9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    gunnar.zw

MacBook Pro naar TV roze waas

Ik heb een mini-display naar hdmi kabeltje gekocht om mijn macbook pro aan te sluiten op mijn Philips TV.
    Als ik mijn laptop aansluiten is er een roze waas over het beeld heen, het beeld is dus nog wel te zien.
    Om het probleem te verhelpen heb ik een betere hdmi kabel gebruikt en geprobeerd de instellingen op mijn macbook te veranderen, dit gaf helaas geen verbetering.
    Het rare is wel dat als ik mijn Macbook op mijn andere Philips TV aansluit op dezelfde manier hij wel gewoon werkt.
    Hopelijk heeft er iemand een oplossing.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je wel eens aan de poort van de TV gewiebeld? En heb je al eens in de instellingen van de TV zelf gekeken (misschien een factory reset doen)?

Hoewel ik niet denk dat het de oplossing zal zijn kan je altijd nog even het PRAM van je MacBook resetten. Dat lost soms de meest vreemde problemen op.

Bijdrager
    Koning Frank

Ik had precies hetzelfde toen ik mijn Macbook Pro voor het eerst aan mijn tv aansloot via HDMI. Het heeft met de beeldinstelling op je macbook te maken. Anders ook even de beeldinstellingen van je TV veranderen.

Bijdrager
    gunnar.zw

Helaas nog geen verbetering. Heb nog geen PRAM reset gedaan omdat ik zelf denk dat dat niet nodig is, aangezien het wel goed werkte met de andere philips tv.

Bijdrager
    gunnar.zw

Wat zou ik aan de instellingen van mijn macbook moeten veranderen.
    Ik heb het nu zo ingesteld dat mijn macbook optimaliseert voor de philips tv. Moet ik iets aan de kleur aanpassen?

Bijdrager
    hetiszover

Heb het probleem ook met een philips tv. Indien ik het op een samsung of sony tv probeer heb ik nergens last van.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Systeemvoorkeuren > Beeldschermen > Profielen

Selecteer daar eens een andere profiel. Open anders het ColorSync-hulpprogramma en kijk of je zelf aanpassingen kan maken die de roze tint verwijderen.

Bijdrager
    gunnar.zw

Ook het ColorSync hulpprogramma bied nog geen oplossing.
    Naast de roze waas heb ik nu ook flikkerende zwarte strepen in het beeld…

Bijdrager
    Psyrael

Gebruik je op beide Tv’s dezelfde HDMI kabel? Zo niet: Probeer de kabel van de goes werkende TV eens op de niet werkende TV.
    Kan best een brakke kabel zijn in dat geval…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.