11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    lapulga

Macbook pro mid '12 langzaam aan het worden

Beste Allemaal,

Mijn macbook pro uit mid 2012 begint traag te worden. Bij het opstarten van programma’s begint het vervelend langzaam te worden. Ook safari is retelangzaam. Ik zie vaak die strandbal als ik een adres intyp, dan moet de macbook heel lang nadenken voordat de letters in de zoekbalk komen te staan.. Heel irritant is dit!
    Hoe kan ik dit oplossen, zodat mijn macbook weer snel is?
    Op dit moment heb ik 4gb ram geheugen en een 500 gb hdd.

Ik dacht zelf aan het plaatsen van een ssd of meer ram geheugen?

Bijdrager
    GoeieDag

Gebruik eens de zoekfunctie op dit forum met zoektermen ‘mac traag’ of zo; je zult zien: er gaat een wereld aan je open vwb informatie en tips.

Bijdrager
    Nora Nora

Maak hoe dan ook eerst een back up van je gegevens.

Kijk daarna iid even op het forum. Dingen waar het aan zou kunnen liggen zijn o.a je hdd die kapot aan het gaan is, een tekort aan werkgeheugen voor dat wat je ermee doet (welke programma’s gebruik je eigenlijk?), en er is bij de introductie van Mavericks ook een soort kernel task geweest die voor problemen zorgde.

Maar je vindt het iid allemaal terug op het forum…. Begin daar met kijken en sluit of bij een toepasselijk draadje aan zodat je verder geholpen kan worden, of begin een nieuw topic waarin je ook aangeeft wat je al geprobeerd hebt op basis van dat wat je gevonden hebt.

Geef altijd ook wat meer info, bijvbeeld de programma’s die je gebruikt en hoe je deze gebruikt, hoeveel ruimte er nog op je hdd is, hoe het geheugengebruik is (vooral de swaps), dat zie je onder activiteiten monitor, en andere handige info.

Succes en ik hoop dat je MBP snel weer de oude is!

Bijdrager
    lapulga

Heb mijn harde schijf hersteld, na controle bleek hij beschadigd te zijn. Dit scheelt al veel snelheid!

Bijdrager
    GoeieDag

Laat ook eens SMART Utility draaien.

Bijdrager
    Nora Nora

Dat is goed nieuws!:) maar houd het in de gaten, wanneer de fouten terugkomen kan er iets corrupt zijn in je systeem. Je kan ook proberen een nieuwe gebruiker aan te maken en te kijken of het dan allemaal sneller draait. Zo ja, dan is er ook nog iets in je software dat niet helemaal lekker zit.

Maak hoe dan ook wel eerst een back-up!

Weet dat je redelijk eenvoudig een ssd bijkan plaatsen in een mini, daar kan je dan het systeem en de programma’s op zetten, en de rest op de hdd. Dat maakt de mini super snel. Zoek op het forum naar recente topics betreffende de mini, de afgelopen twee weken zijn er enkele geweest waarin dit ter spraken kwam.

Maar neemt niet weg, eerst een back-up, en dat geregeld blijven doen:wink:

Bijdrager
    lapulga

SMART utility gedraaid, Passed(y)

Bijdrager
    Nora Nora

Oeps, je hebt geen mini….

Bijdrager
    GoeieDag

Da’s iig goed nieuws (SU Passed).
    Laat maar horen hoe het nu gaat.
    Een EtreCheck rapport zou ons ook meer info kunnen geven, mocht er nog een probleem zijn.

Bijdrager
    lapulga

Haha nee heb een macbook pro, maar volgens alle youtube filmpjes is het ook niet zo heel moeilijk om een ssd hierin te zetten. Ik wacht alleen nog even tot deze wat goedkoper zijn en omdat het nu denk ik niet echt nodig nog is..

Bijdrager
    lapulga

Hee,
    mijn macbook is toch nog aan de trage kant..

ik heb een etrecheck uitgevoerd en dit is wat me opviel:
    User Launch Agents:
    [failed] com.apple.CSConfigDotMacCert-[…]@me.com-SharedServices.Agent.plist
    [loaded] com.facebook.videochat.[redacted].plist Support
    [loaded] com.google.keystone.agent.plist Support
    [running] com.spotify.webhelper.plist Support
    [loaded] com.synology.CloudStation.plist Support
    [loaded] com.valvesoftware.steamclean.plist Support

Virtual Memory Information:
    215 MB Free RAM
    1.48 GB Active RAM
    1.40 GB Inactive RAM
    623 MB Wired RAM
    1004 MB Page-ins
    20 MB Page-outs

Wat betekent dat bij user launch agents? De eerste is failed, wat betekent dat?
    Memory lijkt me toch gewoon dat ik genoeg heb voor wat ik doe?

thanks!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.