21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Mister Tyros2

Macbook PRO met Logic of Cubase

hallo ,

zoals je kan lezen ga ik overstappen naar Mac ik zal er bij horen denk ik ( hoop ik )
    heb wel enkele vragen wat doe ik met mijn apllicatie’s onder win xp
    Voordat ik beslist heb ben ik op deze forum terecht gekomen en zou zeggen
    deze heeft mij ook overtuigd 8) heb dan ook ineens het beste van het beste gekocht
    de portable Macbook Pro 17 glossy 2.33Ghz en veranderd naar 100 gb HD voor de 7200 RPM
    en in plaats van 2 GB naar 3 GB
    Dit heb ik gedaan voor muziekwerk nu met Cakewalk en zou willen overstappen naar mac maar
    moet ofwel Logic nemen of Cubase maar zoals je zie ben ik muziekant
    en misschien kan iemand mij helpen ik werk met een tyros 2 van Yamaha maar zoek de device voor de midi klanken van de tyros in de sequence software te krijgen
    maar dit lukt mij niet goed

In ieder geval ik hoop hier mensen te leren kennen die mij de wereld van de :apple: mac os X willen laten verkennen

groetjes

Mister Tyros2

Bijdrager
    edward00

Je had eerlijkgezegd beter 1 gb kunnen nemen en dan 2 gb er zelf inzetten ofzo.. VEEEL GOEDKOPER!

Bijdrager
    MJG

Je had eerlijkgezegd beter 1 gb kunnen nemen en dan 2 gb er zelf inzetten ofzo.. VEEEL GOEDKOPER!

Behalve dat ze nog bijna niet te koop zijn momenteel? En al helemaal niet voor een prijs dat het VEEEL scheelt?

Of ik gewoon niet zoeken?

Bijdrager
    aerosoul

ligt ‘r aan waar die ’t gedaan heeft..en in die macbookpro zit er standaard 2gb in..

verder kan ik je niet helpen..geen verstand van dat soort dingen op een mac..sorry

Bijdrager
    pietersteijger

Zover ik heb gezocht naar geschikt geheugen voor mijn 17 inch MBP, maken de prijzen vrij weinig uit..

Maargoed, om even op zijn vraag terug te komen. Ik werk zelf al een 5 jaar met Logic en ik ben er meer dan tevreden over. Dit is een programma waarin je echt alles kan op audio gebied, ik kom soms nogsteeds functies tegen die bepaalde handelingen alleen maar makkelijkere maken. Wat ik zo hoor in mijn omgeving is dat Logic toch een stuk beter is op een aantal fronten ten opzichte van Cubase (de bijgeleverde plugins bijvoorbeeld) (wat overigens niet wil zeggen dat cubase een slecht programma is).
    Bovedien denk ik dat Logic beter aan te raden is voor de Mac dan Cubase (een meer Windows gerelateerd programma), omdat het van dezelfde maker is en alles dus ook intern beter op elkaar aansluit (bijv. in combinatie met iTunes e.d.).

Maar ik zou zeggen, informeer nog verder rond voor een breder beeld en succes met je keuze…

Bijdrager
    vogel

Zo, das geen misselijk keyboardje! Ik vind Yamaha goeie spullen maken, maar de Mac-vriendelijkheid missen ze compleet. Ik zie alleen Windows spul op de site, wat zoveel betekent als dat je de USB-poorten niet voor midi kan gebruiken en je een externe midi-interface of een audio-interface met imidipoorten nodig hebt.
    Ervaring met Cubase heb ik nauwelijks. Met Logic wel en versie 7 loopt echt stukken beter dan versie 6 (zou tijd worden ook!).

Bijdrager
    Mister Tyros2

hoi

Bedankt voor het delen van jullie mening als ik inderdaad ga zien op de site van Logic 7.0
    lijkt dit echt een top pakket
    En uiteindelijk bestaat er toch een driver voor de Mac zodat ik mijn tyros 2 kan aan spreken via de Macbook Pro die ik daar voor heb gekocht en natuurlijk om video bewerking te doen van onze optredens

even ter info het geheugen is zeer hard gedaald je kan 1GB 200 pins SODIMM 667Mhz DDR2
    al kopen voor geen 100 euro meer dus het wordt echt interessant

supper groeten

Tyros 2 Man

Bijdrager
    Hanky Dussen

Koop een midi-interface en (eventueel een audio-interface als je echt goede audio-kwaliteit wilt) en je kan je Tyros aan je MacBook hangen.
    Ik ben zelf een Logic Pro 7 gebruiker : geweldig programma en je krijgt er meer plug-ins en software-instrumenten bij dan bij welk programma dan ook.
    Het is echter wel zo dat Yamaha en Steinberg samenwerken (zie bijvoorbeeld de speciale versie van Cubase ‘AI’ en de nieuwe Motif XS). Ik weet niet of je daar als Tyros2 gebruiker eventueel ook baat van zou kunnen hebben…

Bijdrager
    vogel

Als er een Mac driver bestaat die de midi communicatie regelt, dan is er geen midi-interface nodig. Een audio-interface is echter aan te raden. Het standaard audiospul in elke Mac is behorlijk mager en je mist in- en uitgangen. Hoewel, dat laatste heb je niet echt nodig als je alleen met je Tyros in de weer gaat.
    Logic of Cubase? Dat moet je zelf afwegen of daar moet iemand anders over adviseren. Ik ken Cubase nauwelijks.

Bijdrager
    Jesse

is logic pro 7 eigenlijk universal?

eneeh, ondersteund logic pro 7 ook multitrack recording?
    voor ongeveer 24 kanalen tegelijk opnemen in combinatie
    met een mackie onyx 1640..

Bijdrager
    pietersteijger
    ”Jesse!”

is logic pro 7 eigenlijk universal?

eneeh, ondersteund logic pro 7 ook multitrack recording?
    voor ongeveer 24 kanalen tegelijk opnemen in combinatie
    met een mackie onyx 1640..

Ja,
    Ja,
    (Moet je wel een stevige computer hebben die het allemaal trekt)

Bijdrager
    hitcher

Ik heb met mijn MacBook Pro (15 “, 1 Gb en 1.83 Mhz CoreDuo) Logic Express 7 uitgeprobeerd met de trial versie. Blijft vastlopen als de pest. In tegenstelling tot mijn Garageband is het programma compleet waardeloos.

Wat is hier de reden van? Is de trial uitsluitend bedoeld voor niet intel-based machines? Ik was echt van plan te upgraden maar nu “durf” ik dit niet meer.

Bijdrager
    straightedge

Het is wat je eigenlijk wilt doen met je opnamens. Wil je echt een goed eindproduct gaan opnemen en afmixen dan zou ik voor ProTools gaan ipv Logic of Cubase.
    Dit gebruik ik zelf ook, echter gebruik ik Logic voor het produceren van muziek. Het is ideeal, werkt stukken makkelijker dan in ProTools en vooral met Midi. Dus dan zou ik Logic gaan.
    En ik wil hier niet mee zeggen dat ProTools betere eindproducties aflevert, dat is meer afhankelijk van wie achter de knoppen zit.
    Ik zou zeggen, probeer ze Logic of Cubase naast elkaar uit dan merk je snel genoeg wat fijner voor jezelf werkt.

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”hitcher”

Ik heb met mijn MacBook Pro (15 “, 1 Gb en 1.83 Mhz CoreDuo) Logic Express 7 uitgeprobeerd met de trial versie. Blijft vastlopen als de pest. In tegenstelling tot mijn Garageband is het programma compleet waardeloos.

Wat is hier de reden van? Is de trial uitsluitend bedoeld voor niet intel-based machines?.

De trial versie is PowerPC only !!! (zie onderstaande link)
    Geen wonder dus dat ie voor geen meter loopt op jouw MBpro….
    http://www.apple.com/logicexpress/trial/

Bijdrager
    hitcher

Ik zie het Hanky. Thx.

Bijdrager
    imastermind

Ik werk zelf bij een muziekwinkel waar wij de tyros 2 hebben verkocht. Ik ga zelf ook wat meer bezig houden met opnames e.d. We beginnen met Cubase, steinberg software pakketten. Ik weet dat Yamaha en Steinberg inderdaad gaan samen werken door o.a. Cubase bij te leveren bij o.a. Yamaha Motif en mixers.

De combinatie van Tyros 2 en Cubase ga ik eens uitproberen.

Maar eerst een nieuwe computer, denk dat het een windows computer wordt. Maar moet ik nog bespreken. Moet ook rekening houden met budget, netwerk e.d.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Eehh…waarom (in godsnaam) een PC voor muziek ? Ik zie geen reden om geen (i)Mac te nemen, namelijk…

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    ”Hanky

Eehh…waarom (in godsnaam) een PC voor muziek ? Ik zie geen reden om geen (i)Mac te nemen, namelijk…

”imastermind”

Maar eerst een nieuwe computer, denk dat het een windows computer wordt. Maar moet ik nog bespreken. Moet ook rekening houden met budget, netwerk e.d.

Lijkt mij vrij duidelijk waarom een pc en geen mac.

Nogmaals zoals velen hebben gezegd is Logic Pro een super fijn programma met heel erg veel mogelijkheden. Ik maak er niet zo heel veel gebruik meer van op dit moment (Nu even terug bij Reason) maar ben wel weer van plan om terug te stappen op Logic Pro.

Bijdrager
    Hanky Dussen

@ DJ bazzie wazzie : ik zie (nog steeds) niet in waarom het volgens jullie vrij duidelijk is dat er een PC moet komen en geen Mac….Leg dat nou eens duidelijk uit.
    Niet dat ik anti-PC ben, maar ik zie er in dit geval (muziek) zeker niet de voordelen van in, al is het alleen al omdat je op de Mac Garageband erbij krijgt en er verder (bijna) alles op draait qua muziek-programma’s.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Imastermind gaf aan dat hij met cubase wil werken en zijn budget laag wil houden. Een nieuwe PC kost je zo’n 350 euro (zonder monitor, muis en toetsenbord). Een iMac kost 1300 euro en een mac pro kost 2000 euro. Dat lijkt mij toch vrij duidelijk. als je dan voor een PC kiest . Als je alleen maar cubase hebt draaien dan draait deze PC ook moeiteloos een paar jaar mee. Ik kan het weten want spreek uit ervaring want mijn muziek computer was altijd een pc en nooit geen problemen mee gehad. Dus zolang je geen gekke dingen doet met deze PC kan hij net zo stabiel en betrouwbaar zijn als een mac.

ja goed als je mij vraagt wat ik de beste configuratie vindt is het wel een mac pro met logic pro hierop draaien met een 30″ scherm waar overheen een touchscreen is heengebouwd. Maar goed dan praat je over een budget van 10.000 euro.

Kortom aan de hand van imastermands post is het duidelijk dat hij voor een pc gaat en niet voor een mac. Ik bedoel niet te zeggen dat dit het beste is maar wel het beste voor zijn eisen.

Bijdrager
    imastermind

Ik heb inmiddels al een apple computer gekocht, eerst een mac mini, nu iMac. Bevalt me erg goed, stukken stabieler dan een windows computer en Vista is vreselijk in combinatie met muziek.

Garageband vind ik een erg leuke toepassing, Cubase draait ook op Mac soepel.

Geen spijt over de aanschaf van de iMac.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.