7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    caslie

Macbook Pro (mid 2012) traag na SSD upgrade

Hallo!

Mijn broer zijn macbook ging op een dag plots enorm traag met enorm lange boot tijden.
    Ik dacht dat een SSD plaatsen het probleem zou oplossen aangezien dit ook het geval was bij mijn eigen toestel.

Nu heb ik een Samsung 750 EVO succesvol geïnstalleerd maar de installatie van El Capitan duurde uren voordat het voltooid was.
    Een eerste boot met de nieuwe SSD ging zelfs trager dan voordien en de Macbook toont nog altijd dezelfde symptomen (lange respons tijd, draaiende strandbal, traag afsluiten).

Als ik de originele HDD extern aansluit via sata/usb dan heb ik nog steeds die symptomen, dus aan de sata kabel kan het niet liggen.

Volgens de Apple Hardware Test is er ook niets mis.

PRAM en SMC reset zijn reeds uitgevoerd.

Heeft iemand nog suggesties? Ik ben radeloos.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Johnny

De installatietijd van El Capitan heeft niets te maken met de snelheid van de SSD, hoor. Dat heeft meer te maken met de snelheid van je internet.

Bijdrager
    caslie

De installatie van El Capitan is gebeurd via bootable USB (Kingston DataTraveler 100 G3), dus niet over het netwerk. Op zich stoort een lange installatie mij niet, het feit dat de problemen niet zijn opgelost door een SSD te plaatsen en de hardwaretest zegt dat er geen problemen zijn baart mij zorgen.

Bijdrager
    Niels

Je probleem kan veel mogelijke oorzaken hebben, ik zou maar even een tripje plannen naar een van de Apple Stores, daar kunnen ze een uitgebreidere hardware test draaien dan de AHT die je zelf kunt draaien, misschien dat daar iets uitkomt.

Bijdrager
    joepmac

kan heel goed SATA kabel zijn van SSD naar logicboard.

Bijdrager
    joepmac

Of incompatible chipset. Gebeurt wel vaker, vooral sandforce controllers met nvidea mcpXX gaat niet altijd vlekkeloos.

Bijdrager
    Martijn van Tillo

Dit is zeer waarschijnlijk een bekend SATA cable issue met de MacBook Pro (13-inch, Mid 2012). Aankoopnota en Mac meenemen naar
    Apple Authorised repair centre. (Even melden dat je de Mac enkel particulier gebruikt en terloops melden dat je gebruik wilt maken voor de regeling daaromtrent ….)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.