13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    lenny-d

MacBook Pro monitor mysterie

Hallo allemaal,

Ik heb een mysterieus verschijnsel op mijn MacBook Pro… Misschien herkent één van jullie dit.

Als ik mijn computer opstart, doet mijn kleurenprofiel het niet goed. Grijstinten lijken niet te worden weergegeven, verloopjes zijn niet goed zichtbaar, etc. Ik heb geprobeerd om mijn kleurenprofiel te kalibreren, maar dit had geen effect. Nu heb ik een wonderbaarlijke (niet structurele) oplossing gevonden zodat ik de kleuren weer juist kan zien. Ik open een afbeelding en toon deze in volledig scherm. Als ik deze dan weer uitzet, doet het kleurenprofiel het weer goed!? Ik vind het maar vreemd… Zoals je zult begrijpen is het niet echt handig om dit iedere keer als ik mijn computer heb aangezet uit te voeren.

Hebben jullie wellicht een idee hoe dit structureel is op te lossen? Kan het zijn dat ik toch iets moet doen met het kaliberen van mijn kleurenprofiel? Of is het iets anders? Ik hoor graag jullie reactie.

Groeten,

Lennart

Bijdrager
    Esquare

Al eens geprobeerd om met Schijfhulpprogramma de volumebevoegdheden te herstellen?

Bijdrager
    lenny-d

Net geprobeerd. Helaas werkt dit niet…

Bijdrager
    lenny-d

kalibratie van het kleurenprofiel is erg lastig en zorgt ook niet voor verbetering:-(

Bijdrager
    Esquare

Als je een nieuw gebruikersaccount aanmaakt, blijft het probleem dan?

Bijdrager
    lenny-d

Ik merkte inderdaad dat bij een nieuwe account het probleem zich niet voordoet!

Bijdrager
    Esquare

Dan moet het haast wel een corrupt voorkeurenbestand zijn. Je kunt dan denken aan deze: com.apple.ColorSyncCalibrator.plist (zit in de Preferences-map in je Bibliotheek). Maar het kan ook goed een andere zijn: kwestie van proberen.

Bijdrager
    lenny-d

Bedankt weer voor je reactie. Ik heb het bestand gevonden die je bedoelt, maar ik begrijp niet zo goed wat ik nu moet proberen? Bestand verwijderen?

Bijdrager
    Esquare

Ja, bij al dit soort dingen geldt: voorkeurenbestand naar de prullenbak, uitloggen en weer inloggen en kijken (hopen) of het probleem verholpen is.

Bijdrager
    lenny-d

Ik heb de bestanden verwijderd. Maar het levert nog niet het gewenste resultaat op. In ieder geval al enorm bedankt voor de hulp tot nu toe… Maar heb je misschien nog een idee?

Bijdrager
    Esquare

Ideeën genoeg. De folder ‘ByHost’ verwijderen (uitloggen, inloggen) en idem met com.apple.systempreferences.plist. Beide zitten in je voorkeurenmap.

Bijdrager
    lenny-d

Hoi Esquare,

Ook weer uitgevoerd zonder het gewenste resultaat. Ik weet inmiddels wel dat er heel wat bestanden worden aangemaakt in de library:-)

Lennart

Bijdrager
    Esquare

Nu ik er nog eens over nadenk, lijkt dit probleem wel een beetje op een bug die vaak de kop opsteekt als je Fast User Switching gebruikt. Dat is bij jou vast niet het geval, maar kijk eens wat er gebeurt als je (met bleek beeldscherm) dubbel-klikt op DMProxy. Dat ding zit in (schrik niet):

/System -> Library -> Frameworks -> ApplicationServices.framework -> Versions -> A -> Frameworks -> CoreGraphics.framework -> Versions -> A -> Resources

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.