13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    knomo

Macbook Pro loopt vast (strandbal)

Hallo OMT, ik heb dus sinds 2 dagen het probleem dat mijn MBP vast loopt wanneer ik er eigenlijk niets op doe.
    Soms loopt hij al vast tijdens het opstarten maar meestal wanneer ik iets heel simpels doe als iets aanklikken(!) of iets opstarten(!)

Wanneer ik hem in veilige modus opstart gaat het eigenlijk probleemloos dus ik denk dat het in een extensie zit, alleen heb ik geen enkel probleem welke of hoe ik dit op kan sporen.
    Dit is echter vreemd omdat ik in de laatste weken niets significants erop gezet heb, hij liep zo maar vast tijdens het internetten en toen ik opnieuw opstartte begon de ellende..

Iemand enig idee wat er mee mis is en dan vooral ook hoe ik het op kan lossen want ik word er een beetje radeloos van..:(

Bijdrager
    Dustin24

Heb ik ook al een tijd last van, eigenlijk sinds ik Lion geinstalleerd heb.

Bijdrager
    GastonM

Welk OS draai je? Heb je de laatste updates geïnstalleerd?

Bijdrager
    Macosxachist

Begin maar met het checken van de zwakste schakel in het systeem – de harde schijf – met SMART Utility.

Bijdrager
    knomo

Ik had nog Leopard maar dacht zelf dat het probleem misschien zou liggen aan me OS dus heb ik Lion geïnstalleerd alleen hier blijven de problemen hetzelfde

Bijdrager
    knomo

Nou, fijn.. Nieuwe HD kopen enige optie dus?

Bijdrager
    GastonM

Dat ziet er inderdaad niet zo goed uit… Helaas denk ik dat het einde nadert voor je HDD.

Bijdrager
    Macosxachist

Ga daar maar van uit, ja.

Bijdrager
    knomo

Nou Maco, bedankt voor je link.. hihi

Enige aanbevelingen voor een mooie nieuwe harde schijf?

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi hoeft-ie niet te zijn als je hem inbouwt….:wink:

Bijdrager
    knomo

Hansi2124 3 minuten geleden #

Mooi hoeft-ie niet te zijn als je hem inbouwt…. [wink]

Joh:p Nee ik bedoel dan uiteraard prijs/kwaliteit verhouding :innocent:

Bijdrager
    RobApple

De prijzen van HDD’s vliegen omhoog door de problemen van toeleveranciers in Thailand vanwege de wateroverlast. T.o.v. begin vorige week zijn de prijzen nu al tussen de 30% en 100% gestegen.

De productie van HDD’s, met name 2.5″, is op dit moment een fractie van wat het voor deze ramp was.

Je kunt voor Western Digital Scorpio Black kiezen, zijn naar mijn mening de beste, mits nog verkrijgbaar.

Bijdrager
    knomo
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.