incl. onderwijs..) 2,4-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 2,9 GHz

of zeg jij dan liever ‘iets’ meer neertellen voor de € 1.867,03 kostende 2,0-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,2 GHz

of lijkt jou een 13” geupgrade naar 2,6-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz i.c.m. 16 gb ram voor 1.719,41 een betere oplossing?

Het liefst zou ik rond de 1500,- blijven zitten.. Maar als iedereen zegt voor die 3 a 400,- meer krijg je een ‘veel’ krachtigere pc die langer meekan, ga ik dat zeker overwegen en waarschijnlijk ook wel doen.

Bijdrager
    Rickje

Frank, Via Surfspot hadden ze korting op Macbooks tot 10% volgens mij. Dat is zelfs nog iets meer dan je normaliter van Apple via de educatie-store krijgt dacht ik. Dus koop ‘m via hun of laat een kennis (die op surfspot kan inloggen) het voor je doen!

Bijdrager
    Frank Visser

@Nic

Oeps foutje, ik zie hem.
    Ja dat is een 400,-
    Liefst blijf ik rond de 14 a 1500,-
    Maar als jullie zeggen voor die 400,- krijg je veel meer ga ik daar zeker naar kijken.
    Jammer dat de aanschaf van mijn mbp retina tegelijk komt met 2 vakanties en mijn rijbewijs. En dat voor een student, luxe problemen..

Bijdrager
    SunKeeper

Ik weet niet waar je woont, maar spring anders even binnen bij een APR of Apple Store.

Daar staan vaak de 13” en 15” naast elkaar opgesteld en dan kun je zelf testen welke sneller is en de specs nauwkeurig erbij zoeken in Systeeminformatie. Waarschijnlijk een betere manier van oordelen dan nu alleen blindstaren op wat specs-verschillen en verschil in euro’s die je ervoor moet neerleggen.

Het gaat straks ten slotte om de ervaring, niet de euro’s of de specs. Dat zegt @Nic hierboven ook al, zei het op iets andere manier uitgelegd.

Bijdrager

Heb sinds 3 dagen ook de Retina Macbook Pro, nadat ik mijn iMac en MBA had verkocht. Kan niet anders zeggen dan een topmachine. Misschien was de top versie wel een betere keuze vanwege meer geheugen. Maar dat vond ik de 600 euro prijsverschil niet waard. (16GB RAM en de Videokaart waren ook niet van toepassing voor mij dan)

Bijdrager
    Frank Visser

@Rickje

Dankjewel! via Apple krijg je geloof ik iets van 7 a 8% dacht ik. elke procent is er weer 1.
    Zal is een kijkje nemen, volgens mij heb ik daar wel een account.. Laat het je zo weten.

Surfspot is alleen voor hbo en hoger,
    Ik ga helaas mijn 2e opleiding ook op het MBO volgen.

Via surfspot word je voor hbo naar slim.nl verwezen, daar heb ik een account.
    Als ik kijk via slim word je naar de Apple pagina doorverwezen, maar is goedkoper als dat je via Apple zelf naar onderwijskorting gaat.
    Via Apple onderwijskorting betaal ik voor de goedkopere retina 15” € 1.867,- ga ik via slim naar Apple betaal ik € 1.825,- een slordige 45,-
    daar kan je dan weer een deel van de kosten voor usb superdrive meer terugverdienen.

Bijdrager
    Frank Visser

@SunKeeper

In Lelystad, een slordig halfuur/40min naar amsterdam.
    De moeite wel een keer waard om echt te kijken. Alleen lastig om echt zware taken te vergelijken in zo’n winkel, niet?
    Ze hebben geen programma’s om het krachtsverschil te laten zien of wel?

@MartijnH

Welke heb jij? de 15” of de 13”
    Voor welke toepassingen gebruik jij hem?

Bijdrager
    SunKeeper

Dat zou je aan het personeel moeten vragen of ze een zware taak kunnen demonstreren.
    Niet alle demo-Macs hebben evenveel third-party apps, maar er zijn er wel enkele waar Adobe CS op geïnstalleerd staat. Of dit ook MacBook Pro’s zijn weet ik zo niet uit mijn hoofd.
    Je kunt er i.i.g. rustig voor gaan zitten, of jij daar nou twee uur of vier uur achter een MacBook wilt zitten, niemand zal je lastig vallen. Ruimte en Macs genoeg.

Overigens kun je officieel de onderwijskorting van Apple ook niet toepassen voor het MBO. Ik heb het echter wel gedaan, ik had het geld van de korting al gereed staan voor het geval ze later nog moeilijk zouden doen. Het is niet gecontroleerd verder.
    Niet dat ik voor de lol met korting heb besteld, ik heb wel degelijk anderhalf jaar mijn Mac tijdens mijn opleiding gebruikt en dan ging die ook echt elke dag mee. Vooral de VM’s die ik nodig had draaiden lekker vlot.:)

Bijdrager
    Frank Visser

@SunKeeper

Oh dat wist ik niet.
    Wel de moeite waard om daar keer langs te gaan dan.

Niet voor het MBO nee? Ik kan het altijd nog proberen. Of via mijn vriendin doen, (HBO of universitair gaat zij dit jaar doen)
    En anders gewoon lekker via mijn vader’s zaak. Er is genoeg te regelen. Echter het liefste wil ik natuurlijk niemand ‘lastig vallen’ en het voor mijzelf regelen. Maar als dat honderden euro’s kan besparen.. Tja.

Ik heb mijn laptop wel nodig voor school (verplicht)
    Daarom ga ik ook een pro aanschaffen en mijn iMac verkopen.
    En een windows PC ga ik echt niet kopen, nooit meer van mijn leven, haha.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan zou ik hem via je vriendin kopen.
    Op papier koopt zij de Mac voor zichzelf, maar verkoopt hem voor dezelfde prijs door aan jou. Dan kan er niemand over zeuren.:D

Bijdrager
    Frank Visser

Inderdaad gemakkelijk, geld naar haar overmaken, Laptopje bestellen maar haar gegevens en ik ben blij!:)

Bijdrager
    Frank Visser

Echter, is dit niet lastig met garantie? Aangezien zij een andere naam & geslacht heeft? Of staat dat niet vermeld op de factuur?

Bijdrager
    Frank op 09 januari 2014

@SunKeeper

@MartijnH

Welke heb jij? de 15” of de 13”
    Voor welke toepassingen gebruik jij hem?

Hij vervangt voornamelijk mijn iMac, dus het is mijn hoofdcomputer.
    Documenten typen, internetten, maar ook (licht) Photoshop en Illustrator.
    Voor spelletjes gebruik ik hem totaal niet.

Na 3 dagen, en de nieuwste iMac en MBA weg te hebben gedaan, is het erg lastig om te zeggen of hij enorm krachtiger is.

Bijdrager
    SunKeeper
    Frank op 09 januari 2014

Echter, is dit niet lastig met garantie? Aangezien zij een andere naam & geslacht heeft? Of staat dat niet vermeld op de factuur?

Maakt niets uit. Jij hebt de Mac van haar gekocht, dus is de garantie daarbij overgedragen. Geslacht staat niet (volgens mij nooit) op de factuur.

Bijdrager
    Frank Visser

@SunKeeper

Ahaa! Daar zit wat in, overgekookt en daarbij ook de garantie.
    Geslacht niet nee. Maar de naam soms wel. Ach komt wel goed. En anders sleur ik haar mee:)

@MartijnH
    Dat is precies waar ik mijn macbook ook voor wil gebruiken.
    Lichte taken, en af en toe nog photoshop. Maar nu nog de onbeantwoorde vraag heb jij de 13” en zo ja, welke? of de 15”?
    Bij jou account zie ik namelijk de MBA nog staan en niet je nieuwe MBP-r

Bijdrager

Aah nog niet aangepast.

Heb de vorige generatie 13 ” rMBP gehad. Deze ik absoluut niet lekker werken, vaak haperen met grote internet pagina’s, en je merkt dat het scherm zijn tol eiste op een hogere resolutie. Dus ik heb nu gekozen voor de 15 inch. Maar ik weet niet hoe dat ziet bij de huidige generatie.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.