9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjemoone

MacBook Pro maakt zelf ergens bestanden aan?

Hoi,

Onlangs kreeg ik het bericht dat mijn opstartschijf vol was.
    Kon zeer goed zijn door muziek, films,… Dus heb ik 50 GB naar externe geplaatst.

Vorige week had ik 35 GB vrije ruimte op m’n harde schijf, en terwijl ik op internet zat (zonder andere open programma’s) was dit maar 50 MB meer en kreeg ik opnieuw die waarschuwing dat m’n schijf bijna vol is.

Nu heb ik opnieuw wat dingen weggedaan, maar het is weer aan het afnemen die vrije ruimte… Vreselijk irritant!

Iemand die dit al gehad heeft, of die zou weten hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Waarschijnlijk gebruik je Time Machine i.c.m. Lion? Even kijken op dit subforum naar soortgelijke postings.

Bijdrager
    Sjemoone

Heb Time Machine nog nooit gebruikt..

Kan het Time Machine zijn, als ik het nog niet gebruikt (en dus niet geconfigureerd) heb?

Bijdrager
    Sjemoone

Als ik andere posts doorneem zeggen ze onderstaande:

Kijk even bij:

Over deze mac–> Via het appeltje linksbovenaan in je scherm

Dan: Meerinfo–>Opslag–>

Waarschijnlijk zie je daar Back-ups:xx.xxGB staan in het paars.

Maar dat staat er bij mij niet.. :s

Ik werk wel nog met Snow Leopard en niet met Lion!

Bijdrager
    bobvanderheijden110

misschien een virus die maken weleens bestanden aan;)

Bijdrager
    Hansi2124

Zeg Bob, een Mac heeft geen last van virussen. Breng Sjemoone niet onnodig in paniek!

Heb je de prullenmand geleegd?
    Je bent niet iets aan het downloaden toevallig? Want dan wordt altijd een map aangemaakt ter grootte van het totaal te downloaden bestand.

Bijdrager
    RobinProductions

Ga heel je thuismap eens af, en kijk naar bestanden die je niet kent. En probeer dit programmaatje eens: grandperspective laat dat programma je HDD eens afzoeken, en dan kijk je naar de grote bestanden.

Bijdrager
    Sjemoone
    Hansi2124 op 16 augustus 2011

Heb je de prullenmand geleegd?
    Je bent niet iets aan het downloaden toevallig?

Prullenmand geleegd en niets aan het downloaden!

RobinProductions op 16 augustus 2011

Ga heel je thuismap eens af, en kijk naar bestanden die je niet kent. En probeer dit programmaatje eens: grandperspective laat dat programma je HDD eens afzoeken, en dan kijk je naar de grote bestanden.

Heb dit gedaan, maar nergens vind ik grote bestanden, behalve bij m’n Itunes, maar dat is gn probleem.
    Als ik m’n HDD eens laat afzoeken door zo’n programma en ik alles optel heb ik meer vrije ruimte dan dat hij me vertelt..
    Hij ‘denkt’ dus enkel dat mijn schijf bijna vol is :s

Bijdrager
    RobinProductions

Zeer vreemd… Ik denk de enigste oplossing is dan SL en daarna Lion opnieuw installeren. Andere optie is natuurlijk even Apple bellen, maar ik denk niet dat dat veel gaat opleveren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.