6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TwizTay

Macbook pro mid 2012 2x macHD gegevens geen timemachine?

hoi allemaal,

Sindskort weer deze macbook in gebruik.

maar ik kan geen time machine backups maken zie foto:timemachine

nu heb ik geen idee welke het is:

disk

heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

dat er 2 machd gegevens staat maakt me verder niks uit maar ik zou wel graag backups maken.

Gr.

Bijdrager
    abbenhui

En als je er een nou ’s gewoon even “test” noemt? Zie je gauw genoeg wat er aan de hand is (na herstart, denk ik).

Bijdrager
    TwizTay

<p class=”cite”>abbenhui op 21 maart 2020 om 15:31</p>
    En als je er een nou ’s gewoon even “test” noemt? Zie je gauw genoeg wat er aan de hand is (na herstart, denk ik).

kan dat gewoon met catalina? krijgen de schijven dan intern geen ”ruzie”?

Bijdrager
    abbenhui

Oh, ik zie op je plaatje dat er RAID in het spel is. Ik weet niet of het dan goed gaat. Vergeet mijn ‘tip’ maar even.

Moderator
    Night

Zoals de melding al aangeeft kan TimeMachine (ondanks dat macOS het wel accepteert) geen backups maken van disks met identieke namen.

Hernoem één van de twee macHD Gegevens naar bv macHD Gegevens 2 en probeer het nog maar een keertje. Een RAID disk mag verder geen probleem zijn voor TimeMachine backups. Alleen wil het nog wel eens voorkomen dat TimeMachine en een NAS niet altijd even goede vrienden willen zijn.

Bijdrager
    TwizTay

<p class=”cite”>Night op 21 maart 2020 om 22:02</p>
    Zoals de melding al aangeeft kan TimeMachine (ondanks dat macOS het wel accepteert) geen backups maken van disks met identieke namen.

Hernoem één van de twee macHD Gegevens naar bv macHD Gegevens 2 en probeer het nog maar een keertje. Een RAID disk mag verder geen probleem zijn voor TimeMachine backups. Alleen wil het nog wel eens voorkomen dat TimeMachine en een NAS niet altijd even goede vrienden willen zijn.

Hoi ik Heb dit ondertussen geprobeerd en het werkt!

Dus bedankt voor deze oplossing!

Verder gaat mijn time machine back-up (meestal) goed.

Alleen nu ik mijn imac en macbook er samen op doe moet er eigenlijk wel een grotere schijf in 😂

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.