3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    r1Ch

Macbook Pro mid 2012 maximale internetsnelheid

Beste forumleden,

Zoals hierboven staat heb ik een mooie MB Pro 2012 met een 1gbps internetverbinding van Tweak.

Echter kom ik bij een snelheidstest bij http://www.speedtest.net niet hoger dan onderstaande snelheden:

– Bekabeld: 300mbps download, 900mbps upload
    – WiFi: 80mbps download, 65mbps upload

Nu is het natuurlijk al snel zat, maar ik vind het vreemd dat bekabeld mijn snelheid hoger is dan bij het downloaden.
    Ik heb Tweak gevraagd hoe dit kan, maar waarschijnlijk ligt dit aan de MB die te oud is zeggen zij.

Mijn vraag aan jullie is: is dit normaal en zo ja, kan ik e.e.a. nog upgraden?

Bedankt en groetjes,
    Richard

Anoniem

Toch om te janken zo’n afpoeier.

Komt een man met z’n Porche 911 van 2012 bij de dealer, vooruit gaat het 30km/h en achteruit 90km/h.
    Ja, ik zie het al, dat komt omdat ie al best oud is.

Probeer die test nu nog eens, want als helpdesk medewerkers dat soort dingen zeggen zakt m’n broek af. Dikke kans dat ze na je telefoontje als een malle je probleem hebben gefixed. Ziggo flikt ook vaak zo’n kunstje. na een telefonische enquete van 10 minuten en een factory reset hoor je dan. Trek je modem er even uit en wacht 30 minuten (Zodat de afdeling fix-die-shit tijd heeft om de koffie op te drinken, de peuk uit te drukken en die shit kan fixen, want de helpdesk heeft twee linker muishanden, maar dat geven we niet toe.) Als het daarna nog niet werkt, even terug bellen. Na 5 minuten krijg je de e-mail met de enquete of je probleem adequaat is opgelost, modem er in, en gaan.

Als je harddisk 100MB/s leest/schrijft (BMD of AJA Disk Speed Test), dan kan je bekabelde netwerk gewoon volledig 1GBe, wat zo’n 105MB/s is volledig aan. Naar buiten toe zal het afhankelijk zijn van de server, maar die speed test laat absoluut een heel vreemd beeld zien, dat niets met de leeftijd van je computer te maken heeft.

Ik sluit niet helemaal uit dat je probleem in je netwerk of computer zit, maar ik gok dat het probleem in het modem of aan de wan kant zit.

Bijdrager
    r1Ch

Ik snap je reactie haha!

De test blijft continu hetzelfde qua performance. Ik ga je tip even opvolgen om de modem een tijdje uit te zetten.

Ik heb er net een SSD ingezet en die leest/schrijft zo’n 500mb/s, snel zat dus.

Ik zal m’n bevindingen delen zodra ik de actie uitvoer!

Dank zover.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.