21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Kimsalabim

MacBook Pro (nieuw) en Cinema display firewire, verloopje?

Met het gevaar dat ik een hele domme vraag stel: Ik ehb een oude cinema display en net de nieuwe MBP besteld. de CD heeft een firewire 400 , de MBP 800. Hou prik ik nu de ene in de andere? Zijn er verloopjes te koop? Kan nergens iets vinden namelijk…

Bijdrager
    sven-

Het is geen domme vraag hoor:D

Je hebt een FireWire 800 to 400 kabel nodig, eentje zoals die van hieronder:
    http://store.apple.com/us_smb_78313/product/TP320LL/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MjAwMDU2NQ

Moderator
    unSOUND

Aan die kabel heb je niks, aangezien die aan beide kanten male is. Je hebt een stekker nodig met een female 400 kant, en een male 800 kant.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je overigens al een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter? Die heb je nog harder nodig dan de Firewire kabel.

Bijdrager
    Volkie

Ik ben naar de mycom gelopen en heb gezegd dat ik een aparaat heb met firewire 400 en een laptop met firewire 800, kreeg een kabeltje van ze waarmee ik het een aan het ander kon aansluiten (in mijn geval een video camera). Thuis getest en het werkt prima.

Moderator
    unSOUND

En als je de 30 inch Cinema Display hebt, heb je deze nodig:

http://store.apple.com/nl/product/MB571

Bijdrager
    Pieterr
    ”unSOUND”

En als je de 30 inch Cinema Display hebt, heb je deze nodig.

Naast geduld.;-)

Moderator
    unSOUND

Niet iedereen heeft altijd door dat die blauwe teksten links zijn, dus post ik ze er tegenwoordig gewoon onder.

:wink:

Bijdrager
    Kimsalabim

Ben ik even blij dat het geen domme vraag is :D, mijn vrijdag begon namelijk niet al te scherp…

Maar goed, ik heb de dsplayport-dvi adapter gelukkig wel, maar kan dus geen vrouwtje 400-mannetje 800 vinden. Iemand meer tips? Alvast bedankt,!

Bijdrager
    Barabas2005

Heb je toevallig ook een externe harde schijf met FW800 en FW400 poorten? Dan kun je de CD gewoon doorlussen op de externe schijf … doe ik momenteel ook met mijn nieuwe MBP en oude 23″ CD:) .

Bijdrager
    strigoi
    ”Barabas2005″

Heb je toevallig ook een externe harde schijf met FW800 en FW400 poorten? Dan kun je de CD gewoon doorlussen op de externe schijf … doe ik momenteel ook met mijn nieuwe MBP en oude 23″ CD:) .

Werkt een schijf zoals de Lacie Quadra (met FW400 / FW800) dan als een soort hub?

Bijdrager
    Barabas2005

Ja, de FW apparaten kun je in een daisy chain aansluiten. Je kunt dus de overgebleven poorten op de LaCie weer gebruiken om andere harde schijven of camera’s op aan te sluiten (of de CD).

Of je de LaCie als een echte hub kunt beschouwen betwijfel ik echter (hubs zorgen volgens mij ook voor de stroomvoorziening, en dat doet de LaCie niet). Maar de CD erop aansluiten gaat prima.

Bijdrager
    hennep
    ”unSOUND”

mijn god, 100 EUR voor een kabeltje

Bijdrager
    Kimsalabim

En weer een stapje verder, top.

Heb een externe hd met twee 400 poorten. zal kijken of ik het zo kan doen. Wel gek overigens dat er niet zoiets simpels bestaat als een verloopje, net als een 6pin – 4 pin die ik ooit bij mijn iPod kreeg

Bijdrager
    Barabas2005
    ”hennep”
    ”unSOUND”

mijn god, 100 EUR voor een kabeltje

Ik verwacht dat Belkin en consorten het geld al ruiken en binnen niet al te lange tijd de markt zullen bestoken met soortgelijke kabeltjes voor de nieuwe Apple producten. Met natuurlijk een aantrekkelijke prijzenslag ;).

Bijdrager
    macsterdam

bedoel je zoiets als dit

Bijdrager
    Kimsalabim

Kijk, dat is ‘m! Jammer dat deze alleen voor noord-amerika wordt verscheept…

Bijdrager
    macsterdam

nou, dat dit de goeie plug is is al vast prettig, nu nog zien te krijgen. ik zou sonnet gewoon even mailen en de situatie uitleggen. mogelijk hebben ze een oplossing of maken ze een uitzondering. het proberen waard!

Bijdrager
    Kimsalabim

Blijkt dat ze deze gewoon in mijn o zo geliefde hoofdstad verkopen:
    http://www.maccare.nl/index.php?option=com_pricelist&task=show_group&group=Kabels&Itemid=4

Bijdrager
    macsterdam

geweldig:D da’s nog eens prettig nieuws!!!

goeie link ook, dank nog daarvoor. maccare staat niet zo op mijn netvlies, zal ze meteen even bookmarken.

Bijdrager
    ramoes

Vandaag mijn nieuwe MBP opgehaald. Lekker de hele dag zitten fieperen.
    Was me er alleen niet van bewust dat ik mijn LaCie niet zomaar kon aansluiten… Maar ben niet de enige zo te zien op dit forum:wink:

Ik heb al even gezocht hier naar een antwoord, maar kan niets vinden. Daarom toch nog even een vraag.

Er bestaan verloopkabels en verloopstekkertjes die je aan een kabeltje plugt die je zelf al hebt. Ik vraag me af of het verschil maakt of je een nieuwe verloopkabel koopt of een verloopstekkertje? “Verlies” je met een stekkertje capaciteit of maakt dat helemaal niet uit?

Alvast bedankt voor het meedenken!
    Greetz Ramoes

PS Kwam in mijn zoektocht naar verloopstukken nog de volgende site tegen: kleinspul.nl. Daar hebben ze die stekkertjes ook!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.